Διαπρεπείς Έλληνες: Βασίλης Πασαλής

Δεν είναι λίγες οι φορές που γονίδια και παιδικές αναμνήσεις, αποτελούν καύσιμο για την πορεία ενός παιδιού. Όταν αυτή η πορεία συνδυαστεί με διεθνή καταξίωση, τότε η διαδρομή άξιζε τον κόπο.




Τέτοια περίπτωση είναι ο Βασίλης Πασαλής, ο οποίος λόγω της εμπλοκής των γονέων του, Νικόλα και Ανίτας, με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, βρέθηκε από μικρή ηλικία σε… αγωνιστικά μονοπάτια. Επιλέγοντας το δρόμο της εξέλιξης, σπούδασε IT στη Σκωτία και εστίασε στον τομέα της τεχνολογίας συστημάτων και δικτύων. Σήμερα, είναι project coordinator στην Al Kamel Systems, τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία χρονομέτρησης παγκοσμίως, στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ας τον γνωρίσουμε…

– Η αγάπη μου για το motorsport ξεκίνησε από μικρή ηλικία. Οι γονείς μου εμπλέκονταν στους ελληνικούς αγώνες, αρχικά ως συμμετέχοντες και έπειτα ως οργανωτές, οπότε αγάπησα οτιδήποτε… αγωνιστικό!

– Στον τομέα της χρονομέτρησης άρχισα να εργάζομαι το 2007. Τότε ξεκίνησε η συνεργασία με την διεθνούς φήμης ελληνική εταιρεία χρονομέτρησης, Infomega. Η συνεργασία αυτή μου προσέφερε σημαντικές εμπειρίες και τα εφόδια για το επόμενο βήμα.

– Από το 2016, εργάζομαι στην Al Kamel Systems, που προσφέρει υπηρεσίες χρονομέτρησης, επεξεργασίας δεδομένων, συνδεσιμότητας και δημιουργία γραφικών για τηλεοπτικές παραγωγές, με ειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έχει ως βάση τη Βαρκελώνη και προσφέρει τις υπηρεσίες της σε θεσμούς όπως Formula E, World Endurance Championship (WEC), που περιλαμβάνει τις 24 Ώρες του Le Mans και IMSA Weathertech Championship, που περιλαμβάνει τις 24 ώρες της Daytona. Ακόμη, συνεργάζεται με τις πίστες της Καταλονίας, του Spa και της Monza.

– Στην Al Kamel εργάζομαι ως project coordinator. Είμαι επικεφαλής μιας ευρωπαϊκής ομάδας 7 ατόμων που αποτελείται από τους διαχειριστές συστημάτων και δικτύων, 3 χρονομέτρες και ένα υποστηρικτή του δικτύου στο Pit Lane. Οι αρμοδιότητες μου περιλαμβάνουν όποια ενέργεια σχετίζεται με την οργάνωση του ταξιδιού μας (εισιτήρια, πρόγραμμα παραμονής κλπ.) καθώς και ότι χρειάζεται για την ομαλή λειτουργία της ομάδας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Σε μεγάλους και απαιτητικούς αγώνες όπως οι 24 Ώρες της Daytona, η ομάδα φτάνει έως τα 15 άτομα.

– Η εργασία μας για έναν αγώνα ξεκινά 2-3 ημέρες νωρίτερα και μπορεί να έχει διάρκεια έως 18 ώρες ανά μέρα. Αρχικά στήνουμε ένα σύστημα από ηλεκτρομαγνητικά κυκλώματα και αναμεταδότες, που παίρνουν σήμα από 15 έως 25 σημεία, ανάλογα με το μέγεθος της διαδρομής. Είμαστε υπεύθυνοι για τη λήψη όλων των δεδομένων χρονομέτρησης και τηλεμετρίας και την αναμετάδοση αυτών στις ομάδες και όσους δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε αυτά.

– Στη δουλειά μας δεν υπάρχει περιθώριο λάθους, ενώ η πίεση είναι μεγάλη, καθώς διακυβεύονται πολλά για ομάδες και χορηγούς. Στόχος μας είναι να κάνουμε τόσο καλά τη δουλειά μας, ώστε κανείς να μην καταλαβαίνει την ύπαρξή μας και οι αγώνες να διεξάγονται απρόσκοπτα.

– Η ειρωνεία είναι πως σχεδόν ποτέ δε θυμάμαι ποιος είναι ο νικητής, καθώς πρώτιστο μέλημά μας είναι κάθε συμμετέχων να έχει ακριβή δεδομένα, ανεξάρτητα από τη θέση κατάταξης.

– Στο μέλλον ονειρεύομαι να εξελιχθώ περαιτέρω και να μεταφέρω κάποια από τη γνώση και το επίπεδο στο οποίο έχω μάθει να λειτουργώ, στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Who is who:
Γεννήθηκε το 1984 στην Αθήνα. Σπούδασε IT (Information Technology) στο Πανεπιστήμιο Herriot Watt της Σκωτίας. Ξεκίνησε να εργάζεται ως χρονομέτρης για την ελληνική εταιρεία χρονομέτρησης Infomega, το 2007. Από το 2016 συνεργάζεται με την Ισπανική Al Kamel Systems, αρχικά ως χρονομέτρης έχοντας την ευθύνη σημαντικών αγώνων όπως οι 24 Ώρες του Le Mans και από το 2017 ως project coordinator για το Πρωτάθλημα IMSA που περιλαμβάνει τις 24 Ώρες της Daytona.

Η σειρά συνεντεύξεων “Διαπρεπείς Έλληνες” είναι αφιερωμένη σε συμπατριώτες μας οι οποίοι διακρίνονται στον τομέα τους στο εξωτερικό, τιμώντας με αυτό τον τρόπο και τη χώρα μας.

mm
Γεννήθηκε το 1985 στην Αθήνα. Σπούδασε Φιλοσοφία και Ιστορία Επιστημών στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έκανε μεταπτυχιακό στην "Ιστορία και Φιλοσοφία Επιστημών και Τεχνολογίας" (Πανεπιστήμιο Αθηνών και Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο) και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με MA στις Ευρωπαϊκές Σπουδές Κοινωνίας, Επιστήμης και Τεχνολογίας (ESST). Από το 2004, έχει συνεργαστεί με περιοδικά και ιστοσελίδες αυτοκινήτου ως συντάκτης, ενώ ήταν μέλος του Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις από το 2004 έως το 2017. Εντάχθηκε στη δημοσιογραφική ομάδα της εκπομπής και του TractioN Magazine το 2013.

E-mail: ndouzinas@traction.gr