Διευκρινίσεις από το υπουργείο για το… χάος στους δρόμους με τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα

Η διευκρίνιση κρίνεται σκόπιμη για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση στην αγορά, αλλά και να μπουν κανόνες στην κυκλοφορία τους.

Βρείτε μας στο

Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα κυκλοφορούν ανάμεσά μας και ως συνήθως οι κανόνες του Κ.Ο.Κ. μοιάζουν να μην αγγίζουν κανέναν στους χαοτικούς, έτσι και αλλιώς, ελληνικούς δρόμους… Και κάπως έτσι, το ατύχημα ή ακόμη χειρότερα το δυστύχημα είναι θέμα τύχης και χρόνου.



Με αφορμή ερωτήματα λοιπόν αυτή την κατάσταση το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διευκρινίζει στο καταναλωτικό κοινό ότι η κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων που έχουν δυνατότητα αυτόνομης κίνησης, χωρίς υποβοήθηση με πετάλι, είναι οχήματα που υπάγονται σε κανόνες κυκλοφορίας και απαιτείται άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου για την κυκλοφορία τους.

Η διευκρίνιση κρίνεται σκόπιμη για να αποφευχθεί τυχόν σύγχυση στην αγορά, καθώς υπάρχουν καταγγελίες για παραπλανητικές διαφημίσεις ηλεκτροκίνητων μοτοποδηλάτων, τα οποία παρουσιάζονται ως ηλεκτρικά ποδήλατα.

Προς τούτο, υπενθυμίζονται τα εξής:

  • τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν υποβοηθούμενη ποδηλάτηση με ηλεκτροκινητήρα, η ισχύς του οποίου διακόπτεται όταν σταματήσει η ποδηλάτηση. Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης.
  •  Αντίθετα, τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα με ενσωματωμένα πεντάλ, χειρόγκαζο και διακόπτη, μπορούν να κινούνται αυτόνομα μέσω του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς δηλαδή ο αναβάτης να κάνει πετάλι. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων η ταχύτητά τους υπερβαίνει ακόμη και τα 25 χλμ την ώρα.

Για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων απαιτείται: έγκριση τύπου, άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες, δίπλωμα οδήγησης μοτοποδηλάτου, τα οποία πρέπει να φέρει ο οδηγός. Επίσης, είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους.

Σημειώνεται πως η κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοτοποδηλάτων χωρίς συνοδευτικά έγγραφα και εξοπλισμό, συνιστά παράβαση των διατάξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.  

Στο νέο σχέδιο νόμου για τη Μικροκινητικότητα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα περιχαρακώσει περαιτέρω τη νόμιμη κυκλοφορία των ποδηλάτων με ηλεκτρική υποβοήθηση, με σκοπό την προστασία του υγιούς ανταγωνισμού, την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και τη διευκόλυνση των ελέγχων από την Τροχαία.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr