Όπως σας είχαμε ενημερώσει πριν από περίπου έναν μήνα στο σχετικό άρθρο που μπορείτε να δείτε εδώ, η κυβέρνηση εξετάζει μια μορφή απόσυρσης προκειμένου να τονώσει την πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου, αλλά και να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και είναι πλέον γερασμένος.
Διαβάστε επίσης: Τα έσοδα της Ελλάδα και άλλων χωρών από την φορολόγηση αυτοκινήτων
Πλέον, τόσο οι δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κυρίου Κώστα Καραμανλή όσο και το ίδιο το ρεπορτάζ φαίνεται να μας επιβεβαιώνει. Ο κύριος Καραμανλής πρόσφατα έκανε λόγο για “κάποια μορφή κινήτρων” ώστε να ανανεωθεί ο στόλος οχημάτων, ενώ το ρεπορτάζ θέλει τα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών, Οικονομικών και Περιβάλλοντος να εκπονούν νομοσχέδιο με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μέτρων και κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Στόχος το ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται να είναι plug-in υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά.
Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα αναφέρει η εφημερίδα “Τα Νέα”: “με τις νομοθετικές παρεμβάσεις τις οποίες ετοιμάζει η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή για την ηλεκτροκίνηση, θα επιλυθούν και ορισμένα παράπλευρα θέματα – εκτός από το νομοθετικό και το φορολογικό πλαίσιο – τα οποία θα δημιουργήσουν το κατάλληλο περιβάλλον για τις ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, προκειμένου η Ελλάδα να καλύψει την απόσταση που τη χωρίζει από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Επιπλέον, θα προβλεφθεί η χρησιμοποίηση ευρωπαϊκών πόρων (από το ΕΣΠΑ κ.λπ.) για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών φόρτισης, ενώ θα περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις για την εκπαίδευση και πιστοποίηση των τεχνιτών των συνεργείων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την πιστοποίηση των φορτιστών και τον υγιή ανταγωνισμό”.
Όσον αφορά στο ποσό της επιδότησης οι πληροφορίες, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνονται κάνουν λόγο για 3.000 – 8.000 ευρώ για ιδιώτες και επαγγελματίες, ενώ ακόμη δεν έχει παρθεί η απόφαση αν το μέτρο θα αφορά όλη την χώρα ή τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Όμως το… έργο της απόσυρσης έχει και την άλλη πλευρά. Αυτήν της… τιμωρίας. Τιμωρία για όσους έχουν στην κατοχή τους παλαιά αυτοκίνητα και τα χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κυρίου Καραμανλή λοιπόν, σε συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών εξετάζεται η επιβολή “περιβαλλοντικού τέλους” στα παλαιά ΙΧ, χωρίς πάντως να ξεκαθαρίζει αν αυτό θα έχει να κάνει με τα τέλη κυκλοφορίας ή κάποιο νέο χαράτσι για παλαιά ΙΧ αλλά και τι ηλικίας θα είναι αυτά. Σε κάθε περίπτωση, το μόνο σίγουρο είναι πως η κυβέρνηση θέλει να μειώσει τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου αυτοκινήτων και αυτό θα γίνει με πριμοδότηση για αγορά νέων αυτοκινήτων και… τιμωρία για κατοχή παλιών αυτοκινήτων όπως όλα δείχνουν.