Αντίστροφη μέτρηση για το νέο Renault 5

Προγραμματισμένο να παρουσιαστεί επίσημα το 2024, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 δίνει μία πρόγευση για το μέλλον του, μέσα από μια ματιά στην εξέλιξή του.
Renault 5 διαρροή εικόνων

Σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία οι δοκιμές της ολοκαίνουργιας γενιάς του Renault 5 έχουν ήδη ξεκινήσει με τους μηχανικούς της να αξιολογούν ήδη τα εννέα πρώτα πρωτότυπα, γνωστά και ως «μουλάρια» (mules).

Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το ήπια υβριδικό Renault Austral των 160 ίππων

Η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία, είναι τεχνικά ίδια με εκείνα που θα έχει και το μοντέλο παραγωγής. Με σχεδίαση βασισμένη στην εμφάνιση του Clio, τα μουλάρια δεν μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο. Ένα έμπειρο μάτι θα προσέξει όμως ότι σε αυτά υπάρχει πορτάκι φόρτισης.

Για τις μικρο-ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρωτότυπα βρέθηκαν σε χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Λαπωνία), αλλά και σε μέτριας-υψηλής πρόσφυσης συνθήκες, στα κέντρα δοκιμών της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή του Παρισιού) και στην Aubevoye (Νορμανδία).

Διαβάστε επίσης: Το Renault 5 γίνεται 51 ετών!

Το τεχνικό κέντρο της Renault στην Aubevoye διαθέτει τα μέσα για την αναπαραγωγή οποιουδήποτε τύπου καταπόνησης που θα μπορούσε να περάσει ένα αυτοκίνητο στα χέρια των πελατών: 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες, 18 θάλαμοι διάβρωσης, όλα βρίσκονται κρυμμένα σε 272 εκτάρια δάσους και προστατεύουν τα πρωτότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Στις δοκιμές που πραγματοποιούνται κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στην περιοχή Arvidsjaur στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας δοκιμάζεται η απόδοση των μηχανικών μερών των πρωτότυπων, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά Renault 5 θα μπορούν να αντέξουν ακόμα και σε τέτοιες ακραίες συνθήκες και θερμοκρασίες.

Ο κινητήρας, όσο και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένων και των μπαταριών – παρακολουθούνται και ελέγχονται συνεχώς. Ελέγχεται επίσης και η απόδοση όλων των συστημάτων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπως η θέρμανση, το ξεπάγωμα και ξεθόλωμα των τζαμιών, ενώ δοκιμάζεται και η σωστή λειτουργία των φρένων, των αμορτισέρ και του ESC (Electronic Stability Control), σε συνθήκες οδήγησης στο χιόνι.

Η πλατφόρμα CMF-B EV στα πρώτα της βήματα
Με τη νέα πλατφόρμα CMF-B EV η Renault φιλοδοξεί να προσδώσει κορυφαία χαρακτηριστικά στο μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα υιοθετεί πάνω από το 70% των εξαρτημάτων της πλατφόρμας CMF-B η οποία χρησιμοποιείται στο Clio και στο Captur. Σε σύγκριση με το ZOE, η πλατφόρμα CMF-B EV επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%

Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα είναι πιο εύκολη στην κατασκευή της και την εξέλιξή της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς των Γάλλων που ανήκουν στην μικρή κατηγορία.

Τo πλεονέκτημα της νέας σχεδίασης είναι ότι δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, με ρυθμιζόμενα μετατρόχια και μεταξόνιο, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία διαφορετικών τύπων αμαξώματος και στυλ. Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο, με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο, εγγυώνται σύμφωνα με τη Renault ότι το νέο αυτό μοντέλο θα προσφέρει εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.

Ο ηλεκτροκινητήρας του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5 θα βασίζεται στον δοκιμασμένο σύγχρονο κινητήρα που χρησιμοποιείται κυρίως στα ηλεκτρικά ZOE και Megane E-Tech. Το μοτέρ δεν εξασφαλίζει μόνον καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αλλά δεν απαιτεί και τη χρήση μετάλλων σπάνιων γαιών, που σημαίνει ότι το κόστος μαζικής παραγωγής, καθώς και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του είναι χαμηλότερα.

Η Renault αναφέρει επίσης ότι ο νέος και κατά 20 κιλά ελαφρύτερος κινητήρας σε σχέση με αυτόν που χρησιμοποιείται στο ZOE θα προσφέρει ανώτερες επιδόσεις και σε αυτό θα συνεισφέρει και η νέα και ελαφρύτερη κατά 15 κιλά συστοιχία μπαταριών.

Για επιπλέον προστασία, ιδιαίτερη μέριμνα έχει επίσης ληφθεί για την τοποθέτηση της μπαταρίας μέσα στην πλατφόρμα. Αυτή θα προσφέρει πρόσθετη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματος, βελτιώνοντας, παράλληλα, την ηχομόνωση αλλά και την δυναμική συμπεριφορά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Nissan αποκάλυψε την εξέλιξη του υβριδικού συστήματος e-Power, το οποίο προσφέρει πλέον ακόμη πιο χαμηλή κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων....
Η Kia φέρνει στην Ευρώπη το ηλεκτρικό EV5, το μικρομεσαίο SUV που σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών....
Βάσει του προγραμματισμού της η Nissan ανακοίνωσε την έναρξη της κατασκευής του νέου Nissan Qashqai με το σύστημα e-Power στο Sunderland της Αγγλίας....
Η Grand Automotive Hellas, ο αποκλειστικός εισαγωγέας των Renault-Dacia στην Ελλάδα πραγματοποίησε event για να συστηθεί επίσημα στο εγχώριο Ειδικό Τύπο....
Με νέα χρώματα και περισσότερες επιλογές στον προαιρετικό του εξοπλισμό θα είναι διαθέσιμο το ηλεκτρικό BMW CE 04 των 42 ίππων με αυτονομία έως 130...
Το Ranger Plug-In Hybrid συνδυάζει τις υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες του pick up της Ford με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ τροφοδοτεί και ηλεκτρικές συσκευές....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

test_suzuki_across_25_5

Δοκιμάζουμε το μεγαλύτερο SUV της Suzuki – Πριζάτο υβριδικό, με 306 ίππους

BMW Motorrad μέτρα αναβάθμισης 2025

BMW Motorrad – Οι αναβαθμίσεις στα μοντέλα της για το 2026

Nissan e-Power

Nissan: Αναβάθμιση για το υβριδικό σύστημα e-Power – Πού βελτιώθηκε