Τι σημαίνει η ένδειξη “48V” στα αυτοκίνητα; (+video)

Ενδεχομένως να έχετε δει το σύμβολο "48V" σε κάποια ήπια υβριδικά αυτοκίνητα. Πάμε να δούμε τι είναι και που διαφοροποιείται από το "12V"...

Αν η “καρδιά” ενός συμβατικού οχήματος είναι ο θερμικός κινητήρα, η “καρδιά” ενός ήπια υβριδικού αυτοκίνητου είναι ο ηλεκτροκινητήρας. Συνήθως πρόκειται για μία 12v αρχιτεκτονική. Όλο και πιο συχνά, όμως, συναντάμε και υβριδικά συστήματα 48V. Ας δούμε τη διαφορά τους.

Εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα: Οι κατηγορίες τους και σε τι διαφέρουν μεταξύ τους

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για ήπια υβριδικά αυτοκίνητα που δεν κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει βοηθητικό ρόλο, ώστε να αυξάνει την ισχύ του θερμικού μοτέρ ή να το “απαλλάσσει” από κάποιες λειτουργίες. Ένα ήπια υβριδικό σύστημα αποτελείται κυρίως από τον μετατροπέα LDC, τον ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και μία μπαταρία ιόντων λιθίου που τον τροφοδοτεί.

Στην περίπτωση των τυπικών ήπια υβριδικών συστημάτων, το κύκλωμα 12V τροφοδοτεί τη μίζα “start-stop”, καλύπτει με ηλεκτρική ενέργεια όταν απενεργοποιείται ο κινητήρας και προσφέρει επιπλέον ισχύ σε πλήρες φορτίο. Στην περίπτωση των 48V διατάξεων, ο ρόλος του υβριδικού συστήματος είναι αρκετά πιο διευρυμένος. Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως το Audi SQ7, όπου ένα ηλεκτρικό turbo τροφοδοτείται από το κύκλωμα.

Το σημαντικότερο στοιχείο των 48V συστημάτων, βέβαια, είναι η αυξημένη ισχύς προς τον κινητήρα. Ενδεικτικά, ο ηλεκτροκινητήρας του Hyundai Tucson 48v προσφέρει επιπλέον ισχύ έως 16 ίππους, ενώ ο 12V του Fiat Panda Hybrid ενισχύει το θερμικό μοτέρ με περίπου 5 ίππους. Ασφαλώς θετικό αντίκτυπο είναι και η περαιτέρω μείωση κατανάλωσης – εκπομπών ρύπων.

Ακολουθεί το video της Hyundai για την 48V Hybrid τεχνολογία του Tucson, ενώ πατώντας εδώ μπορείτε να διαβάσετε τη σχετική δοκιμή μας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει