Το Hyundai i20 είναι ένα supermini που διακρίνεται για την πλούσια γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Στο παρελθόν μας έχει ξανά “συστηθεί”, αυτή τη φορά όμως δοκιμάσαμε την έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα 100 ίππων χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση, ο οποίος για την περίσταση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πάμε να τη γνωρίσουμε!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Hyundai i20 N 204 PS
Ξεκινάμε από την εξωτερική σχεδίαση του Hyundai i20, η οποία είναι αρκετά δυναμική, σήμα κατατεθέν της “Sensous Sportiness” σχεδιαστικής φιλοσοφίας των Κορεατών. Η τρίτη γενιά χαρακτηρίζεται από την μεγάλη γρίλια στο εμπρός τμήμα και τα λεπτά LED φώτα ημέρας, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε φωτιστικά σώματα που “αγκαλιάζουν” το αμάξωμα και ενώνονται. Μίας και αναφερθήκαμε στο πίσω μέρος, αξίζει να αναφέρουμε ότι στο κάτω άκρο υπάρχει και ένας διαχύτης. Στην έκδοση “DISTINCTIVE” του αυτοκινήτου της δοκιμής συναντάμε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά μεγέθους 215/45 R17 που “φιλοξενούν” δισκόφρενα τόσο στον εμπρός άξονα, όσο και πίσω. Αναφορικά με τις διαστάσεις, η τρέχουσα γενιά έχει αυξηθεί σε διαστάσεις συγκριτικά με το παρελθόν. Πιο συγκεκριμένα, πλέον το μήκος ανέρχεται στα 4.040 χλστ., το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος είναι το μοναδικό που έχει μειωθεί φτάνοντας στα 1.450 χλστ.
Εσωτερικό: Δυνατό του σημείο οι κορυφαίοι χώροι
Πάμε στο εσωτερικό και ξεκινάμε από την ποιότητα συναρμογής και συναρμολόγησης που βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Οι τριγμοί απουσιάζουν, απόρροια της εξαιρετικής συναρμογής των σκληρών πλαστικών στην καμπίνα. Σε σχεδιαστικό επίπεδο υπάρχει μία μονοτονία στην κεντρική κονσόλα, που πηγάζει από το μαύρο μοτίβο που κυριαρχεί. Η οθόνη αφής μεγέθους 8 ιντσών για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών βρίσκεται στην σωστή θέση και η εξοικείωση με το μενού έρχεται άμεσα. Κάποια δυσλειτουργία δεν εντοπίστηκε, η συνδεσιμότητα με Android Auto και το Apple CarPlay είναι υπαρκτή, ενώ μοναδικό ψεγάδι αποτελεί η ποιότητα της κάμερας οπισθοπορείας που ειδικά το βράδυ δεν αφήνει και την καλύτερη εντύπωση. Το ψηφιακό περιβάλλον συνεχίζεται και πέρα από το σύστημα infotainment, αφού μία δεύτερη οθόνη σε ρόλο πίνακα οργάνων βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Το μέγεθος φτάνει τις 10,25 ίντσες, οι πληροφορίες που παρέχονται είναι ευδιάκριτες, ενώ υπάρχει και αλλαγή ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που επιλέγεται (Normal ή Sport).
Όσον αφορά στους χώρους, το νέο Hyundai i20 στέκεται αξιοπρεπέστατα απέναντι στον ανταγωνισμό. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα μεταφερθούν με κάθε άνεση, στις πίσω θέσεις υπάρχει επαρκής χώρος για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ η πληθώρα χώρων για μικροαντικείμενα εκτοξεύει την πρακτικότητα. Ενδεικτικά, οι “τσέπες” στις πόρτες είναι μεγάλες, ενώ δεν απουσιάζει και μία βαθιά θήκη στο εσωτερικό του ρυθμιζόμενου υποβραχιόνιου. Θετικές εντυπώσεις αφήνει και ο χώρος για τις αποσκευές, με το συγκεκριμένο Hyundai i20 που δεν φέρει ήπια υβριδικό σύστημα να κερδίζει επιπλέον όγκο φτάνοντας στα 352 λτ. (έναντι 262 λτ.), λόγω της απουσίας μπαταρίας.
Κινητήρας: Οικονομικός χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία
Το Hyundai i20 της δοκιμής μας βρίσκεται στη μέση της γκάμας, αφού δεν εξοπλίζεται ούτε με τον βασικό ατμοσφαιρικό, ούτε με τον κορυφαίο των 120 ίππων. Έχουμε να κάνουμε με ένα τρικύλινδρο τούρμπο μοτέρ, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και χωρητικότητα 998 κ.εκ. Η ισχύς αγγίζει τους 100 ίππους στο εύρος 4.500-6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή των 172 Nm ροπής έρχεται από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και διατηρείται έως τις 4.000. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων (υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου) και το αμάξωμα των 1.065 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 188 χλμ./ώρα. Πέρα από τις ικανοποιητικές επιδόσεις, ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα “φιλικός” και για την τσέπη του οδηγού, αφού διαπιστώσαμε πως η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 6,5 λτ./100 χλμ. Η επίσημη εταιρεία ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ., νούμερο που θα δει κανείς κινούμενος αποκλειστικά σε επαρχιακό δρόμο με ταχύτητες της τάξης των 90-110 χλμ./ώρα.
Στην πράξη: Φιλικό στην πόλη, αξιοπρεπές στο ταξίδι
Πίσω από το τιμόνι του Hyundai i20, o οδηγός διαπιστώνει άμεσα ότι η άνεση και η πρακτικότητα έχουν τον πρώτο λόγο. Η εξοικείωση με το αμάξωμα έρχεται γρήγορα και η ορατότητα είναι αρκετά καλή. Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, γεγονός που αφήνει θετικές εντυπώσεις στις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, αλλά σίγουρα δεν θα ικανοποιήσει στον μέγιστο βαθμό όσους αναζητούν την απόλυτη ακρίβεια και την σαφή πληροφόρηση. Η ανάρτηση λειτουργεί πολύ καλά (McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Μόνο σε εγκάρσιες ανωμαλίες με το αμάξωμα υπό πίεση θα περάσουν κραδασμοί στο αμάξωμα και οι έντονες κλίσεις θα εμφανιστούν μόνο αν ο οδηγός “υπερβάλλει εαυτόν”. Τα φρένα απέδειξαν ότι έχουν αντοχή σε καταπονήσεις διαρκείας (δισκόφρενα εμπρός/πίσω) και το πεντάλ διακρίνεται για την γραμμικότητά του. Όσο για τον κινητήρα, παρά την τρικύλινδρη “φύση” του παραμένει αθόρυβος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ενώ ιδιαίτερα θετικό είναι το “τράβηγμα” από χαμηλές στροφές λειτουργίας. Σύμμαχος στις ικανοποιητικές επιδόσεις και την οικονομία είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, αφενός με την σωστή κλιμάκωση και αφετέρου με την “μακριά” έκτη σχέση.
Στο ταμείο
Η τιμή του Hyundai i20 με τον κινητήρα των 100 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ορίζεται στα 17.090 ευρώ έπειτα από έκπτωση ύψους 500 ευρώ. Βέβαια, για την απόκτηση την έκδοσης εξοπλισμού “DISTINCTIVE”, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος αυξάνεται στα 19.890 ευρώ (με την έκπτωση ίδιου ύψους). Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως και σε αυτή την περίπτωση ισχύει εργοστασιακή εγγύηση διάρκειας πέντε ετών και απεριορίστων χιλιομέτρων.