PEUGEOT 405 Turbo 16: Γαλλική επανάσταση!

Με μόνιμη τετρακίνηση, 220 ίππους και 235 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, το κομψό Peugeot 405 στη sport έκδοση T16 ήταν από τα καλύτερα σεντάν της εποχής του.

Η οδηγική απόλαυση ήταν πάντα στο DNA της Peugeot και η συγκεκριμένη έκδοση του 405 στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το αποδεικνύει περίτρανα. Απο το λανσάρισμά του το 1987, το 405 έφερε τα γονίδια ενός sport σεντάν, αλλά ποτέ δεν ήταν διαθέσιμο σε μία ριζοσπαστική έκδοση.

Δείτε επίσης: Τμήμα αναπαλαίωσης δημιουργεί η Peugeot για τα ιστορικά της μοντέλα

Τουλάχιστον μέχρι το 1993, όταν λανσαρίστηκε η έκδοση Τ16, της οποίας το ακρωνύμιο έχει μία αξιοσημέιωτη ιστορική σημασία, αφού συνεπάγεται το θρύλο του Peugeot 405 Turbo 16, νικητή του Rally Dakar το 1989 και το 1990, στο Παρίσι, καθώς και του αγώνα Pikes Peak το 1988 και το 1989.

Το PEUGEOT 405 T16 εφοδιαζόταν με έναν εξελιγμένο κινητήρα, ιδανικό για οδηγούς που ήθελαν να συνδυάσουν τις αρετές ενός άνετου οικογενειακού αυτοκινήτου με εκείνες ενός σπορ αυτοκινήτου που προσφέρει τη μέγιστη οδηγική απόλαυση. Κάτω από το καπό του είχε έναν 2λιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα με στροβιλοσυμπιεστή (turbo) της Garett που έφτανε τους 220 ίππους, λόγω της υπερπίεσης. Τιμή που χάριζε μέγιστη ταχύτητα 235 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,0 δλ. Τιμές εφικτές χάρη και στην μόνιμη τετρακίνηση και τον συνεκτικό συμπλέκτη, ο οποίος ελέγχει την απώλεια μετάδοσης και διανέμει την ροπή εμπρός-πίσω 53% και 47% αντίστοιχα.

Οι μόνες διαφορές του από τα… συμβατικά μοντέλα ήταν οι ζάντες 16 ιντσών, 5 ακτίνων ελαφριού κράματος – αντί των συνηθισμένων 15 ιντσών – και το εργοστασιακό σύστημα πλύσης των φαναριών. To 405 T16 κληρονόμησε τις ποδιές, τους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και μια επανασχεδιασμένη πιο αεροδυναμική αεροτομή από τον προκάτοχό του, το Peugeot 405 Mi16. Η ονομασία του, βρίσκεται στην πίσω θύρα του χώρου αποσκευών, αναγράφοντας το μοντέλο και το χαρακτηριστικό κόκκινο “T16”.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.046 οχήματα, γεγονός το οποίο κάνει το μοντέλο περιζήτητο για τους συλλέκτες.

Αγωνιστικές επιτυχίες:
• Μία έκδοση του 405 Τ16 με αυξημένη ιπποδύναμη στους 660 ίππους κέρδισε τον αγώνα Pikes Peak, του 1988 και 1989 με τον Ari Vatanen και τον Robby Unser στο τιμόνι. Ο Vatanen, το 1988 κατέρριψε το προηγούμενο ρεκόρ, το οποίο δεν μπορούσε να ξεπεραστεί για 5 ολόκληρα χρόνια και αποτέλεσε το θέμα, βάσει του οποίου ο Jean-Louis Mourey δημιούργησε την ταινία μικρού μήκους «Climb Dance».
• Το PEUGEOT 405 Turbo 16 (ολογράφως) Rally-Raid, ένα κουπέ εμπνευσμένο από το 405 σεντάν, αντικατέστησε το 205 Turbo 16 στην αφρικανική άμμο και κέρδισε δύο συναπτούς αγώνες Rally Dakar, στο Παρίσι, το 1989 και το 1990, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
"Black Friday" από την Peugeot με προσφορές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα! Δείτε τη νέα τιμή για το πιο προσιτό Peugeot 208......
Η Peugeot παρουσίασε το Polygon concept, το μοντέλο που δείχνει τις σχεδιαστικές προθέσεις της εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον....
Η Peugeot επιστρέφει στις Black Friday προσφορές με οφέλη που θα ισχύουν αυστηρά έως την Παρασκευή 28 Νοεμβρίου και φτάνουν έως και τα 8.000 ευρώ....
Η Peugeot αποκαλύπτει την πρώτη εικόνα του νέου της concept, που δείχνει τη σχεδίαση των μελλοντικών της μοντέλων και εμφανίζεται και στο video game Fortnite....
Η αντιπροσωπεία των Γάλλων ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα του μικρομεσαίου SUV των 325 ίππων με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και αυτονομία έως 497 χλμ....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα