Χρήσιμα: Τι είναι η σχέση συμπίεσης και πως υπολογίζεται;

Σε κάθε πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, υπάρχει ένα μέγεθος που λέγεται σχέση συμπίεσης. Δείτε πως υπολογίζεται και τι σημαίνει.
μέση ταχύτητα εμβόλου

Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός κινητήρα, θα δείτε σίγουρα τη λέξη σχέση συμπίεσης. Είναι ένα από τα σημαντικότερα μεγέθη του κινητήρα, όπως ο κυβισμός ή η ιπποδύναμη. Ας δούμε τι είναι και πως πως υπολογίζεται!

Φανταστείτε ότι έχουμε έναν τρικύλινδρο κινητήρα, όπου ο κυβισμός του είναι 1.500 κ.εκ. Αυτό σημαίνει ότι η χωρητικότητα του κάθε κυλίνδρου είναι 500 κ.εκ. Για να υπολογίσουμε τη σχέση συμπίεσης πρέπει να γνωρίζουμε και τον όγκο του θαλάμου καύσης. Ο θάλαμος καύσης είναι ο χώρος που δημιουργείται όταν το έμβολο βρίσκεται στο Άνω Νεκρό Σημείο.

Γνωρίζετε τι είναι ο αισθητήρας λάμδα;

Γνωρίζοντας αυτά τα δύο μεγέθη, με απλές πράξεις μπορούμε να υπολογίσουμε το ζητούμενο μέγεθος. Αρχικά, θα πρέπει να προσθέσουμε την χωρητικότητα του ενός κυλίνδρου με τον όγκο του θαλάμου καύσης. Στη συνέχεια, η διαίρεση του αθροίσματος που θα προκύψει με τον όγκο του θαλάμου καύσης θα μας δώσει το νούμερο που ψάχνουμε.

Στο παράδειγμά μας, λοιπόν, το άθροισμα 500+50 είναι 550 κ.εκ. Διαιρώντας με τον όγκο θαλάμου καύσης έχουμε 550:50 ή αλλιώς 11:1. Ο αριθμός που προέκυψε είναι η σχέση ή λόγος συμπίεσης του κινητήρα.

Άλλος ένας, πιο άμεσος τρόπος υπολογισμού είναι να παρατηρήσουμε τον όγκο που δημιουργείται στον κινητήρα όταν το πιστόνι βρίσκεται στο Κάτω Νεκρό Σημείο. Πολύ απλά διαπιστώνει κανείς ότι ο χώρος που δημιουργήθηκε είναι το άθροισμα χωρητικότητας κυλίνδρου και όγκου θαλάμου καύσης. Στη συνέχεια παρατηρούμε το χώρο που δημιουργείται όταν το έμβολο έχει μεταφερθεί στο Άνω Νεκρό Σημείο, που δεν είναι άλλος από τον όγκο του θαλάμου καύσης.

Στο παράδειγμά μας, όταν το έμβολο είναι στο ΚΝΣ, δημιουργείται χώρος 550 κ.εκ. Όταν το έμβολο βρίσκεται στο ΑΝΣ, ο χώρος είναι 50 κ.εκ. Μία διαίρεση του συνολικού όγκου στο ΚΝΣ προς τον όγκο στο ΑΝΣ μας δίνει και πάλι αποτέλεσμα 11:1.

Τεχνικό: Τι γνωρίζετε για το Αβάνς; Διαβάστε όσα πρέπει να ξέρετε

Ουσιαστικά, η σχέση συμπίεσης είναι ένα μέγεθος που εκφράζει την πίεση που θα αναπτυχθεί στο καύσιμο μείγμα. Ασφαλώς σε έναν κινητήρα με μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης, έχουμε αυξημένη πίεση. Έτσι, το έργο που παράγεται κατά τη φάση της εκτόνωσης είναι μεγαλύτερο και, κατ’ επέκταση, η ιπποδύναμη αυξάνεται.

Βέβαια, υπάρχει κάποιο όριο στην τιμή που θα έχει ανάλογα με το καύσιμο που χρησιμοποιείται. Αν ξεπεραστεί αυτό, εμφανίζεται το φαινόμενο της αυτανάφλεξης του μείγματος με καταστροφικές συνέπειες για τον κινητήρα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Citroen Racing Formula E 2025 Brazilia

Formula E: Ντεμπούτο με βάθρο για αυτόν τον κατασκευαστή

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε