Συμπληρώθηκαν 92 ολόκληρα χρόνια από τότε που η Mazda μπήκε στον κόσμο της αυτοκίνησης. Ας δούμε μερικούς σημαντικούς “σταθμούς” στην ιστορία της και πως κατάφερνε να διατηρείται μπροστά από την εποχή της.
100 χρόνια Mazda: Από τους φελλούς στα αυτοκίνητα (+video)
Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1930, με τη Mazda να αποκαλύπτει το πρώτο της μηχανοκίνητο όχημα. Ήταν το τρίκυκλο pick-up, γνωστό ως Mazda-Go Type-DA, το οποίο κατάφερνε να πετύχει εντυπωσιακό ωφέλιμο φορτίο για την εποχή του. Ακολούθησε το Mazda-Go Type GA, οκτώ χρόνια αργότερα, ένα επίσης τρίτροχο όχημα με σημαντικά βελτιωμένες επιδόσεις.
Πέρα από τον τομέα της κατασκευής αυτοκινήτων, σημαντική ήταν και η “στάση” της φίρμας στην μεγάλη έκρηξη της Χιροσίμα το 1945. Μπορεί η έδρα της να μην καταστράφηκε, αλλά στο εσωτερικό της στέγασε προσωρινά ένα νοσοκομείο. Ταυτόχρονα, για το επόμενο διάστημα η ιαπωνική εταιρεία εστίασε στην παροχή βοήθειας για την ανοικοδόμηση της ευρύτερης περιοχής.
Μερικά χρόνια αργότερα, ήρθε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Ονομάστηκε Mazda R360, ήταν τετραθέσιο με τετράχρονο κινητήρα και ημι-αυτόματο κιβώτιο (το πρώτο στην Ιαπωνία).
Επόμενος σημαντικός σταθμός στην ιστορία της φίρμας ήταν οι περιστροφικοί κινητήρες. Πρόκειται για την τεχνολογία που έγινε σήμα κατατεθέν της και το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοιου είδους μοτέρ ήταν το Cosmo Sport / 110S, εν έτει 1967. Η συνέχεια ήρθε με το θρυλικό RX-7, τη λαμπρή ιστορία του οποίου μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό μας αφιέρωμα.
Ασφαλώς δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στο Mazda MX-5, ένα αυτοκίνητο με κίνηση στον πίσω άξονα το οποίο παρουσιάστηκε το 1989. Τρεις δεκαετίες αργότερα, το MX-5 συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως ένα εκ των κορυφαίων roadster στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Σήμερα, η Mazda συνεχίζει να καινοτομεί σε επίπεδο κινητήρων και όχι μόνο. Μην ξεχνάμε, άλλωστε, την τεχνολογία του βενζινοκινητήρα Skyactiv-X, ο οποίος για πρώτη φορά παγκοσμίως χρησιμοποίησε ανάφλεξη με συμπίεση, όπως συμβαίνει στους diesel.