Χρήσιμα: Τα σημάδια που φανερώνουν κόπωση κατά την οδήγηση

Η κόπωση μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά ενός οδηγού πολύ πριν ο τελευταίος καταλάβει ότι έχει κουραστεί. Ας δούμε πώς αναγνωρίζουμε τα σημάδια της.

Η κόπωση κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες που οδηγούν σε ατύχημα, τόσο στους τέσσερις όσο και στους δύο τροχούς. Συχνά οι οδηγοί τείνουμε να παραμελούμε τα πρώιμα σημάδια με αποτέλεσμα η κόπωση να παρουσιάζεται συνυπεύθυνη για το 10-25% επί του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων αλλά για το 20% περίπου όλων των σοβαρών περιστατικών.

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Οι οδηγοί βλέπουμε τις μοτοσυκλέτες αλλά…

Συνήθως ένας οδηγός παραδέχεται (…στον εαυτό του) ότι έχει κουραστεί όταν νιώθει τα μάτια του να κλείνουν. Αυτό στην πραγματικότητα είναι επί της ουσίας το προτελευταίο στάδιο, ένα βήμα δηλαδή, πριν μας πάρει ο ύπνος στο τιμόνι και αυτό σημαίνει ότι έχουμε αγνοήσει όλα τα προηγούμενα σημάδια που μπορεί να οδηγήσουν σε κάτι καταστροφικό τόσο για εμάς όσο και για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

Τι πρέπει να προσέχουμε λοιπόν; Οι ακούσιες “μικρο-αλλαγές” λωρίδας είναι ένα σημάδι κόπωσης που πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη μας. Οι μικρές αλλαγές στις στάσεις του σώματος που κάνουμε καθώς οδηγούμε, μας δείχνουν επίσης πως, τουλάχιστον το σώμα μας χρειάζεται ένα διάλειμμα. Οι μικρές εναλλαγές ταχύτητας, ή για να το πούμε καλύτερα, η αδυναμία μας να διατηρήσουμε σταθερή την ταχύτητα μας ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, είναι επίσης ένδειξη ότι έχουμε αρχίσει να κουραζόμαστε.

Για να αποφύγουμε την κόπωση κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού λίγα είναι τα πράγματα που θα πρέπει να προσέξουμε. Το πρώτο και πιο σημαντικό ίσως είναι οτι θα πρέπει να έχουμε κοιμηθεί καλά την προηγούμενη ημέρα.

Εξίσου σημαντικό είναι να ταξιδεύουμε εκείνες τις ώρες της ημέρας που είμαστε συνήθως ξύπνιοι γιατί αυτές είναι και οι ώρες που ο οργανισμός μας βρίσκεται στο υψηλότερο στάδιο εγρήγορσης. Για κάποιους είναι το πρωί, για μερικούς άλλους το μεσημέρι ή ακόμη και οι βραδινές ώρες. διαλέξτε το κομμάτι της ημέρας που αισθάνεστε εσείς καλύτερα. Όπως και να έχει μην ταξιδεύετε τις ώρες που συνήθως κοιμάστε.

Διαβάστε επίσης – Έρευνα: Ο σκύλος μας κάνει πιο προσεκτικούς οδηγούς!

Αν το ταξίδι μας είναι πολύωρο τότε καλό είναι να σταματάμε κάθε δύο περίπου ώρες για 10 με 15 λεπτά και να βγαίνουμε από το αυτοκίνητο, κάτι που βοηθά ιδιαίτερα στη συγκέντρωση.

Προσοχή δίνουμε επίσης και στην ενυδάτωση μας που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην αίσθηση της κόπωσης αλλά και τη διατήρηση της συγκέντρωσης μας σε υψηλά επίπεδα, ένας τομέας που πρέπει να προσέχουν ακόμη περισσότερο οι δικυκλιστές τώρα το καλοκαίρι.

Αν νιώθουμε κουρασμένοι, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι ένα μικρό διάλλειμα ύπνου. Οι ειδικοί συμβουλεύουν γρήγορος αυτός ύπνος να μην ξεπερνά τα 30-40 λεπτά γιατί από εκεί και πέρα το σώμα και ο εγκέφαλος δυσκολεύονται να έρθουν ξανά στην… πραγματικότητα και προτιμούν να συνεχίσουν με την ξεκούραση τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......
Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε προκειμένου να δείτε αν σας ταιριάζουν τα χειμερινά ελαστικά ή αν ένα σετ αλυσίδων είναι αρκετό!...
Δυστυχώς στην χώρα μας φτάνει ένα ξαφνικό μπουρίνι για να πλημμυρίσουν οι δρόμοι. Καλό είναι λοιπόν να γνωρίζουμε πως να συμπεριφερθούμε αν βρεθούμε να οδηγούμε...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Στην χώρα μας, το aircondition είναι συνώνυμο της δροσιάς και στο αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως τον χειμώνα; To χρησιμοποιούμε;...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής