Πίσω στα τέλη της δεκαετία του ’80, παρουσιάστηκε το Citroen XM, ένα εντυπωσιακό, μεγάλο sedan της γαλλικής φίρμα με την “υπογραφή” του Ιταλού σχεδιαστή Bertone. Ας θυμηθούμε την κορυφαία του εκδοχή με τον ισχυρό για την εποχή ατμοσφαιρικό V6.
Διαβάστε επίσης: Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι το Citroen DS του σήμερα
Το Citroen XM ήταν το μοντέλο που αντικατέστησε το CX και η παραγωγή του ξεκίνησε το 1989, μαζί με το Peugeot 605. Η εξωτερική του σχεδίαση ήταν εντυπωσιακή και το αποτέλεσμα ήταν η κατάκτηση του βραβείου «Ομορφότερου Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Η αεροδυναμική ήταν επίσημης μελετημένη με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.28, ενώ το εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από χάλυβα νέο πλαίσιο διακρινόταν για τη μεγάλη του ακαμψία.
Το σημαντικότερο στοιχείο, βέβαια, ήταν η στάνταρ υδροπνευματική ανάρτηση “Hydractive” που εξόπλιζε όλα τα Citroen ΧΜ και χάριζε μοναδική άνεση. Στο εσωτερικό υπήρχε πλούσιος εξοπλισμός και αρκετές καινοτομίες. Ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι τα πίσω καθίσματα είχαν τοποθετηθεί ελαφρώς πιο ψηλά από τα εμπρός, ώστε να υπάρχει καλή ορατότητα και για τους πίσω επιβάτες.
Διαβάστε επίσης: Το Citroen που είχε κινητήρα Wankel (+video)
Η γκάμα των κινητήρων ήταν αρκετά πλούσια με πολλές επιλογές. Αυτή, όμως, που ξεχώρισε ήταν και η μεγαλύτερη. Κάτω από το καπό του Citroen XM ήταν εφικτό να τοποθετηθεί ένας V6 κινητήρας χωρητικότητας 3 λίτρων με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο. Η ισχύς άγγιζε τους 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και, όπως ήταν λογικό, το μεγάλο sedan απέκτησε άριστες επιδόσεις.
Η παραγωγή του Citroen XM ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2000, με το Citroen C6 να έρχεται μερικά χρόνια αργότερα ως ο αντικαταστάτης του. Μέσα σε αυτά τα χρόνια πωλήθηκε συνολικά σε 333.405 μονάδες, όταν ο αρχικός στόχος ήταν η παραγωγή να ξεπεράσει τις 800.000. Κάποια προβλήματα αξιοπιστίας στάθηκαν εμπόδιο στο να επιτευχθεί αυτός ο στόχος. Παρ’ όλα αυτά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν έπαψε να έχει οπαδούς λόγω της εμφάνισης, αλλά και του ισχυρού V6 κινητήρα.