Ακριβώς 20 χρόνια έχουν περάσει από τον Σεπτέμβριο του 2001, όταν το Skoda Superb παρουσιάστηκε επίσημα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και αποτέλεσε την πιο προσιτή λιμουζίνα της εποχής, ενώ διακρινόταν και για το χαμηλό κόστος χρήσης. Όσον αφορά την ονομασία, πρόκειται για αναβίωση του ονόματος, μιας και η τσεχική εταιρεία είχε λανσάρει αυτό το όνομα από την δεκαετία του ’30.
Skoda Octavia: Φόρος τιμής στον τίμιο “οικογενειάρχη”
Στην πρώτη γενιά, το μήκος του αμαξώματος ξεπερνούσε οριακά τα 4,8 μέτρα, δημιουργώντας μια επιβλητική εικόνα, παρ’ όλο που υπήρχαν πολλά κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με το μικρότερο Skoda Octavia. Η γκάμα βενζινοκινητήρων περιελάμβανε τρεις επιλογές, από τις οποίες ξεχώρισε ο 1,8T με πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο, αλλά και ο V6 2,8 λτ. των 193 ίππων, ο οποίος προσέφερε τελική ταχύτητα ύψους 237 χλμ./ώρα. Ασφαλώς, υπήρχαν και δύο diesel επιλογές, με τον 1,9 TDI να διακρίνεται για την εξαιρετική του κατανάλωση.
Το Skoda Superb πρώτης γενιάς, πέρα από πολυτελές, ήταν και ένα ιδιαίτερα ασφαλές αυτοκίνητο. Από την βασική του έκδοση διέθετε στάνταρ ABS και αντιολισθητικό σύστημα ASR, ενώ υπήρχαν δύο εμπρός αερόσακοι και δύο πλευρικοί από την βασική έκδοση. Επιπλέον, οι αερόσακοι κεφαλής ήταν διαθέσιμοι στον προαιρετικό εξοπλισμό. Εκτός των συστημάτων ασφαλείας, το Skoda Superb δικαιολογούσε τον χαρακτηρισμό “λιμουζίνα του λαού”, μιας και εξοπλιζόταν με προβολείς bi-xenon, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και σύστημα πλοήγησης.
H παραγωγή του Skoda Superb ξεκίνησε στο εργοστάσιο Kvasiny την 1η Οκτωβρίου 2001 και ολοκληρώθηκε το 2008, όταν και αντικαταστάθηκε από την δεύτερη γενιά. Μέσα σε αυτό το διάστημα, πωλήθηκε συνολικά σε 136.000 μονάδες. Σήμερα, η ναυαρχίδα της τσέχικης εταιρείας βρίσκεται αισίως στην τρίτη της γενιάς και μέσα σε αυτές τις δύο δεκαετίες έχουν παραδοθεί περίπου 1,5 εκατομμύρια μονάδες.