Δύσκολη εποχή για το αυτοκίνητό μας ο χειμώνας και τώρα ήρθε και ο χιονιάς να το βάλει κυριολεκτικά στον πάγο και να κάνει ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα για αυτό. Εμείς θα σας δώσουμε μερικές συμβουλές για το τι πρέπει να κάνετε για να το ξαναχρησιμοποιήσετε, αν κρίνετε πως είναι απαραίτητο και δεν μπορείτε να αποφύγετε κάποια μετακίνηση με αυτό.
Πρώτα από όλα πριν καν μπείτε μέσα στο αυτοκίνητο (δεν είναι εφικτό εξάλλου αν έχει πιάσει πολύ χιόνι περιμετρικά) πρέπει να φροντίσετε να καθαρίσετε το χιόνι γύρω και πάνω από αυτό. Αυτό θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε και να αφήσετε την θέση στην οποία είχατε παρκάρει, αλλά και να τοποθετήσετε τις αλυσίδες χιονιού (δείτε εδώ σε video πως τοποθετούμε απλά και γρήγορα αλυσίδες χιονιού) ή χιονοκουβέρτες στα ελαστικά, αν κρίνετε πως είναι απαραίτητο στον δρόμο που θα κινηθείτε. Επίσης θα σας επιτρέψει να έχετε σωστή περιμετρική ορατότητα όταν οδηγείτε, αλλά και να σας βλέπουν οι άλλοι (εφόσον έχει γίνει σωστά ο καθαρισμός του αυτοκινήτου). Ξεκινάμε πρώτα με τον καθαρισμό του χιονιού ψηλά από το αυτοκίνητο και συνεχίζουμε στα χαμηλότερα σημεία. Μετά ξεκινάμε τον καθαρισμό περιμετρικά του αυτοκινήτου, στο οδόστρωμα για να μπορέσουμε να φύγουμε από την θέση που έχουμε σταθμεύσει.
Αφού λοιπόν έχουμε καθαρίσει από χιόνι το αυτοκίνητο και το μέρος περιμετρικά από αυτό, τσεκάρουμε υαλοκαθαριστήρες, χειρολαβές και πλαίσια θυρών. Αν έχουν κολλήσει λόγω πάγου, ρίχνουμε λίγο αντιψυκτικό (αν δεν έχουμε μπορούμε να ετοιμάσουμε ένα μείγμα νερού/οινοπνεύματος με το 1/2 να είναι οινόπνευμα, επίσης μπορείτε να φτιάξετε ένα διάλειμμα νερό/ξύδι ή νερό/αλάτι) και περιμένουμε λίγο να δράσει και να διαλύσει τον πάγο. Προσοχή δεν ρίχνουμε ζεστό νερό, καθώς μπορεί το σοκ της διαφοράς θερμοκρασίας να προκαλέσει ζημιά και να ραγίσει κάποια γυάλινη επιφάνεια.
Αφού μπούμε στο εσωτερικό, κλείνουμε κατευθείαν την πόρτα (για να μην μένει ανοικτό το φως του εσωτερικού και καταναλώνει πολύτιμη ενέργεια από την μπαταρία). Γυρνάμε το κλειδί στον διακόπτη, περιμένουμε να γίνει το check και εφόσον όλα κυλούν ομαλά και ακούσουμε τους συνήθεις μηχανικούς θορύβους και δούμε τις ενδεικτικές λυχνίες να ανάβουν όπως πρέπει στον πίνακα οργάνων, γυρνάμε το κλειδί στον διακόπτη για να θέσουμε σε λειτουργία το μοτέρ. Αν όλα πάνε καλά και εκκινήσει το μοτέρ, τότε του δίνουμε λίγο χρόνο και ρυθμίζουμε έτσι τον κλιματισμό ώστε να ξεθαμπώσουν τα τζάμια (δείτε εδώ πως ξεθαμπώνουμε γρήγορα τα τζάμια). Καλό είναι να μην χρησιμοποιήσουμε άμεσα το πλυστικό υαλοκαθαριστήρων, καθώς μπορεί να έχει παγώσει το νερό στα σολινάκια ή να είναι παγωμένες οι ωπές των πιτσιλισηριών και να κάψουμε το μοτεράκι του.
Αν τώρα δούμε πως το αυτοκίνητο δυσκολεύεται να εκκινήσει μετά από δύο ανεπιτυχείς προσπάθειες, δίνουμε λίγο χρόνο (περίπου ένα λεπτό) ώστε να ανακτήσει μέρος της ενέργειάς της η μπαταρία. Αν και πάλι δεν “παίρνει εμπρός” τότε μάλλον πρέπει να βρούμε κάποιον να μας βοηθήσει με καλώδια. Διαβάστε εδώ περισσότερα σχετικά.
Ξεκινώντας την οδήγηση θυμόμαστε τι συμβουλές του παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι για οδήγηση στο χιόνι.