Ήταν κάπου στα μέσα του 2001, όταν ο τότε Νομάρχης Λακωνίας προειδοποίησε ότι η εικονιζόμενη γέφυρα έχει χαρακτηριστεί ακατάλληλη επισκευής και χρίζει αντικατάστασης. Τίποτα δεν άλλαξε, μέχρι σήμερα χρησιμοποιείται κανονικά παρά την σκουριά που βρίσκεται σε κάθε μεταλλική της επιφάνεια. Πάμε να δούμε την κατάστασή της μέσα από το video που δημοσιεύθηκε στο κανάλι “Up Stories” του Youtube.
Δείτε επίσης: Επικίνδυνες πολλές γέφυρες στην χώρα μας
Video: Δείτε πως κατασκευάζεται γέφυρα τύπου BAILEΥ από τον ελληνικό στρατό
H “γέφυρα του τρόμου”, όπως την χαρακτηρίζουν οι κάτοικοι της περιοχής αποτελεί κύρια οδική αρτηρία, καθώς ενώνει την Λακωνία από τη μία όχθη του ποταμού Ευρώτα στην άλλη. Ακολουθεί η επιστολή – έκκληση του Νομάρχη Λακωνίας προς τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου δέκα ολόκληρα χρόνια μετά το πρώτο πόρισμα για άμεση αντικατάσταση της συγκεκριμένης γέφυρας μαρτυρά την σκληρή πραγματικότητα.
“Κύριε Γενικέ,
Σε συνέχεια του υπ΄ αριθμ. 467/5-12-2008 εγγράφου μου και της από 11/2/2009 συζήτησης μας, θέλω να σας ενημερώσω ότι θεωρώ επιβεβλημένη την αντικατάσταση της Μεταλλικής Γέφυρας του ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας μέσα από το πρόγραμμα «αντιπλημμυρικά έργα στις πυρόπληκτες περιοχές του νομού Λακωνίας», μιας και ο Δήμος Σκάλας είναι πυρόπληκτος.
Η μεταλλική γέφυρα του Ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας, εξετάστηκε κατά το έτος 2001 από κλιμάκιο μηχανικών του ΥΠΕΧΩΔΕ και σύμφωνα με το ΔΜΕΟ/γ/496/08-08-01 κρίθηκε σκόπιμο να αντικατασταθεί.
Στις 31/3/2003 με το έγγραφο ΔΜΕΟ/γ/150 του ΥΠΕΧΩΔΕ, μας επισημάνθηκε η άμεση ανάγκη παύσης λειτουργίας της εν λόγω γέφυρας και η αντικατάστασή της ως ακατάλληλης, λόγω επικίνδυνων φθορών, μικρού πλάτους και μικρής κλάσης φορτίων, με νέα προεντεταμένη με πλάτος απαιτούμενο για διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορία.
Σημειωτέο είναι ότι η συγκεκριμένη γέφυρα αποτελεί το μοναδικό σημείο προσπέλασης επιβατηγών και βαρέων οχημάτων στη Νότια Λακωνία και κατά τα χρόνια που πέρασαν από το 2001 μέχρι σήμερα πέραν των σημαντικών φθορών στο φορέα και τα βάθρα της έχει υποστεί και ρηγματώσεις στο μεσόβαθρο.
Η μελέτη αυτού του έργου, προϋπολογισμού 2.100.000 ευρώ, είναι ήδη έτοιμη στο Τμήμα Μελετών της Διεύθυνσης Ελέγχου Κατασκευής Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, στον κο Κωστόγιαννη.
Με εκτίμηση,
Ο ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ”
Ας ελπίσουμε ότι λίαν συντόμως θα ξεκινήσει η διαδικασία αντικατάστασης της σκουριασμένης γέφυρας. Είναι θέμα οδικής ασφάλειας, συνεπώς δεν χωρούν αναβολές!