Δοκιμές ρύπων Green NCAP. Η αξιολόγηση σε 24 νέα μοντέλα!

Ο Green NCAP ανακοίνωσε αποτελέσματα 24 νέων δοκιμών, με σημαντικές διαφορές μεταξύ συμβατικών μοντέλων και συνολικές βαθμολογίες από... έναμισι έως πέντε αστέρια.
Hyundai Kona EV Green NCAP

Πολύ δραστήριος ήταν τις τελευταίες εβδομάδες ο ανεξάρτητος οργανισμός Green NCAP, το “πράσινο” αδερφάκι του Euro NCAP, ο οποίος αξιολογεί τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των νέων μοντέλων τόσο των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων όσο και των αμιγώς ηλεκτρικών.

Ο Green NCAP αύξησε παράλληλα τις δοκιμές που πραγματοποιούσε προσθέτοντας αξιολόγηση για τις εκπομπές αερίων σχετικών με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά και δείκτες για την ενεργειακή αποδοτικότητα και τον “Καθαρό Αέρα” (Clean Air Index). O δεύτερος δείκτης έρχεται να συνεισφέρει στην ποιότητα του αέρα “σπρώχνοντας” τους κατασκευαστές να μειώσουν ακόμη περισσότερο τους ρύπους και να βοηθήσει τους καταναλωτές να γνωρίζουν ποια οχήματα μπορούν να μπουν όντως σε ζώνες κυκλοφορίας χαμηλών ρύπων.

Διαβάστε επίσης – Ρύποι ελαστικών: Νέα εφεύρεση τους παγιδεύει εν τη γενέσει τους

Ο δείκτης για την ενεργειακή αποδοτικότητα καθορίζεται και από τον περιορισμό στη χρήση των “σπάνιων πηγών ενέργειας” και σύμφωνα με τον Green NCAP συνεισφέρει στη μείωση των αποβλήτων ενώ επηρεάζει άμεσα και το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Η συνολική αξιολόγηση του Green NCAP έχει ως άριστα τα πέντε αστέρια, όπως και η αξιολόγηση του Euro NCAP. Πάμε να δούμε περιληπτικά πώς τα πήγαν τα 24 μοντέλα που δοκιμάστηκαν.

Στη συνολική αξιολόγηση πέντε αστέρια έλαβαν αναμενόμενα τα αμιγώς ηλεκτρικά Hyundai Kona (136 PS) και Renault Zoe (108 PS).

Την υψηλότερη βαθμολογία με 3,5 αστέρια, μεταξύ των μοντέλων που έφεραν και κινητήρα εσωτερικής καύσης, απέσπασε το υβριδικό Toyota CH-R στην έκδοση με το μοτέρ των 1,8 λίτρων (122PS).

Με τρία αστέρια αξιολογήθηκαν τα Mercedes C-Class, Peugeot 2008 (βενζίνη 1.2 Puretech 110 PS), Peugeot 208 (βενζίνη 1.2 Puretech 100PS), VW Polo, Renault Captur (βενζίνη 1.3 TCe 130 PS), Renault Clio (βενζίνη 1.0 TCe 100 PS), Seat Ibiza (φυσικό αέριο 1.0 TGI 90 PS) και VW Polo (βενζίνη 1.0 TSI 115 PS).

Διαβάστε επίσης – Brembo: Νέο δισκόφρενο “καθρέπτης” μειώνει φθορά και ρύπους

Στην αξιολόγηση του Green NCAP 2,5 αστέρια απέσπασαν η BMW Σειρά 3 (πετρέλαιο 320D -δύο λίτρα- 190 PS), το Dacia Duster (πετρέλαιο 1.5 BlueDCi 115 PS, το δίλιτρο υβριδικό Honda CR-V των δύο λίτρων (183 PS), το Nissan Qashqai (βενζίνη 1.3 DIGT 140 PS), το Peugeot 3008 (πετρέλαιο 1.5 BlueHDi 130 PS), το Suzuki Vitara (με το Boosterjet βενζίνης του ενός λίτρου -110 PS- που δεν εισάγεται στην Ελλάδα) και το VW Passat (πετρέλαιο 2.0 TDI DSG 190 PS).

Αξιολόγηση δύο αστεριών πήρε το Audi A4 (φυσικό αέριο, δύο λίτρα, 170 PS), το Jeep Renegade (πετρέλαιο 1.6 Multijet 120 PS) και το Mazda CX-5 (βενζίνη Skyactiv-G, δύο λίτρα 165 PS).

Τέλος, 1,5 αστέρια στη συνολική τους αξιολόγηση απέσπασαν το Kia Sportage (πετρέλαιο 1.6 CRDi 136 PS), η Mercedes V-Class (πετρέλαιο V250D, 2,5 λίτρα 190 PS), το Opel Zafira Life (πετρέλαιο, δύο λίτρα 176 PS) και το VW Transporter (πετρέλαιο 2.0 TDI 200 PS).

Διαβάστε επίσης: Ακόμη πιο σκληρές προδιαγραφές Euro έως το 2030

Από τα αυτοκίνητα που φέρουν και συμβατικούς κινητήρες ο Euro NCAP ξεχώρισε στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών τη Mercedes C-Class C220d των 3,5 αστεριών με τους τεχνικούς του οργανισμού να μένουν εντυπωσιασμένοι από τον τρόπο που ελέγχει τους εκπεμπόμενους ρύπους σχολιάζοντας τόσο την αποδοτική σχεδίαση του diesel κινητήρα των δύο λίτρων και 195 ίππων όσο και την αποδοτική διαχείριση που πραγματοποιείται στους ρύπους, πριν αυτοί φτάσουν στην ατμόσφαιρα.

Για τα μοντέλα που απέσπασαν 1,5 αστέρια και ειδικά για τα Transporter, V-Class και Zafira ο οργανισμός αναφέρει πως η αξιολόγηση τους οφείλεται αναμενόμενα στο μεγάλο βάρος τους αλλά και την φτωχότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα αεροδυναμική τους. Πρόσθεσε παράλληλα πως ενώ ελέγχουν αποτελεσματικά τους εκπεμπόμενους ρύπους αυτό το κάνουν καταναλώνοντας πολλή ενέργεια, ήτοι καύσιμο, ενώ προς “υπεράσπιση” τους θα πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερο αριθμό επιβατών σε σχέση με ένα μέσο αυτοκίνητο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP, το SUV Volvo EX90 συνέχισε στην παράδοση της εταιρείας και αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια....
Εντυπωσιάζει αυτό το van το οποίο ενσωματώνει τεχνολογίες υπερταχείας, αμφίδρομης, φωτοβολταϊκής, επαγωγικής αλλά και αγώγιμης φόρτισης!...
Το νέο μεσαίο σεντάν της ιαπωνικής εταιρείας αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του....
Τα νέα SUVs της Chery απέσπασαν τον μέγιστο αριθμό αστεριών στις τελευταίες μέχρι στιγμής δοκιμές ασφάλειας του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP....
Οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι που εντάσσονται στην πρωτοβουλία “Renewable Carbon Initiative” επιταχύνοντας τη μετάβαση από τον ορυκτό στον ανανεώσιμο άνθρακα....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα