Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της νέας γενιάς Mercedes C-Class στην ελληνική αγορά (εδώ θα διαβάσετε την δοκιμή της C200), η ελληνική αντιπροσωπεία προχωρά στη διάθεση της Plug-In υβριδικής έκδοσης με το όνομα Mercedes C 300 e. Πάμε να την γνωρίσουμε καλύτερα και να δούμε πόσο κοστίζει στην χώρα μας.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mercedes GLA 200 4MATIC (+Traction Videos)
H νέα Mercedes C 300 e συνδυάζει τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης (Μ254) με χωρητικότητα 1.999 και ηλεκτροκινητήρα, με τον πρώτο να αποδίδει 204 ίππους και τον δεύτερο 129. Κάπως έτσι, η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 313 ίππους και η ροπή τα 550 Nm. Πηγή τροφοδοσίας του ηλεκτρικού μοτέρ είναι μία μπαταρία που επιτρέπει εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 99-111 χλμ. (99-107 στην Estate έκδοση). Αυτό σημαίνει ότι οι καθημερινές διαδρομές μπορούν ως επί το πλείστον να καλυφθούν σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία χωρίς τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, η κινητική ενέργεια αυξάνεται όταν το όχημα φρενάρει ή η διαδρομή είναι κατηφορική. Η απόδοση του συστήματος ανάκτησης τώρα υπερβαίνει τα 100 kW. Αναλυτικότερα, η Mercedes C 300 e λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως τα δεδομένα πλοήγησης, η τοπογραφία, τα όρια ταχύτητας και τις συνθήκες κυκλοφορίας για ολόκληρη την προγραμματισμένη διαδρομή. Ο οδηγός που επιθυμεί να επηρεάσει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρία στάδια που ελέγχονται από διακόπτες πίσω από το τιμόνι. Αυτό είναι δυνατό σε όλους τους τρόπους οδήγησης εκτός από το SPORT.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον «σκαλοπάτι» στο χώρο αποσκευών λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίες και δίνεται δυνατότητα διαμπερούς φόρτωσης. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, ο όγκος του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 45 λτ., φτάνοντας αισίως στα 360 λτ. για την sedan έκδοση.
Η νέα Mercedes C 300 e θα εμφανιστεί στις εκθέσεις τον Δεκέμβριο και οι τιμές στην Ελλάδα είναι 58.250 και 59.650 ευρώ για τις εκδόσεις Sedan και Estate αντίστοιχα. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν και τα πετρελαιοκίνητα plug-in hybrid μοντέλα. Μέχρι τότε, όμως, ας δούμε
C 300 e
Sedan |
C 300 e Estate |
||
Κυβισμός | κ.εκ. | 1999 | |
Ονομαστική ισχύς, βενζινοκινητήρας | kW/hp | 150/204 | |
σε | σ.α.λ. | 6100 | |
Ονομαστική ροπή, βενζινοκινητήρας | Nm | 320 | |
σε | σ.α.λ. | 2000-4000 | |
Ονομαστική ισχύς, ηλεκτροκινητήρας | kW/hp | 95/129 | |
Ονομαστική ροπή, ηλεκτροκινητήρας | Nm | 440 | |
σε | σ.α.λ. | 2100 | |
Απόδοση συστήματος | kW/hp | 230/313 | |
Ροπή συστήματος | Nm | 550 | |
Μεγ. ταχύτητα | χλμ./ώρα | 245 | 240 |
Μεγ. ταχύτητα, ηλεκτροκίνηση | χλμ./ώρα | 140 | |
Επιτάχυνση 0-100 km/h | δλ. | 6.1 | 6.2 |
Συνδ. κατ. καυσίμου (WLTP)1 | λτ./100 χλμ. | 0.8-0.6 | 0.8-0.6 |
Συνδ. εκπομπή CO2 (WLTP)1 | g/χλμ. | 17-13 | 19-14 |
Συνδ. κατ. ενέργειας (WLTP)1 | kWh/100 χλμ. | 23.3-20.8 | 24.1-21.6 |
Αυτονομία (EAER comb.) (WLTP)1 | χλμ. | 99-111 | 95-107 |