BMW M1: Ο ρόλος των Ιταλών στην εξέλιξή της

Ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα στην ιστορία της βαυαρικής μάρκας είναι η BMW M1. Γνωρίστε τον ρόλο των Ιταλών στην εξέλιξή της...

Η BMW M1 παραμένει μέχρι σήμερα ένα από το πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα και αποτελεί «σταθμό» στην ιστορία της βαυαρικής φίρμας. Η παραγωγή της, όμως, δεν ήταν απλή υπόθεση, υπήρξαν αρκετές δυσκολίες μέχρι το αυτοκίνητο να περάσει στην παραγωγή.

Διαβάστε επίσης: Η άγνωστη ιστορία πίσω από τη BMW χωρίς… τη μάσκα BMW 

Όλα ξεκίνησαν το 1972, όταν η γερμανική μάρκα στράφηκε προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Δεδομένου, όμως, ότι δεν υπήρχε η εμπειρία σχετικά με την ανάπτυξη ενός supercar, η BMW ήρθε σε επαφή με την Lamborghini. Οι Ιταλοί αποδέχθηκαν την πρόταση και ξεκίνησαν την εξέλιξη του μοντέλου. Εννοείται, βέβαια, ότι κύριος υπεύθυνος παρέμεινε ο επικεφαλής του τμήματος M-Division, Jochen Neerpasch.

Τα προβλήματα δεν άργησαν να εμφανιστούν, με τη Lamborghini να αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά θέματα εκείνο το διάστημα. Έτσι, χωρίς να θέλει να διακινδυνέψει την πιθανότητα κατάρρευσης της ιταλικής φίρμας, η BMW πήρε τα ηνία της εξέλιξης του κεντρομήχανου μοντέλου.

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου έγινε από τον Giorgetto Giugiaro, ενώ αρκετοί τομείς της εξέλιξης ανατέθηκαν σε ιταλικές εταιρείες. Μερικές εξ’ αυτών ήταν η Trasformazione Italiana Resina και η Italengineering, με τη δεύτερη να απαρτίζεται από μια ομάδα πρώην μηχανικών της Lamborghini.

Διαβάστε επίσης: Με νέο λογότυπο η BMW. Αλήθεια, ξέρετε τι σημαίνει;

Εννοείται πως η «καρδιά» της BMW M1 ήταν έργο αποκλειστικά των Βαυαρών μηχανικών. Μπορεί τα supercars της εποχής να είχαν θηριώδεις κινητήρες, αλλά κάτω από το καπό του συγκεκριμένου αυτοκινήτου τοποθετήθηκε ο εξακύλινδρος σε σειρά Μ88. Πρόκειται για έναν κινητήρα 3,5 λίτρων που αποδίδει 277 ίππους και «συνεργάζεται» με ZF μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 269 χλμ/ώρα.

Στο video που ακολουθεί θα ακούσετε τον τότε επικεφαλής του τμήματος M-Division, Jochen Neerpasch, να μιλάει για την εξέλιξη της BMW M1. Το αυτοκίνητα παράχθηκε τελικά σε 453 μονάδες την περίοδο 1978-1981, ενώ τα 53 αντίτυπα ήταν αγωνιστικές εκδόσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......
Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Η συνεργασία του BMW Group Hellas και της Εταιρείας Alzheimer Αθηνών στοχεύει στην αύξηση της ευαισθητοποίησης του κοινού γι' αυτή νόσο......
Ευτυχώς ο τροχονόμος δεν τραυματίστηκε σοβαρά! Δείτε το video που κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας στην Αττική Οδό......
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Η τετρακίνηση και τα "αργά" είναι δύο συστήματα που ακούμε συχνά. Πάμε να δούμε τα οφέλη τους με τον πλέον απλουστευμένο τρόπο!...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ

μη χρήση κράνους

Η παράβαση που έφερε πάνω από 300.000 ευρώ σε μία εβδομάδα – Τιμωρήθηκαν και συνεπιβάτες

άγνωστα σύμβολα

Χρήσιμα: Τα σύμβολα των ελαστικών και τι σημαίνουν