Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6D 48V Hybrid 136 PS 7-DCT 4WD

Δοκιμάζουμε το Hyundai Tucson στην υβριδική έκδοσή του, η οποία συνεργάζεται με πετρελαιοκινητήρα. Πάμε να το δούμε αναλυτικά.

Βρείτε μας στο


Η Hyundai είναι μια μάρκα με μεγάλη παράδοση στην κατασκευή SUV αυτοκινήτων, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η ανάπτυξή της βασίστηκε σε τέτοια μοντέλα όπως το Santa Fe για παράδειγμα αλλά και το Tucson. Το τελευταίο μάλιστα είναι αυτή την στιγμή το μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της, αφού το Sant Fe δεν εισάγεται στην χώρα μας (υπάρχει επίσης το Kona την δοκιμή του οποίου μπορείτε να δείτε εδώ), ενώ ήταν το πρώτο υβριδικό SUV μοντέλο της. Και η Hyundai δεν επέλεξε τον δρόμο των περισσότερων κατασκευαστών για το δικό της υβριδικό μοντέλο, αφού το Tucson έχει κάτω από το καπό του πετρελαιοκινητήρα και όχι βενζινοκινητήρα ως είθισται. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το κορεάτικο SUV.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές των αυτοκινήτων Hyundai

Επιστροφή στις ρίζες
Κάποιοι μπορεί να θυμόσαστε πως για ένα διάστημα στην γκάμα της Hyundai είχαμε το ix35, το οποίο όμως δεν μπόρεσε να διατηρήσει την ονομασία του και έτσι οι Κορεάτες επέστρεψαν στο γνωστό και μη εξαιρετέο Tucson. Η αναβάθμιση του μοντέλου έφερε αισθητικές αλλαγές, εκτός των άλλων. Έτσι, η μάσκα εμπρός είναι τυπικό δείγμα γραφής για μοντέλο της Hyundai πλέον (Cascading Grille την ονομάζει η Hyundai), με γενναίες δόσεις χρωμίου να την συνοδεύουν. Τα φώτα έχουν επιθετική σχεδίαση, το ανάγλυφο του καπό και του προφίλ του αμαξώματος του αυτοκινήτου είναι έντονο, ενώ στο πίσω μέρος οι γραμμές είναι πιο κομψές, αρχής γενομένης από τα λεπτά φώτα, τον “ήσυχο” προφυλακτήρα και τις διακριτικές απολήξεις της εξάτμισης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά και στο θέμα της αεροδυναμικής, καθώς ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι στο 0.33 Cd, τιμή καλή για τέτοιου είδους αμάξωμα. Στις διαστάσεις τώρα, το μήκος του είναι στα 4.480 χλστ. το πλάτος στα 1.850 χλστ. το ύψος στα 1.645 χλστ. και το μεταξόνιό του στα 2.670 χλστ.

Πρακτικό και ευρύχωρο
Περνώντας στο εσωτερικό του Hyundai Tucson βλέπουμε πως πλέον η οθόνη αφής 7,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων έχει φύγει από την… αγκαλιά του ταμπλό, η “κορυφογραμμή” του οποίου μπόρεσε έτσι να κατέβει πιο χαμηλά και να βελτιώσει την ορατότητα προς τα έξω. Τα υλικά είναι καλά και στο άνω μέρος μαλακά και με συνοδεία δέρματος, ενώ πιο χαμηλά είναι σκληρά και ανθεκτικά σε γρατσουνίσματα κλπ. Η εργονομία δεν παρουσιάζει προβλήματα, οι διακόπτες έχουν αρκετά μεγάλο μέγεθος. Τα κουμπιά για το σύστημα του κλιματισμού έχουν το δικό τους “διαμέρισμα” χαμηλά στο ταμπλό, κάτω από τους αεραγωγούς, στο οποίο θα βρει κανείς τις σχετικές ρυθμίσεις για θερμοκρασία, ανεμιστήρα και κλιματιζόμενα καθίσματα κλπ. Εκεί που το Hyundai Tucson τα καταφέρνει περίφημα είναι στην εκμετάλλευση των χώρων. Άνετο για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω με αρκετό χώρο για γόνατα, ώμους και κεφάλι, θα βολέψει εύκολα τέσσερις και με μικρές παραχωρήσεις και πέμπτο (τρίτο στο κέντρο του πίσω καθίσματος). Θήκες υπάρχουν πολλές και είναι μεγάλες, στην κονσόλα δαπέδου υπάρχουν ποτηροθήκες, ενώ στις τσέπες των θυρών υπάρχει θήκη για μπουκάλι. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι μειωμένος σε σχέση με αυτόν της συμβατικής έκδοσης, στα 459 από τα 513 λίτρα, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Τα καθίσματα πίσω είναι αναδιπλούμενα και έχουν ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης σε εφτά θέσεις (το πορτμπαγκάζ με αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα είναι στα 1.449 λίτρα).

