Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τότε που είχαμε αναφερθεί στον θηριώδη S85 της BMW, ήταν ο ατμοσφαιρικός V10 με τεχνολογία από Formula 1, ο οποίος έγραψε ιστορία κάτω από το καπό της BMW M5 E60 και μπορείτε να μάθετε τα πάντα γι’ αυτόν πατώντας εδώ. Αυτή τη φορά, μένουμε στην ίδια περίπου χρονολογία για να θυμηθούμε την BMW M3 E92 και τον μυθικό της κινητήρα με την κωδική ονομασία BMW S65.
BMW S54: Ωδή στον τελευταίο ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο της BMW M3 (+video)
Πρόκειται για ένα επίσης ατμοσφαιρικό μοτέρ, το τελευταίο κάτω σε BMW M3, το οποίο λατρεύτηκε από τους φίλους της βαυαρικής εταιρείας και αποτελεί τον λόγο που εκείνη η γενιά παραμένει ποθητή μέχρι σήμερα. Η πρώτη επαφή με τον συγκεκριμένο κινητήρα ήρθε τον Μάρτιο του 2005, όταν οι Βαυαροί αποκάλυψαν την BMW M3 Sedan, μερικούς μήνες μετά ήρθε η coupe έκδοση και το 2007 η “ανοιχτή”. Όλες είχαν κάτω από το καπό τον ατμοσφαιρικό BMW S65.
Πρόκειται για έναν V8 κινητήρα με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και χωρητικότητα που αγγίζει τα 4,0 λτ. Οι διαστάσεις των κυλίνδρων ήταν αυτούσιες με αυτές του S85 V10 της BMW M5 (92×75,2 χλστ.), λογικό, αφού ουσιαστικά σε εκείνον τον κινητήρα βασίστηκε. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά ήταν η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στον κινητήρα, με αποτέλεσμα το βάρος να κρατηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα (μόλις 202 κιλά), ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας ήταν από σφυρήλατο χάλυβα.
Κάπως έτσι, το ατμοσφαιρικό μοτέρ ήταν σε θέση να στροφάρει μέχρι τις 8.400 σ.α.λ., με την μέγιστη ισχύ των 420 ίππων να έρχεται λίγο χαμηλότερα στις 8.300 σ.α.λ. Η ροπή άγγιζε τα 400 Nm στις 3.900 σ.α.λ. και οι επιδόσεις ήταν καταιγιστικές, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 4,7 δλ. O κινητήρας S65B40 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2013, όταν και αντικαταστάθηκε από τον υπερτροφοδοτούμενο S55. Ας ακούσουμε τον ανατριχιαστικό του ήχο στο video που ακολουθεί!