Μάνος & Κώστας Στεφανής οδηγούν το Skoda Fabia R5 της Evolution Motor Car (+video)

Μια σύντομη επικοινωνία με τον Κώστα Σπύρου, επικεφαλής της Evolution Motor Car, ήταν αρκετή για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του Skoda Fabia R5.

Το αυτοκίνητο είχε προετοιμαστεί κατάλληλα με ασφάλτινο set up και έτσι η επίσκεψη μας στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων συνδυάστηκε με μια σύντομη γνωριμία μαζί του.

Το νέο απόκτημα της Evolution Motor Car διαθέτει υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 1600 κ.εκ. με απόδοση περίπου 285 ίππων. Σαν γνήσιος εκπρόσωπος της κατηγορίας R5, το Fabia είναι τετρακίνητο και συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση και έτοιμο να λάβει μέρος τόσο σε ασφάλτινους όσο και χωμάτινους αγώνες καθώς διαθέτει την ανάλογη «προίκα» καθώς και πληθώρα ανταλλακτικών που μπορεί να χρειαστούν κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Πάμε όμως να διαβάσουμε όμως τις εντυπώσεις του Μάνου & Κώστα Στεφανή από το Skoda Fabia R5. 

Μάνος Στεφανής (οδηγός)
Μέχρι στιγμής δεν μου είχε δοθεί η ευκαιρία να βρεθώ πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου της κατηγορίας R5. Τελευταία μου επαφή με αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν το 2015 όταν και συμμετείχαμε με τον Κώστα στο Ράλι Σπριντ της Start Line στην περιοχή της Κινέττας με ένα Mitsubishi EVO 9 Group.N της Evolution Motor Car. Αν και τότε είχαμε οδηγήσει το αυτοκίνητο μόνο στο χώμα τολμώ να πω πως η ιπποδύναμη δεν φαίνεται να διαφέρει σημαντικά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα. Αυτό που είναι όμως πραγματικά εντυπωσιακό είναι οι αναρτήσεις, το κιβώτιο και τα φρένα του αυτοκινήτου καθώς πρόκειται στην ουσία για ένα αυτοκίνητο εξελιγμένο εξολοκλήρου για αγωνιστική χρήση. Με εντυπωσίασε η φιλικότητα του καθώς ο οδηγός μπορεί εύκολα να εξοικειωθεί μαζί του ενώ το σειριακό κιβώτιο των 5 σχέσεων προσφέρει άμεσες αλλαγές. Το αυτοκίνητο φαίνεται εξαιρετικά προετοιμασμένο και είναι απολύτως έτοιμο για αγωνιστική χρήση. Τολμώ να πω πως όταν βρίσκεται εκτός «stage mode» μπορεί εύκολα να οδηγηθεί ακόμα και από έναν οδηγό με πολύ μικρή εμπειρία. Στην λειτουργία «stage mode» μετατρέπεται σε ένα πραγματικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που η φιλικότητα του καθιστά επιτακτική την παρουσία ενός έμπειρου συνοδηγού καθώς πολύ εύκολα ο οδηγός μπορεί να παρασυρθεί από τον ρυθμό του.

Κώστας Στεφανής (Συνοδηγός)
Φτάνοντας στην πίστα των Μεγάρων κάτω από την τέντα ήταν σηκωμένο στα τρίποδα το Skoda Fabia R5 και όπως συνηθίζω πάντα, άρχισα να το επεξεργάζομαι από κάτω γονατίζοντας στην άσφαλτο. Στη συνέχεια ήρθε η σειρά της καμπίνας, του κινητήρα αλλά και κάθε λεπτομέρεια από τη στήριξη του γρύλου ή του ηλεκτρόκλειδου για την αλλαγή στα λάστιχα.

Η ίδια εντύπωση. Άψογα όλα. Το αυτοκίνητο δεν είχε να ζηλέψει τίποτα απολύτως από ένα αντίστοιχα προετοιμασμένο από το ίδιο το εργοστάσιο. Προσοχή στη λεπτομέρεια κι όλα βαλμένα στη θέση τους με σχολαστική ευλαβικότητα. Με λίγα λόγια η συνέπεια της υπογραφής του Κώστα  Σπύρου.

