Citroen XM: Η γαλλική “κυρία” του Bertone

Παρουσιάστηκε το 1989 και η εμφάνισή του ήταν ξεχωριστή, άλλωστε πρόκειται για αποτέλεσμα του οίκου Bertone. Ας θυμηθούμε το Citroen XM....

Πίσω στα τέλη της δεκαετία του ’80, παρουσιάστηκε το Citroen XM, ένα εντυπωσιακό, μεγάλο sedan της γαλλικής φίρμα με την “υπογραφή” του Ιταλού σχεδιαστή Bertone. Ας θυμηθούμε την κορυφαία του εκδοχή με τον ισχυρό για την εποχή ατμοσφαιρικό V6.

Διαβάστε επίσης: Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι το Citroen DS του σήμερα 

Το Citroen XM ήταν το μοντέλο που αντικατέστησε το CX και η παραγωγή του ξεκίνησε το 1989, μαζί με το Peugeot 605. Η εξωτερική του σχεδίαση ήταν εντυπωσιακή και το αποτέλεσμα ήταν η κατάκτηση του βραβείου «Ομορφότερου Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Η αεροδυναμική ήταν επίσημης μελετημένη με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.28, ενώ το εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από χάλυβα νέο πλαίσιο διακρινόταν για τη μεγάλη του ακαμψία.

Το σημαντικότερο στοιχείο, βέβαια, ήταν η στάνταρ υδροπνευματική ανάρτηση “Hydractive” που εξόπλιζε όλα τα Citroen ΧΜ και χάριζε μοναδική άνεση. Στο εσωτερικό υπήρχε πλούσιος εξοπλισμός και αρκετές καινοτομίες. Ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα είχαν τοποθετηθεί ελαφρώς πιο ψηλά από τα εμπρός, ώστε να υπάρχει καλή ορατότητα και για τους πίσω επιβάτες.

Διαβάστε επίσης: Το Citroen που είχε κινητήρα Wankel (+video)

Η γκάμα των κινητήρων ήταν αρκετά πλούσια με πολλές επιλογές. Αυτή, όμως, που ξεχώρισε ήταν και η μεγαλύτερη. Κάτω από το καπό του Citroen XM ήταν εφικτό να τοποθετηθεί ένας V6 κινητήρας χωρητικότητας 3 λίτρων με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η ισχύς άγγιζε τους 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και, όπως ήταν λογικό, το μεγάλο sedan απέκτησε άριστες επιδόσεις.

Η παραγωγή του Citroen XM ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2000, με το Citroen C6 να έρχεται μερικά χρόνια αργότερα ως ο αντικαταστάτης του. Μέσα σε αυτά τα χρόνια πωλήθηκε συνολικά σε 333.405 μονάδες, όταν ο αρχικός στόχος ήταν η παραγωγή να ξεπεράσει τις 800.000. Κάποια προβλήματα αξιοπιστίας στάθηκαν εμπόδιο στο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Παρ’ όλα αυτά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν έπαψε να έχει οπαδούς λόγω της εμφάνισης, αλλά και του ισχυρού V6 κινητήρα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η γαλλική εταιρεία έκανε μια πολύ δυναμική αρχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Fomrula E με τον οδηγό της να ανεβαίνει στο βάθρο στην πρώτη της...
Δείτε το επίσημο trailer του 4ου επεισοδίου της 27ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου στις 14:10 στο Star....

Το Citroen C3, στη νέα του γενιά, ήρθε πιο “διαβασμένο” από ποτέ. Προσαρμόστηκε στις ανάγκες του κοινού, διατηρώντας την “value for money” φιλοσοφία του και...

Νέο πρόγραμμα “Απόσυρση από τη Citroen”, μια ολοκληρωμένη εμπορική πρόταση που προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη!...
C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ασφαλέστερο αυτοκίνητο για παιδιά

Το ασφαλέστερο αυτοκίνητο για παιδιά το 2025 – 313 ίπποι και 43.990 ευρώ στην Ελλάδα

parking του αεροδρομίου

Αλλαγές στο Economy parking του αεροδρομίου – 5 ευρώ / ημέρα και μόνο online κράτηση

Leapmotor C10 REEV

Το SUV με αυτονομία σχεδόν 1.000 χλμ. και 215 ίππους – Μείωση τιμής στα 33.900 ευρώ