Συμβουλές χειμερινής οδήγησης από τον… Παγκόσμιο Jan Kopecky!

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Jan Kopecky μας συμβουλεύει για το πως πρέπει να οδηγούμε και τι να προσέχουμε σε ακραίες σημερινές συνθήκες.

Ο Jan Kopecky, οδηγός της Skoda Motorsport και παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι του 2018 (WRC 2), μας δίνει μερικές πολύ χρήσιμες συμβουλές για ασφαλή οδήγηση σε δύσκολες χειμερινές καιρικές συνθήκες.

Δείτε εδώ video με τον Κώστα Στεφανή να μας συμβουλεύει για την χειμερινή οδήγηση

Όπως λέει ο ίδιος σημείο-κλειδί είναι “η διατήρηση σωστής ταχύτητας και ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο” καθώς και τα ελαστικά να είναι σε πολύ καλή κατάσταση και με ικανοποιητικό βάθος πέλματος.

Δείτε εδώ άρθρο του Κώστα Στεφανή για την ταλαιπωρία που προκάλεσε η χιονόπτωση στην εθνική Αθηνών-Λαμίας

Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Jan Kopecky “το σημαντικότερο για κάθε οδηγό, είναι να είναι συγκεντρωμένος στο τιμόνι, να οδηγεί πάντα σε επαρκή απόσταση από τα άλλα οχήματα και να διατηρεί τη σωστή ταχύτητα. Οι οδηγοί θα πρέπει να ενημερώνονται πάντοτε για την πρόγνωση του καιρού πριν αναχωρήσουν. Το ξεκίνημα του όποιου ταξιδιού νωρίτερα μπορεί να μειώσει το άγχος. Πριν ξεκινήσετε, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι εντελώς απαλλαγμένο από χιόνι και πάγο, ώστε η ορατότητα να είναι απρόσκοπτη. Μόνο τότε μπορεί κανείς να αντιδράσει σωστά σε οποιοδήποτε απρόοπτο. Το στυλ οδήγησης πρέπει απαραίτητα να προσαρμόζεται στις συνθήκες του δρόμου. Τα ελαστικά πρέπει να είναι πάντα σε άψογη κατάσταση (ακόμα καλύτερα αν είναι “χειμερινά”), με επαρκές βάθος πέλματος ενώ ιδίως τον Ιανουάριο ή το Φεβρουάριο πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμες και αλυσίδες, τις οποίες ο οδηγός να γνωρίζει πώς να τοποθετήσει γρήγορα και με ασφάλεια.

“Πώς μπορούμε να αντιληφθούμε ότι ο δρόμος θα είναι ολισθηρός ή παγωμένος”
Kopecky: “Σε χαμηλές θερμοκρασίες, τα πιο σκούρα σημεία στο δρόμο είναι ένα σημάδι ολισθηρών επιφανειών και γενικά αν ο δρόμος έχει μία λαμπερή εμφάνιση θα πρέπει να αφήσετε το γκάζι. Όταν υπάρχει χιόνι στο έδαφος, η επιφάνεια του δρόμου είναι συχνά ολισθηρή. Το αλάτι μπορεί να μετατρέψει το χιόνι σε νερό, πράγμα που αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ολίσθησης. Η ταχύτητά σας θα πρέπει επίσης να μειωθεί όταν η χιονόπτωση είναι συνεχής μιας και ο δρόμος μπορεί να έχει παγώσει κάτω από το χιόνι, κάτι που δεν είναι άμεσα αντιληπτό. Σε τέτοιες καταστάσεις οδηγείτε συνετά, θα πρέπει πάντα να διατηρείτε μία απόσταση αρκετών μέτρων ή τριών δευτερολέπτων από τους άλλους οδηγούς ώστε να μπορείτε να αντιδράσετε”.

“Όταν πλησιάζουμε σε ένα ολισθηρό τμήμα του δρόμου τι πρέπει να κάνουμε;”
Kopecky: “Κανόνας νούμερο ένα: διατηρείστε την ηρεμία σας και μην πανικοβληθείτε. Καταρχήν, σε έναν χιονισμένο ή παγωμένο δρόμο ο οδηγός θα πρέπει να μειώσει την ταχύτητά του κατά τουλάχιστον στο μισό, επειδή σε αυτές τις καιρικές συνθήκες η απόσταση φρεναρίσματος είναι τρεις έως τέσσερις φορές μεγαλύτερη. Για να αποφύγετε την ολίσθηση του αυτοκινήτου και την απώλεια ελέγχου του, θα πρέπει να αποφεύγεται η απότομη οδήγηση και το φρενάρισμα. Προσωπικά, οδηγώ σαν να έχω αυγά πάνω από τα πεντάλ. Σε αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ο συμπλέκτης πρέπει να πατιέται εάν το όχημα αρχίζει να σπινάρει. Αν το αυτοκίνητο γλιστράει σε μια στροφή συνήθως αρκεί να στρίψετε το τιμόνι προς την κατεύθυνση ολίσθησης για να ανακτήσετε τον έλεγχο. Όταν θέλετε να αλλάξετε λωρίδα και υπάρχει χιόνι ανάμεσα, καλύτερα να πατήσετε το συμπλέκτη και να αφήσετε το αυτοκίνητο να κινηθεί προς την άλλη λωρίδα με λίγο μεγαλύτερη ορμή”.

Και τι μπορούμε να κάνουμε για να εμποδίσουμε τους τροχούς να σπινάρουν σε ολισθηρούς δρόμους;”
Kopecky: “Όταν οδηγείτε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, ο έλεγχος πρόσφυσης βοηθά σε τέτοιες περιπτώσεις. Σε οχήματα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, μπορείτε να επιλέξετε τη δεύτερη σχέση για να ξεκινήσετε και να «παίξετε» λίγο με το συμπλέκτη και το πεντάλ γκαζιού για να αποφύγετε το σπινάρισμα, ειδικά κατά την εκκίνηση”.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι ζέστες... έσφιξαν και το κλιματιστικό στο αυτοκίνητό μας δουλεύει υπερωρίες. Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να πάρουμε τα μέγιστα από αυτό....
Η κόπωση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά ενός οδηγού πολύ πριν ο τελευταίος καταλάβει ότι έχει κουραστεί. Ας δούμε πώς αναγνωρίζουμε τα σημάδια της....
Σύμφωνα με έρευνα φτάνει μισή ώρα για να ξεπεράσει τους 50 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ας δούμε τι πρέπει να κάνουμε...
Πολλές φορές από την χαρά μας που παίρνουμε αυτοκίνητο ξεχνάμε να κάνουμε τα βασικά... Να ανατρέξουμε στο εγχειρίδιο και να δούμε τι σημαίνει κάθε ενδεικτική...
Μερικές συμβουλές για βελτίωση της αυτονομίας σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας! Δείτε τα δέκα tips που μοιράζεται μαζί μας η Ford......
Αυτές είναι οι συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσετε τον χειμώνα για να αυξήσετε την αυτονομία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου σύμφωνα με τη Ford....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τιμές BYD

Οι νέες τιμές όλων των BYD: 17.290 ευρώ το πιο προσιτό – Συνολικό όφελος μέχρι 8.000 ευρώ

Ford Puma Sound Edition 2025

Το Ford Puma σε νέα έκδοση Sound Edition – Άμεσα διαθέσιμη

IONIQ 6 N

Αντίστροφη μέτρηση για το πανίσχυρο Hyundai – Οι πρώτες εικόνες