BMW: Νέοι κινητήρες και υβριδικά μοντέλα στη γκάμα της

Η BMW διευρύνει την γκάμα της με περισσότερες ήπιες υβριδικές εκδόσεις αλλά και νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης για τις Σειρές 3 και 1.

Βρείτε μας στο
BMW υβριδικά
BMW 118d

Μετά λοιπόν και τη Σειρά 5, οι Βαυαροί εξοπλίζουν με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V, μοντέλα της Σειράς 3, τις X3 και X4.

Βελτίωση επιδόσεων, μείωση κατανάλωσης
Ειδικότερα το ήπιο υβριδικό σύστημα της BMW που συνεργάζεται με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης του εκάστοτε μοντέλου, αποτελεί από έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα γεννήτρια, που παίζει παράλληλα και τον ρόλο της συμβατικής μίζας, και μία μικρή μπαταρία που φορτίζεται κατά την επιβράδυνση αλλά και την επιτάχυνση. Το ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει επίσης τις υπηρεσίες του και στην επιδόσεις και προσθέτει άλλους 10,9 ίππους (11hp) όταν αυτό χρειαστεί μειώνοντας έτσι τον φόρτο εργασίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης και την κατανάλωση του, από στάση αλλά και εν κινήσει.

Όταν το όχημα επιβραδύνει, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να αποσυνδέεται με ταχύτητα κάτω από 15 χλμ./ώρα. Η κινητική ενέργεια κατά την επιβράδυνση μέχρι και τη στάση μπορεί να ανακτηθεί. Η λειτουργία ρολαρίσματος που αυξάνει την απόδοση έχει επίσης βελτιστοποιηθεί. Με ταχύτητα έως 160 χλμ./ώρα, ο θερμικός κινητήρας μπορεί να “αποσυνδεθεί” πλήρως αν το φορτίο είναι ελαφρύ -σε επίπεδο δρόμο ή κατηφόρα- και η επανεκκίνηση του είναι άμεση και αθόρυβη. Η βελτιστοποιημένη λειτουργία “coasting” (ρολάρισμα) διατίθεται στα προγράμματα Comfort και Eco-Pro, με τον οδηγό να τα επιλέγει από τον διακόπτη Ελέγχου Οδηγικής Εμπειρίας. Επιπλέον, κατά την οδήγηση εκτός του εύρους φορτίου μέγιστης απόδοσης υπάρχει δυνατότητα τροφοδοσίας της μπαταρίας 48-volt με πρόσθετη ενέργεια από τη μίζα-γεννήτρια όταν χρειάζεται.

Από την άνοιξη του 2020, η ήπια υβριδική τεχνολογία θα προσφέρεται στάνταρ και για τα μοντέλα BMW 320d Sedan, 320d Touring, 320d xDrive Sedan και 320d xDrive Touring. Το σύστημα θα τοποθετηθεί και στην X3 xDrive20d αλλά και στην X4 xDrive20d μειώνοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση των προηγμένων κινητήρων τους και κατά επέκταση και τις εκπομπές ρύπων.

Και νέοι κινητήρες
Παράλληλα, οι Βαυαροί ανακοίνωσαν και νέα κινητήρα σύνολα για τις Σειρά 1, Σειρά 3 Sedan και BMW Σειρά 3 Touring, τα οποία θα είναι διαθέσιμα από τον ερχόμενο Μάρτιο.

Συγκεκριμένα το νέο μοντέλο της Σειράς 1 είναι η 120d που θα φέρει τον δίλιτρο turbo diesel 4κύλινδρο κινητήρα της BMW με απόδοση που ανέρχεται στους 190 ίππους. Το μοτέρ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δευτερόλεπτα και τελική 231 χλμ./ώρα. Να σημειωθεί πως η BMW 120d είναι ένα από τα μοντέλα που ήδη συμμορφώνονται με το πρότυπο Euro 6d, ενώ η κατανάλωση της ανέρχεται στα 4,6-4,3 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο.

Επίσης ένας νέος δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης TwinPower Turbo έρχεται για να ολοκληρώσει τη γκάμα μηχανικών συνόλων της νέας BMW Σειράς 3. Το μοτέρ των 156 ίππων και 250 Nm θα τοποθετηθεί στις 318i Sedan και 318i Touring και συνδυάζεται επίσης στάντρ με 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic.

Η επιτάχυνση 0 – 100 km/ ολοκληρώνεται σε 8,4 δευτερόλεπτα για το Sedan και 8,7 αντίστοιχα για το μοντέλο Touring, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 223 χλμ./ώρα και 220 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr