BMW M1: Ο ρόλος των Ιταλών στην εξέλιξή της

Ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα στην ιστορία της βαυαρικής μάρκας είναι η BMW M1. Γνωρίστε τον ρόλο των Ιταλών στην εξέλιξή της...

Η BMW M1 παραμένει μέχρι σήμερα ένα από το πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα και αποτελεί «σταθμό» στην ιστορία της βαυαρικής φίρμας. Η παραγωγή της, όμως, δεν ήταν απλή υπόθεση, υπήρξαν αρκετές δυσκολίες μέχρι το αυτοκίνητο να περάσει στην παραγωγή.

Διαβάστε επίσης: Η άγνωστη ιστορία πίσω από τη BMW χωρίς… τη μάσκα BMW 

Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν η γερμανική μάρκα στράφηκε προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δεδομένου, όμως, ότι δεν υπήρχε η εμπειρία σχετικά με την ανάπτυξη ενός supercar, η BMW ήρθε σε επαφή με την Lamborghini. Οι Ιταλοί αποδέχθηκαν την πρόταση και ξεκίνησαν την εξέλιξη του μοντέλου. Εννοείται, βέβαια, ότι κύριος υπεύθυνος παρέμεινε ο επικεφαλής του τμήματος M-Division, Jochen Neerpasch.

Τα προβλήματα δεν άργησαν να εμφανιστούν, με τη Lamborghini να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά θέματα εκείνο το διάστημα. Έτσι, χωρίς να θέλει να διακινδυνέψει την πιθανότητα κατάρρευσης της ιταλικής φίρμας, η BMW πήρε τα ηνία της εξέλιξης του κεντρομήχανου μοντέλου.

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου έγινε από τον Giorgetto Giugiaro, ενώ αρκετοί τομείς της εξέλιξης ανατέθηκαν σε ιταλικές εταιρείες. Μερικές εξ’ αυτών ήταν η Trasformazione Italiana Resina και η Italengineering, με τη δεύτερη να απαρτίζεται από μια ομάδα πρώην μηχανικών της Lamborghini.

Διαβάστε επίσης: Με νέο λογότυπο η BMW. Αλήθεια, ξέρετε τι σημαίνει;

Εννοείται πως η «καρδιά» της BMW M1 ήταν έργο αποκλειστικά των Βαυαρών μηχανικών. Μπορεί τα supercars της εποχής να είχαν θηριώδεις κινητήρες, αλλά κάτω από το καπό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου τοποθετήθηκε ο εξακύλινδρος σε σειρά Μ88. Πρόκειται για έναν κινητήρα 3,5 λίτρων που αποδίδει 277 ίππους και «συνεργάζεται» με ZF μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 269 χλμ/ώρα.

Στο video που ακολουθεί θα ακούσετε τον τότε επικεφαλής του τμήματος M-Division, Jochen Neerpasch, να μιλάει για την εξέλιξη της BMW M1. Το αυτοκίνητα παράχθηκε τελικά σε 453 μονάδες την περίοδο 1978-1981, ενώ τα 53 αντίτυπα ήταν αγωνιστικές εκδόσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η τετρακίνηση και τα "αργά" είναι δύο συστήματα που ακούμε συχνά. Πάμε να δούμε τα οφέλη τους με τον πλέον απλουστευμένο τρόπο!...
Το BMW Motorrad Vision CE φέρει "κλωβό" που καταργεί την ανάγκη χρήσης κράνους ή προστατευτικού ρουχισμού....
Ένα roadster που αγαπήθηκε ιδιαίτερα και στην ελληνική αγορά! Δείτε την επετειακή έκδοση που δημιουργήθηκε με αφορμή το τέλος της παραγωγής....
Ο Άγγλος παρουσιαστής και δημοσιογράφος Richard Hammond δοκίμασε και τελικά έκανε δικό του το αμερικάνικο coupe με τον V8 των πέντε λίτρων....
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Περισσότερες ταξινομήσεις από VW Golf, Toyota Corolla και Hyundai i30! Δείτε το μοντέλο που "σαρώνει" στα μικρομεσαία οικογενειακά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα