Ο γερμανικός κολοσσός κατασκευής ηλεκτρονικών συστημάτων (και όχι μόνο) για εφαρμογή στην αυτοκινητοβιομηχανία “πιέζει” διαρκώς με τις τεχνολογίες που παρουσιάζει προς την αυτοματοποιημένη οδήγηση.
Οι ιθύνοντες της εταιρίας πιστεύουν ότι ο καιρός για τα αυτόνομα οχήματα είναι πλέον εδώ αφού οι περιορισμοί που έθετε μέχρι πρότινος η τεχνολογία έχουν ξεπεραστεί. Το πρόβλημα πλέον βρίσκεται αλλού και όχι στα αυτόνομα αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με δηλώσεις που πραγματοποίησε στο βρετανικό Autocar ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος αυτοματοποιημένης οδήγησης και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού της Bosch, Kay Stepper, η γερμανική εταιρία θα μπορούσε να έχει έτοιμο ένα αυτόνομο αυτοκίνητο για κυκλοφορία σε δημόσιο δρόμο αύριο κιόλας! Το αυτόνομο “μπαλάκι” πλέον βρίσκεται στους νομοθέτες και το κοινό.
“Θα πρέπει να διαχωρίσουμε τα προβλήματα σε τεχνικά και μη τεχνικά…Αυτή τη στιγμή μπορούμε να πούμε με ειλικρίνεια πως από τεχνολογικής πλευράς, σε επίπεδο λογισμικού και υλισμικού, έχουμε ό,τι χρειάζεται για να παράγουμε ένα αυτόνομο όχημα αύριο. Είναι εδώ. Ναι, έχουμε ακόμη πολλές δοκιμές και αξιολογήσεις να κάνουμε, όπως και ραφινάρισμα, αλλά είμαστε ήδη εκεί”, δήλωσε ο Stepper.
Για τον διευθυντή του τμήματος της Bosch τα μεγάλα εμπόδια είναι πλέον τα μη τεχνικά, όπως τα πλαίσια των κανονισμών σε κάθε χώρα και περιοχή, τα οποία είναι διαφορετικά για την Ευρώπη, την Κίνα και τις Η.Π.Α. Αυτά είναι σύμφωνα με τον Stepper που θα καθυστερήσουν ακόμη περισσότερο την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στους δρόμους του κόσμου με τους Αμερικανούς νομοθέτες να βλέπουν ωστόσο με πιο θετική ματιά την αυτοματοποιημένη οδήγηση.
Ένα δεύτερο εμπόδιο κατά τον Stepper είναι το… ψυχολογικό. Όπως και με καθετί ριζοσπαστικό και καινοτόμο το κοινό αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό την αυτόνομη οδήγηση και χρειάζεται ακόμη χρόνος για να την αποδεχτεί ως πραγματικότητα.
Ο Stepper πιστεύει ότι τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα βρίσκονται στους δρόμους έως και το 2025, αρχικά όμως η εφαρμογή τους θα αφορά περισσότερο μεταφορικές εταιρίες και που προσφέρουν υπηρεσίες sharing.
Τέλος, σύμφωνα με τον Γερμανό, αυτό που θα αργήσουμε να δούμε είναι αυτόνομο όχημα χωρίς τιμόνι και πεντάλ που να είναι διαθέσιμο στο κοινό. Η Bosch πιστεύει στην αυτόνομη οδήγηση, ωστόσο δεν θέλει να κάνει την… χειροκίνητη κομμάτι του παρελθόντος, ή ακόμη να δώσει τα “εργαλεία” που μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στην απαγόρευση της. Τουλάχιστον όχι ακόμη…