Μπαίνοντας στο λατρεμένο μου δεξί κάθισμα βυθίστηκα κι αφέθηκα να χορτάσω τη μυρωδιά ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού αυτοκινήτου, είτε είναι έτοιμο για άσφαλτο όπως σε αυτή την περίπτωση, είτε για να ορμίσει  σε χωμάτινες ειδικές διαγράφοντας μαγικές γωνίες πλαγιολίσθησης, λόγω τετρακίνησης.

Εξίσου επαγγελματικά σχεδιασμένη και τοποθετημένη η “σκάφη” για τα πόδια του συνοδηγού με απόλυτα συμμετρικές αποστάσεις ανάμεσα στα τρία απαραίτητα μπουτόν των υαλοκαθαριστήρων, της κόρνας και μηδενισμό τoυ χιλιομετριτή ή του χρονομέτρου.

Οι οδηγίες για την οδήγηση αφορούσαν τον κύριο Μάνο και είναι χαρακτηριστικές των καθαρόαιμων αγωνιστικών αυτοκινήτων σε όποια κατηγορία κι αν συμμετέχουν. Χρήση του συμπλέκτη μόνο για εκκίνηση και στη συνέχεια με το γκάζι στο πάτωμα όλες οι αλλαγές στο σειριακό κιβώτιο είτε ανεβάζεις είτε κατεβάζεις ταχύτητα.

Έτσι βρεθήκαμε στην έξοδο των πιτς. Δυο τρεις γύροι συντηρητικά για να ανεβάσουν θερμοκρασία και πρόσφυση τα λάστιχα αλλά και να βρεθούν τα χούγια του. Επιστροφή στα πιτς για έλεγχο στις πιέσεις των ελαστικών και πίσω στην πίστα με το γκάζι στο πάτωμα αυτή τη φορά. Πολύ φιλικό το R5 με τον τρόπο που περνά την δύναμη στο δρόμο όσο και το πως οι αναρτήσεις διαχειρίζονται την ταχύτητα και τη γωνία της κάθε στροφής. Κορυφαία φρένα σε αφήνουν να πλησιάσεις εξωφρενικά κοντά στη στροφή για να τα χρησιμοποιήσεις, χωρίς βέβαια να μπούμε σε ρίσκο με ανόητους πειραματισμούς. Είναι τόσο φιλικό που νομίζεις ότι πας αργά! Βέβαια ο ήχος του κινητήρα στο όριο των στροφών περιστροφής, του κιβωτίου ταχυτήτων με τις ξερές αλλαγές σου επιβεβαιώνουν ότι ταξιδεύεις γρήγορα αλλά αυτή είναι η μαγεία του σωστά σχεδιασμένου και εξελιγμένου αγωνιστικού αυτοκινήτου. Να μην σε τρομάζει.

Σαφώς και δεν διάβασα σημειώσεις, θα ήταν αστείο, το χάρηκα όμως πολύ και όση ώρα γυρίζαμε γύρω γύρω στην πίστα το μυαλό μου φανταζόταν Καρούτες κατηφόρα ή Ελευθεροχώρι στα «μπόσικα» κομμάτια του…

Πάμε όμως να δούμε ένα σύντομο βίντεο του Χρήστου Κουρλή από την γνωριμία Μάνου & Κώστα Στεφανή με το Skoda Fabia R5 της Evolution Motor Car

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εντυπωσιακή εμπορική πορεία "με το καλημέρα" για το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο! Γνωρίστε το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" στη Γερμανία......
Η κοινοπραξία RV Tech της Volkswagen και της αμερικάνικης Rivian έκλεισε έναν χρόνο ζωής και σύντομα θα ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές με μοντέλα των Γερμανών....
Διψήφια ήταν η αύξηση στις πωλήσεις αυτού του κατασκευαστή στην Ευρώπη και στο 9μηνο της χρονιάς, που ισχυροποιούν την 3η θέση που κατέχει μεταξύ των...
Υπάρχει μία εταιρεία που έχει υιοθετήσει αυτή την πρακτική στα νέα της μοντέλα και υπάρχει συγκεκριμένος λόγος που το κάνει......
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η δεύτερη πιο ισχυρή εταιρεία του VW Group! Δείτε το χρηματοδοτικό πρόγραμμα για το δημοφιλές SUV της......
Δοκιμάζουμε το μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda, στην έκδοση με το 1000άρι μοτέρ τούρμπο των 116 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα