H νέα, δεύτερη γενιά της Mercedes GLA είναι το εισαγωγικό μοντέλο για τον κόσμο των Mercedes SUV και σκοπός της Mercedes είναι μέσω αυτής να αυξήσει τις επιλογές που προσφέρει ώστε να καλύψει τις ανάγκες του κάθε αγοραστή και σε κάθε budget. H νέα, δεύτερη γενιά της Mercedes GLA είναι πλέον γνώριμη φυσιογνωμία στους ελληνικούς δρόμους, καθώς κυκλοφορεί αρκετούς μήνες στην χώρα μας και εμείς την δοκιμάζουμε αυτή την φορά στην έκδοση GLA 200 4MATIC με αυτόματο κιβώτιο. Αξίζει να τονίσουμε πως η συγκεκριμένη GLA, είναι το μοναδικό τετρακίνητο μοντέλο της Mercedes, που απαλλάσσεται από το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Κλείστε τώρα ραντεβού για test drive με την Mercedes των ονείρων σας, κάνοντας κλικ εδώ
Mercedes είναι και φαίνεται!
Σχεδιαστικά η νέα GLA υιοθετεί το σύγχρονο οικογενειακό look της μάρκας, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κατηγορίας SUV. Το εμπρός μέρος είναι επιβλητικό όπως αρμόζει σε μια γνήσια Mercedes. Η μάσκα και τα φωτιστικά σώματα ευθύνονται κυρίως για αυτό, καθώς διαθέτουν επιθετικό σχεδιασμό, ενώ πλαισιώνονται από το νέο προφυλακτήρα με τους μεγάλους αεραγωγούς και τα powerdomes στο καπό του κινητήρα (τα δύο παράλληλα “νεύρα” που διατρέχουν το καπό). Προσθέτοντας στα παραπάνω στοιχεία τους μεγάλους τροχούς, τους έντονους ώμους του αμαξώματος πάνω από τους θόλους των τροχών και την κεκλιμένη γραμμή οροφής στο πίσω μέρος, τότε έχουμε ένα ολοκληρωμένο παζλ αισθητικής υπεροχής! Πάνω από όλα όμως η Mercedes GLA είναι ένα SUV και αυτό φροντίζει να το δείχνει διαρκώς. Το επιβλητικό της παράστημα με το ύψος της να φτάνει πλέον τα 1.611 χιλιοστά (+104 χλστ.), οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω και οι περιμετρικές, προστατευτικές επενδύσεις φροντίζουν για αυτό. Ειδικότερα, το μήκος της νέας GLA ανέρχεται στα 4.410 χλστ. (-14 χλστ. σε σχέση με πριν), στο ύψος της αναφερθήκαμε πιο πάνω, ενώ το πλάτος της ανέρχεται στα 1.804 χλστ. χωρίς τους καθρέπτες (αυξημένο κατά 30 χλστ.). Την ίδια στιγμή μεγαλύτερο παρουσιάζεται και το μεταξόνιο, καθώς είναι αυξημένο κατά 30 χλστ. στα 2.729 χλστ. (στοιχείο που ευνοεί και τους χώρους καμπίνας όπως θα δούμε πιο κάτω).
Hi-Tech, ευρύχωρη και ποιοτική καμπίνα
Όπως είναι λογικό, καθώς μιλάμε για νέα γενιά και όχι απλώς για ανανέωση, το εσωτερικό της νέας Mercedes GLA είναι ολοκαίνουργιο και έχει να επιδείξει μια πιο ευρύχωρη αλλά και πιο hi-tech καμπίνα, σε σχέση με την πρώτη γενιά του μοντέλου. Ανοίγοντας την πόρτα του αυτοκινήτου έρχεσαι αντιμέτωπος με την ποιότητα κατασκευής της Mercedes. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από το… πάνω ράφι, ο εσωτερικός φωτισμός υπογραμμίζει την πολυτέλεια, ενώ καθίσματα και πόρτες πείθουν για τη στιβαρότητα της κατασκευής. Φυσικά οι στρογγυλοί αεραγωγοί δεν περνούν απαρατήρητοι. Πέντε συνολικά, διαθέτουν εμφάνιση που θυμίζει τουρμπίνα αεροπλάνου και αποτελούν την αισθητική σύνδεση της Mercedes GLA με το παρελθόν των μοντέλων της γερμανικής μάρκας. Αμέσως μετά, το μάτι σου πέφτει στο ταμπλό οργάνων, αν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι, καθώς πλέον δεν υφίσταται, αφού τα όργανα έχουν δώσει την θέση τους στον πίνακα/οθόνη ενδείξεων. Αυτός απαρτίζεται από ένα ενιαίο πάνελ δύο έγχρωμων screens. Αυτό διατίθεται σε τρεις παραλλαγές: δύο οθόνες 7 ιντσών (17,78 cm), μία οθόνη 7 και μία 10,25 ιντσών (26 cm) και στην έκδοση ευρείας οθόνης με δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Αυτή που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό είναι αφής. Σημαντικό είναι το γεγονός πως στον βασικό εξοπλισμό της νέας Mercedes GLA, περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που προσφέρει διαισθητικό χειρισμό και ενεργοποιείται μέσω φωνητικών εντολών, με τη φράση «Hey Mercedes». Το MBUX μπορεί να διαμορφώνεται εξατομικευμένα χάρη σε μια ευρεία γκάμα επιλογών, ενώ ο έλεγχος του συστήματος πολυμέσων μπορεί να γίνει και από το σχετικό touchpad (πάνελ αφής) στην κεντρική κονσόλα.
Η Mercedes όμως εκτός από την τεχνολογική αρτιότητα, φρόντισε και για την άριστη εκμετάλλευση των χώρων της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών είναι πλέον στα 435 λίτρα, ενώ αυξημένοι παρουσιάζονται οι χώροι για τα γόνατα των πίσω επιβατών και για το κεφάλι των εμπρός κατά 116 και 22 χλστ. αντίστοιχα. Αυξημένος είναι και ο χώρος για τους αγκώνες κατά 34 και 45 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Η θέση καθίσματος οδηγού και συνοδηγού είναι ψηλά τοποθετημένη (ψηλότερα από την προηγούμενη έκδοση), ως οφείλει σε ένα SUV, χαρίζοντας έτσι βελτιωμένη περιμετρική ορατότητα χάρη και στην καλύτερη διατομή των κολόνων οροφής που κρύβουν λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο.
Η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται και αναδιπλώνεται σε αναλογία 40:20:40. Τα πίσω καθίσματα μπορούν προαιρετικά να μετακινούνται εμπρός-πίσω κατά 14 εκατοστά και οι πλάτες τους να ρυθμίζονται σε κλίση, δημιουργώντας περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών ή για ογκώδη αντικείμενα στο χώρο αποσκευών (αναλόγως αναγκών πάντοτε). Πόντους στην πρακτικότητα προσθέτει και το ρυθμιζόμενο σε ύψος δάπεδο του χώρου φόρτωσης, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό.
Ασφαλώς Mercedes
Η GLA είναι το entry level μοντέλο στον κόσμο των SUV της Mercedes, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει περικοπές στην ασφάλεια. Ένας τομέας που για την γερμανική μάρκα είναι σταθερή αξία. Στη νέα Mercedes GLA λοιπόν έχουμε όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής καθώς και υποβοήθησης του οδηγού. Στα τελευταία περιλαμβάνονται τα συστήματα αλλαγής κατεύθυνσης, η λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης και το σύστημα προειδοποίησης ανίχνευσης πεζών κοντά σε διαβάσεις. Μάλιστα, το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες, έχει την ικανότητα να προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα και ποδήλατα στην περιοχή κινδύνου ώστε να προσέξει κατά την έξοδό του από το αυτοκίνητο. Επίσης υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας και 360 μοιρών, που δίνει εικόνα περιμετρικά του αυτοκινήτου σε ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, κάνοντας το παρκάρισμα ακόμη πιο εύκολο.
Εξαιρετικό μοτέρ
Σε αυτή την επαφή μου με τη νέα Mercedes GLA, είχα την ευκαιρία να την οδηγήσω στην έκδοση 200. Αυτή εφοδιάζεται με τον 1.3 λτ. (1.332 κ.εκ.) βενζινοκινητήρα ο οποίος πραγματικά είναι εξαιρετικός. Αποδίδει χάρη στην υπερτροφοδότηση 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.620 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Τιμές που και στην πράξη γίνονται ορατές! Εννοώ με αυτό πως αντιλαμβάνεσαι ότι το μοτέρ τραβάει από χαμηλά σε πλήρη επιτάχυνση, ενώ μέχρι και τις 4.000 σ.α.λ. σε κολλάει στο κάθισμα. Από εκεί και πάνω συνεχίζει να αποδίδει αρκετά δυνατά, παράγει όμως και παραπάνω θόρυβο, ενώ είναι και ελαφρώς τραχύ σε λειτουργία. Αλλά πόσες φορές θα κινηθείς με τόσες σ.α.λ. στο στροφόμετρο; Οι επιδόσεις της είναι πολύ καλές, καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 8,7 δλ. ενώ η τελική της ταχύτητα είναι στα 210 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την μέση κατανάλωσή της, κινηθήκαμε καίγοντας κατά μέσο όρο 8,5 λίτρα/100 χλμ. Το κιβώτιο 8 σχέσεων 8G-DCT συνεργάζεται πολύ καλά με το μοτέρ και οι αλλαγές του είναι ομαλές, ενώ όταν του… ζητηθεί είναι γρήγορο και αποτελεσματικό (η αντίστοιχη προσθιοκίνητη έκδοση της GLA χρησιμοποιεί 7άρι αυτόματο κιβώτιο DCT).
Οδηγικά τώρα, η νέα Mercedes GLA έχει να επιδείξει τη μεγαλύτερη διαφορά της, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά στην ανάρτηση. Η εμπρός είναι τύπου MacPherson. Τα ψαλίδια είναι φτιαγμένα από σφυρήλατο αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τις μη αναρτημένες μάζες. Τα ακραξόνια κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο. Πίσω η GLA διαθέτει έναν υπερσύγχρονο άξονα τεσσάρων συνδέσμων. Οι τρεις εγκάρσιοι και ο ένας διαμήκης βραχίονας σε κάθε πίσω τροχό είναι σχεδιασμένοι ώστε να προσφέρουν μέγιστη οδηγική ευστάθεια, υψηλή άνεση καθώς και δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο πίσω άξονας είναι στερεωμένος σε ένα υποπλαίσιο, το οποίο απομονώνεται από το αμάξωμα με λαστιχένια έδρανα, ώστε να μεταφέρονται λιγότεροι κραδασμοί από το σύστημα ανάρτησης στο αμάξωμα. Το μετατρόχιο 1605 και 1606 χιλιοστών (μπροστά/πίσω) είναι πάνω από τέσσερα εκατοστά φαρδύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Στην πράξη το αυτοκίνητο πατάει με σιγουριά στον δρόμο και παραμένει άνετο ακόμη και όταν η άσφαλτος τελειώνει. Η ρύθμιση της ανάρτησης δίνει προτεραιότητα στην άνεση και αυτό είναι κάτι θεμιτό από το κοινό στο οποίο απευθύνεται, ενώ η ύπαρξη τετρακίνησης αποτελεί μία ακόμη δικλείδα ασφάλειας, προσφέροντας παράλληλα αυτοπεποίθηση στον οδηγό σε συνθήκες με ολισθηρό οδόστρωμα. Η τετρακίνηση μοιράζει τη ροπή από 100% μπροστά μέχρι και 50/50 εμπρός-πίσω και στην πράξη είναι αποτελεσματική και εκτός δρόμου, όπου έχει και την βοήθεια της ικανοποιητικής διαδρομής της ανάρτησης αλλά και των κοντών προβόλων του αμαξώματος τόσο εμπρός όσο και πίσω. Φυσικά, αν κάποιος θέλει περισσότερα από το αυτοκίνητο εκτός δρόμου θα πρέπει να επιλέξει λιγότερο… ασφάλτινα ελαστικά.
Η Mercedes GLA 200 4MATIC κοστίζει στην χώρα μας από τα 40.140 ευρώ. Η αντίστοιχη, προσθιοκίνητη έκδοση ξεκινά από τα 36.450 ευρώ, ενώ η GLA 180 είναι στα 34.309 ευρώ.
Πιο κάτω μπορείτε να δείτε και δύο video από το αρχείο του τηλεοπτικού TractioN, στο οποίο πρωταγωνιστεί η Mercedes GLA.