Τεχνικό: Γιατί όλοι οι επίπεδοι κινητήρες δεν είναι boxer!

Τι κάνει τους κινητήρες boxer να διαφέρουν από τους επίπεδους κινητήρες; Η κίνηση των εμβόλων είναι οριζόντια και στις δύο περιπτώσεις, αλλά...
Boxer κινητήρες

Οι boxer κινητήρες έγιναν ιδιαίτερα δημοφιλείς λόγω του ξεχωριστού ήχου τους, ενώ είναι μία διάταξη που χρησιμοποιείται από εταιρείες όπωq η Subaru. Βασικό τους χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα έμβολα κινούνται παράλληλα στον οριζόντιο άξονα και όχι στον κάθετο, όπως συμβαίνει με όλους τους εν σειρά κινητήρες.

Αρκετές φορές, όμως, επικρατεί μία σύγχυση σχετικά με το αν ένας κινητήρας είναι boxer, αν είναι επίπεδος ή αν είναι και τα δύο. Ας δούμε τι ισχύει γιατί, όπως αναφέραμε και στον τίτλο του κειμένου, οι επίπεδοι κινητήρες δεν είναι boxer. Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα των επίπεδων κινητήρων είναι το γεγονός ότι το σχήμα τους επιτρέπει στους κατασκευαστές να τοποθετήσουν το μοτέρ πολύ χαμηλά, κερδίζοντας σημαντικά εκατοστά στο συνολικό κέντρο μάζας του οχήματος.

Boxer κινητήρας: Ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να παρατηρήσει κανείς αν ένας κινητήρας είναι boxer είναι να ελέγξει αν η κάθε μπιέλα εδράζεται στο δικό της ξεχωριστό κομβίο στροφάλου. Αυτό ισχύει σε κάθε boxer και τα έμβολα κινούνται αντίθετα, δηλαδή όταν το ένα φτάνει στο Άνω Νεκρό Σημείο (ΑΝΣ) του κυλίνδρου, ταυτόχρονα και το ζεύγος του φτάνει επίσης στο ΑΝΣ του κυλίνδρου του (δείτε την σχετική φωτογραφία). Οι ταχύτητες του ζεύγους εμβόλων είναι πάντα αντίθετης φοράς μεταξύ τους.

Επίπεδος (ή flat) κινητήρας: Αρκεί τα έμβολα ενός κινητήρα να σχηματίζουν γωνία 180 μοιρών μεταξύ τους για να χαρακτηριστεί επίπεδος. Αυτό αρκεί για να χαρακτηρίσουμε έναν κινητήρα επίπεδο, αλλά όχι boxer, διότι οι μπιέλες εδράζονται ανά ζεύγη στο ίδιο κομβίο του στροφάλου, ακριβώς όπως συμβαίνει σε κάθε κινητήρα σε σχήμα V (ουσιαστικά είναι κινητήρα διάταξης V με περιεχόμενη γωνία είναι 180 μοιρών). Επιπλέον, στους επίπεδους κινητήρες το ζεύγος εμβόλων δεν κινείται αντίθετα, αλλά με την ίδια διεύθυνση (δείτε την σχετική φωτογραφία).

Συμπερασματικά, ο τρόπος με τον οποίο εδράζονται οι μπιέλες, αλλά και η διεύθυνση της κίνησής των ανά ζεύγος εμβόλων είναι αυτή που διαφοροποιεί έναν επίπεδο κινητήρα από έναν boxer. Ακολουθεί η απεικόνιση λειτουργίας ενός κινητήρα με 12 κυλίνδρους, ο οποίος είναι επίπεδος (flat), αλλά σε καμία περίπτωση boxer. Με τέτοιας διάταξης μοτέρ εξοπλίζεται για παράδειγμα η Ferrari Testarossa!

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν

τετρακίνηση

Έτσι θα κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ζέσταμα κινητήρα

Μύθοι και αλήθειες για το ζέσταμα του κινητήρα