Αναμφίβολα η BMW M1 είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία των Βαυαρών. Με τη κατασκευή του, το κεντρομήχανο coupe, που σχεδιάστηκε από τον Giugaro και εξελίχθηκε αρχικά με τη βοήθεια της Lamborghini, έδωσε στους Βαυαρούς το πολυπόθητο status του κατασκευαστή supercars, ενώ αποτέλεσε και την πρώτη δημιουργία της θρυλικής πλέον M Division, της σημερινής BMW M.
Διαβάστε επίσης: Οι νέες BMW M 1000 RR και M 1000 RR Competition
Η BMW M1 που θα δημοπρατηθεί στη Γερμανία στις 26 Νοεμβρίου είναι ούτως ή άλλως σπάνια αφού οι Βαυαροί κατασκεύασαν μόλις 453 συνολικά M1 εκ των οποίων οι 399 ήταν ομολογκαρισμένα μοντέλα δρόμου και τα υπόλοιπα αγωνιστικά.
Αυτό που ανεβάζει την αξία της συγκεκριμένης M1 σε δυσθεώρητα ύψη είναι το γεγονός ότι την παρήγγειλε και την απέκτησε ολοκαίνουργια ο Jochen Neerpasch, ο άνθρωπος που συνέβαλε στη σύσταση της BMW Motosport και τότε επικεφαλής της.
O Neerpasch “διέταξε” επί της ουσίας την κατασκευή της M1, με στόχο η BMW να λάβει μέρος σε αγώνες Group 5 και την απέκτησε ως αποχαιρετιστήριο δώρο στον εαυτό του όταν αποχώρησε από την BMW το 1980.
Διαβάστε επίσης – BMW Z3 M Coupe: Το “ασχημόπαπο” των Βαυαρών!
Ο Neerpasch ήταν εκείνος που αποφάσισε ότι το μοντέλο που θα εξελίξουν οι Βαυαροί από λευκό χαρτί, για να αντιμετωπίσουν τον σκληρότατο εντός και εκτός συνόρων ανταγωνισμό, έπρεπε να φέρει τον M88 κινητήρα στο κέντρο, το εμβληματικό εν σειρά εξακύλινδρο μοτέρ των 3,5 λίτρων που σχεδίασε ο Paul Rosche.
Στην M1 δρόμου το ατμοσφαιρικό μοτέρ απέδιδε 277 ίππους και 330 Nm ροπής με την κίνηση να φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων, ενώ στους αγώνες είχε σχεδιαστεί για να φέρει και υπεσυμπιεστές και να αντέχει να αποδίδει έως και 1.000 περίπου ίππους.
Η M1 της γερμανικής δημοπρασίας είναι μια από τις μόλις τέσσερεις BMW M1 που κατασκευάστηκαν ποτέ με αμάξωμα βαμμένο σε γκρι χρώμα και η μία και μοναδική από αυτές που η καμπίνα και τα καθίσματά της είναι ντυμένα με δέρμα χρώματος καφέ και γκρι υφασμάτινες επενδύσεις. Στην κατοχή του Neerpasch το supercar των Βαυαρών -το ταχύτερο γερμανικό αυτοκίνητο παραγωγής όταν παρουσιάστηκε, με τελική 265 χλμ./ώρα- παρέμεινε για δέκα χρόνια με τον Neerpasch να έχει μετανιώσει που την αποχωρίστηκε.
Η πραγματικά ξεχωριστή BMW M1 της γερμανικής δημοπρασίας έχει περάσει συνολικά από τρεις ιδιοκτήτες, έχει φωτογραφηθεί για πολλά περιοδικά αυτοκινήτου και βρίσκεται σε κατάσταση κάτι παραπάνω από εξαιρετική. Κατά μέσο όρο η αξία των M1 υπολογίζεται κοντά στις 500.000 ευρώ, ωστόσο δεν θα εκπλήξει κανένα αν το ποσό που συγκεντρώσει η συγκεκριμένη είναι μεγαλύτερο από αυτό.