Τρία σημαντικά συμπεράσματα προέκυψαν από τις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις του μήνα Οκτωβρίου στην Ευρώπη. Αρχικά είχαμε σημαντική μείωση ταξινομήσεων λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης ημιαγωγών, τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα πέτυχαν νέο ρεκόρ στο μερίδιο της αγοράς και το Volkswagen Group για δεύτερη φορά μέσα στον αιώνα που διανύουμε έχασε την πρώτη θέση. Ας δούμε αναλυτικότερα τι ακριβώς συνέβη!
Ταξινομήσεις: ΤOP-5 10μήνου για την Ελλάδα
Ξεκινώντας από τις συνολικές ταξινομήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, ο αριθμός περιορίστηκε στις 790.652 μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι παρατηρήθηκε μία μείωση της τάξης του 30%. “Η έλλειψη ημιαγωγών αποδεικνύεται τόσο σοβαρή όσο τα lockdown του περασμένου έτους. Έχουμε δει εργοστάσια να κλείνουν και επί του παρόντος η βιομηχανία αγωνίζεται να βρει μια λύση στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics.
Μέσα στον περασμένο Οκτώβριο καταγράφηκε και σημαντική αύξηση ταξινομήσεων στα αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα. Ασφαλώς αναφερόμαστε στα αμιγώς ηλεκτρικά και τα Plug-In υβριδικά, τα οποία κατέγραψαν συνολικά 181.300 ταξινομήσεις, αγγίζοντας το 22,9% του συνολικού μεριδίου της χρονιάς (νέο ρεκόρ).
Βέβαια, το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που καταγράφηκε τον μήνα Οκτώβριο στην Ευρώπη είναι η θέση του Volkswagen Group στην συνολική κατάταξη. Για δεύτερη φορά μέσα στον αιώνα που διανύουμε έχασε την πρώτη θέση και το μερίδιο αγοράς έφτασε στο 20,7%, ενώ στην κορυφή ανέβηκε ο όμιλος Stellantis με 21%.