Ένα από τα ερωτήματα που έχουν απασχολήσει πολύ κόσμο κατά καιρούς είναι αν το σύστημα τετρακίνησης αρκεί σε μία χιονισμένη διαδρομή ή αν τα χειμερινά ελαστικά είναι απαραίτητα. Ας δούμε τι θα συμβεί στη σύγκριση του video που ακολουθεί.
Γνωρίζετε τι είναι αυτοί οι δείκτες στα ελαστικά του αυτοκινήτου σας;
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε ότι ένα χειμερινό σετ ελαστικών διακρίνεται εύκολα από το ειδικό πέλμα. Το μέρος που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα είναι γεμάτο με μικρές αυλακώσεις. Ονομάζονται γλίστρες και αναλαμβάνουν να απομακρύνουν το χιόνι ή να «γαντζωθούν» στον πάγο. Περισσότερες πληροφορίες για τα χειμερινά ελαστικά και την απάντηση στο αν αξίζουν για το κλίμα της Ελλάδας μπορείτε να βρείτε στο αναλυτικό μας κείμενο πατώντας εδώ.
Επιστρέφουμε στο video της σύγκρισης με δύο Volkswagen Amarok. Το πρώτο εξοπλίζεται με ελαστικά τεσσάρων εποχών και το δεύτερο με χειμερινά. Αρχικά έγινε δοκιμή επιτάχυνσης 0-20 χλμ./ώρα, στη συνέχεια έγινε δοκιμή “αναρρίχησης” σε πλαγιά με συγκεκριμένη κλίση και στο τέλος ένας γύρος σε ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Τα αποτελέσματα επιτάχυνσης ήταν τα εξής:
All season ελαστικά + 2WD: 6,66″
All season ελαστικά + 4WD: 3,33″
Χειμερινά ελαστικά + 2WD: 6,36″
Χειμερινά ελαστικά + 4WD: 3,30″
Όπως διαπιστώνουμε βάσει των χρόνων από το video του καναλιού “Tyre Reviews”, ο χρόνος για τα 0-20 χλμ./ώρα κατέβηκε αισθητά λόγω συστήματος τετρακίνησης και όχι λόγω του διαφορετικού σετ ελαστικών. Το ίδιο συνέβη και στο τεστ “αναρρίχησης”, όπου η τετρακίνηση έκανε και πάλι τη μεγάλη διαφορά. Στην πίστα το τετρακίνητο Amarok με τα “all season” ελαστικά ολοκλήρωσε και πάλι ταχύτερα τη διαδικασία.