Υβριδικό με τον τρόπο της Hyundai
Το πρώτο SUV της μάρκας με υβριδικό σύστημα συνδυάζει τον κινητήρα πετρελαίου με ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V. Αυτό περιλαμβάνει μπαταρία λιθίου-ιόντων 48 Volt με ενέργεια 0,44 kW/h, γεννήτρια εκκίνησης (MHSG ή Mild Hybrid Starter Generator), μετασχηματιστή (DC/DC χαμηλής τάσης) και αντιστροφέα τάσης (inverter). Εκτός από την μπαταρία, εξοπλίζεται και με ηλεκτρικό σύστημα 12V, που συνδέεται μέσω του μετατροπέα στα 48V. Πώς δουλεύει όμως; Κατά την επιτάχυνση, η μονάδα MHSG προσφέρει αυτόματα ισχύ από 4 έως και 12 kW (5 έως 16 ίππους δηλαδή) και ροπή έως 55 Nm στον κινητήρα, για χαμηλότερη κατανάλωση. Η γεννήτρια παίρνει ηλεκτρική ενέργεια από το 48βολτο κύκλωμα και μειώνει το φορτίο του πετρελαιοκινητήρα είτε στην απλή κίνηση είτε προσφέροντας επιπλέον ροπή στην επιτάχυνση. Κατά τις διαδικασίες επιβράδυνσης και φρεναρίσματος έχουμε ανάκτηση ενέργειας και επιστρέφει στη 48V μπαταρία. Κατά την οδήγηση με ταχύτητα κάτω των 30 χλμ./ώρα ενεργοποιείται η λειτουργία σβησίματος του κινητήρα ISG (Σύστημα Stop & Start). Όσον αφορά τον πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος προφανώς έχει και την περισσότερη… δουλειά να κάνει σε ένα ήπια υβριδικό αυτοκίνητο, αυτός είναι 4κύλινδρος, αλουμινένιος 1.6 λτ. και αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής στις 2.000-2.250 σ.α.λ. Στις περιβαλλοντικές επιδόσεις του, η Hyundai ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. (WLTP) και εκπομπές CO2 151 γρ./χλμ.

Στην πράξη
Αφήνοντας την θεωρία και περνώντας στην πράξη τώρα. Το τράβηγμα του είναι πολύ καλό και με την βοήθεια του υβριδικού συστήματος εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό την οποία υστέρηση. Έχουμε να κάνουμε με ένα ζωηρό SUV το οποίο μάλιστα έχει καλές επιδόσεις. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 12,0 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα. (μην ξεχνάμε πως ζυγίζει 1.700 κιλά). Στον αυτοκινητόδρομο είναι ακλόνητο και ήσυχο, ενώ κινείται με άνεση. Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του πρωταγωνιστεί και είναι αυτός που θα εκτιμηθεί περισσότερο. Στην πόλη το αυτόματο, 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διευκολύνει τα πράγματα. Μάλιστα, το τελευταίο έχει γρήγορες αλλαγές και αρκετά ομαλές, ώστε να μην τις καταλαβαίνεις. Σε γρήγορη οδήγηση, το αυτοκίνητο μπορεί να ακολουθήσει τις ορέξεις του οδηγού, με το βάρος πάντως να φαίνεται, κυρίως στις πιεσμένες καμπές, όπου η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αποδεικνύεται ενδίδει στις πιέσεις του φορτίου που δέχεται, με τις κλίσεις του αμαξώματος όμως να είναι μετρημένες, ελεγχόμενες και να έρχονται προοδευτικά. Εξάλλου το σύστημα τετρακίνησης είναι εκεί να στείλει την ροπή στους τροχούς που χρειάζεται, αποτελώντας εγγύηση για το κράτημα του αυτοκινήτου. Από την άλλη, η ανάρτηση τα καταφέρνει πολύ καλά στην άνεση καθώς αποσβένει με ικανοποίηση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εκτός δρόμου το Tucson κινείται αρκετά άνετα και δεν νιώθει έξω από τα νερά του. Αν είχε και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος θα λέγαμε πως είναι αρχοντικό σε χώμα και βατούς χωματόδρομους. Η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 172 χλστ. ενώ οι γωνίες ράμπας, προσέγγισης και φυγής είναι στις 19.5, 17.9, και 24.5 μοίρες αντίστοιχα. Για το τέλος αφήσαμε την πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου, η οποία στα χέρια μας και σε μεικτές συνθήκες, δεν ξεπέρασε τα 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Το Hyundai Tucson πραγματικά εκπλήσσει με την πληθώρα των εκδόσεών του. Και αυτό γιατί στην υβριδική εκδοχή του έχει συνολικά 18 εκδόσεις. Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.190 ευρώ για την έκδοση με τα 115 PS, ενώ το δικό μας με τους 136 ίππους, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT κοστίζει 30.190 ευρώ. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως συνοδεύεται από 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.

Παρακολουθείστε τα σχετικό videos για το Hyundai Tucson, από το τηλεοπτικό TractioN.