Κάποτε η ευτυχία ήταν συνδεδεμένη με τα όλο και περισσότερα αγαθά. Καθώς ο καιρός περνούσε, ο κόσμος αντιλαμβανόταν ότι αυτό είναι μία ψευδαίσθηση. “Όσο πιο πολλά έχουμε, τόσο λιγότερο ευτυχισμένοι γινόμαστε – και τόσο πιο εξαρτημένοι γινόμαστε από την κατοχή ακόμα περισσότερων”. Οι άνθρωποι τώρα αναζητούν την επιστροφή στην απλότητα και η Mazda μας συστήνει τις μινιμαλιστικές της αρχές μέσα από τον σχεδιασμό Kodo, τον οποίο εφαρμόζει όχι επειδή είναι μόδα… αλλά επειδή αποτελεί μέρος του ιαπωνικού πολιτισμού.
Στην ερώτηση τι κάνει ένα σχέδιο να είναι ιαπωνικό, ο πρώην παγκόσμιος επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda και πατέρας του σχεδίου Kodo, Ikuo Maeda απάντησε: “Το λιγότερο είναι περισσότερο. Πρώτα απ’ όλα, ο ιαπωνικός σχεδιασμός πρέπει να είναι απλός και ανόθευτος”.
Στην κουλτούρα των Ιαπώνων επικρατούν δύο φιλοσοφίες, η Ma και η Kaicho. H πρώτη σχετίζεται με τον χώρο και αποτελεί την ομορφιά του κενού ανάμεσα σε δύο διακοσμητικά στοιχεία. Στον τομέα της αυτοκίνησης εκφράζεται με την αντίσταση στον πειρασμό της υπερφόρτωσης με στοιχεία. Το Kaicho από την άλλη είναι η επιμέλεια του κενού χώρου, όπως για παράδειγμα ο φωτισμός της καμπίνας.
“Η φιλοσοφία της Mazda είναι να κάνει τα πράγματα φυσικά, εύκολα και να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού”, λέει ο Akira Tamatani, επικεφαλής σχεδιαστής της Mazda. “Θέλουμε να βλέπουμε τους ανθρώπους στα αυτοκίνητά μας να επικεντρώνονται στην ουσία της οδήγησης”. Και αυτό είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την άποψη ότι μπορείς να έχεις λιγότερα – αλλά αυτό που έχεις αξίζει πραγματικά κάτι.