BMW M3 E30: Με αγωνιστικό DNA

Εντυπωσιακή, αποτελεσματική και τρομερά επιτυχημένη, η BMW Μ3 E30 επαναπροσδιόρισε με το σχήμα και τις επιδόσεις της το τι σημαίνει αγωνιστικό αυτοκίνητο στο μεταίχμιο 80s - 90s.

Για κάποιους είναι η αρχέτυπη αγωνιστική μπερλίνα. Για κάποιους άλλους το καλύτερο αγωνιστικό όχημα που βγήκε ποτέ από την ίδια μήτρα με μοντέλο παραγωγής. Για όλους, πάντως, τους απανταχού φίλους των μηχανοκίνητων, η BMW M3 E30 είναι από τα πιο αγαπημένα σχήματα, τα πιο καθαρόαιμα «γκάζια», με τους πιο εκμαυλιστικούς ήχους και την πιο εντυπωσιακή παρουσία σε πίστες και σιρκουί. Ιδιαίτερα, δε, με τα χρώματα της γερμανικής μπίρας η M3 διέπρεψε στο πρωτάθλημα DTM και δη κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που κατά κοινή πεποίθηση θεωρείται σαν «χρυσή», δηλαδή στο τέλος της δεκαετίας του ’80 και τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’90.

Σε ό,τι αφορά στον κινητήρα, η BMW εισήγαγε την Μ3 στους αγώνες με τον δίλιτρο του αυτοκινήτου παραγωγής, υπερκυβισμένο στα 2,3 λίτρα, με απόδοση 300 ίππων. Το περίφημο τμήμα «Μ» της βαυαρικής εταιρείας εργάστηκε πάνω στο τετρακύλινδρο μοτέρ, μετατρέποντας την κεφαλή των κυλίνδρων σε τετραβάλβιδη. Χρησιμοποιήθηκε – ύστερα από τις δέουσες περιποιήσεις – η εξαβάλβιδη κεφαλή από το μοτέρ της Μ1, ενώ ο στρόφαλος ήταν σχεδιασμένος ώστε να αντέχει σε ρυθμούς περιστροφής άνω των 10.000 στροφών.

Εκτεταμένες επεμβάσεις έγιναν όμως από τους χειρουργούς – τεχνικούς της Μ σε ολόκληρο το σώμα της Μ3, με αποτέλεσμα οι οδηγοί της να παραμιλούν, όχι μόνο για τη δύναμη, αλλά και για το κράτημά της σε κάθε είδους διαδρομή. Οι χρόνοι που επιτυγχάνονταν με την Μ3 ήταν παραπλήσιοι αυτών που κατέγραφαν κατά πολύ ισχυρότερα μοντέλα της BMW, όπως οι Μ1 και Μ1 Turbo, με 470 και 800 άλογα αντίστοιχα.

Προϊόντος του χρόνου η Μ3 Ε30 αναβαθμίστηκε, φτάνοντας τελικά στους 380 ίππους, ενώ καθ’ οδόν έδρεπε δάφνες σε DTM, αγώνες αντοχής, ράλι κ.λπ. Και, φυσικά, γινόταν αντικείμενο πόθου ως αφίσα σε ανδρικά δωμάτια κάθε ηλικίας. Πάντα «διπλωμένη» – και δεν εννοούμε την αφίσα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το BMW Motorrad Vision CE φέρει "κλωβό" που καταργεί την ανάγκη χρήσης κράνους ή προστατευτικού ρουχισμού....
Ένα roadster που αγαπήθηκε ιδιαίτερα και στην ελληνική αγορά! Δείτε την επετειακή έκδοση που δημιουργήθηκε με αφορμή το τέλος της παραγωγής....
Περισσότερες ταξινομήσεις από VW Golf, Toyota Corolla και Hyundai i30! Δείτε το μοντέλο που "σαρώνει" στα μικρομεσαία οικογενειακά......
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
Μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας και ισχύς φόρτισης 400 kW που επιτρέπει πολύ μικρές στάσεις! Που θα δείτε το νέο SUV από κοντά......
Πράσινο φως για το Motorway Assistant με λειτουργία "hands-off" και το Active Lane Change με ενεργοποίηση μέσω της κίνησης του ματιού......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής