Οι λάτρεις της γερμανικής εταιρείας πιθανόν να γνωρίζουν την ενασχόληση της Porsche με το Ράλι Ντακάρ. Στο μουσείο της, όμως, δίπλα στη αγωνιστική Porsche 959 βρίσκεται μία Mercedes G-Wagen, η οποία “κουβαλάει” ξεχωριστή ιστορία και έναν διαφορετικό κινητήρα. Ας γνωρίσουμε την Porsche G-Wagen, όπως την ονόμασε η εταιρεία με έδρα την Στουτγκάρδη.
Lada 2103: Όταν η Porsche “έδωσε” τα φώτα της στους Σοβιετικούς
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι Porsche 959 με τα χρώματα Rothmans αγωνίζονταν σε αγώνες αντοχής από τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Πιο συγκεκριμένα, το 1985 τρεις τέτοιες Porsche συμμετείχαν σε αγώνα 13.000 χιλιομέτρων χωρίς επιτυχία, το ίδιο συνέβη και στο Παρίσι-Ντακάρ την ακριβώς επόμενη χρονιά. Η γερμανική εταιρεία, όμως, δεν απογοητεύτηκε! Λίγο καιρό αργότερα δημιούργησε άλλα τρία αυτοκίνητα, τα οποία εξοπλίστηκαν με το μοτέρ της Porsche 911. Έξω ο ατμοσφαιρικός, λοιπόν, και μέσα ο twin-turbo flat six χωρητικότητας 2,8 λτ.
Κάπου εκεί, διαπιστώθηκε ότι θα έπρεπε να επιλεχθεί και ένα αυτοκίνητο που θα έχει “υποστηρικτικό” ρόλο, θα ακολουθεί τα αγωνιστικά και θα φέρει ανταλλακτικά. Το αγωνιστικό τμήμα επέλεξε μία Mercedes G-Wagen. Εκείνη την εποχή, όμως, δεν υπήρχαν AMG εκδόσεις και το υποστηρικτικό όχημα της Porsche εξοπλιζόταν με έναν τυπικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,8 λτ. με 160 ίππους.
Η “συνταγή” της Porsche ήταν η εξής: αφαίρεσε το εν λόγω μοτέρ και στη θέση του τοποθέτησε έναν V8 κινητήρα 4,7 λτ. με ισχύ 310 ίππων. Η πιο επική στιγμή της Porsche G-Wagen ήταν στο “Ράλι των Φαραώ της Αιγύπτου”. Σε εκείνο τον αγώνα, η Porsche συμμετείχε με δύο 959, αλλά η μία κάηκε πριν τον αγώνα. Έτσι, ο οδηγός αναγκάστηκε και αγωνιστεί με το βοηθητικό Porsche G-Wagen. Μαντέψτε! Όχι μόνο τερμάτισε αλλά κατέκτησε και την δεύτερη θέση.
Αργότερα, η μοναδική Porsche G-Wagen ξανά υποβιβάστηκε στην υποστηρικτική θέση. Έμεινε “πιστή” δίπλα στις Porsche 959 σε πολλούς αγώνες αντοχής και πλέον εκτίθεται στο μουσείο της εταιρείας.