Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλεονεκτήματα… αλλά και σημαντικά μειονεκτήματα! Το μόνο σίγουρο, όμως, είναι ότι η “πρόσβαση” στις επιδόσεις πλέον είναι προσιτή σε πιο ευρύ κοινό. Τρανό παράδειγμα το ισχυρότερο μοντέλο της BYD, με τους 530 ίππους του να κοστίζουν κάτω από 40.000 ευρώ (συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”). Πάμε να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά!
Δείτε επίσης: Ταξίδι με την ηλεκτρική Mustang φορτίζοντας σε δημόσιους σταθμούς – Πόσο κόστισε
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, μπορεί στη δοκιμή του BYD ATTO 3 να διαπιστώσαμε πως η κινέζικη εταιρεία κινήθηκε κάπως πιο συντηρητικά, αλλά στην προκειμένη περίπτωση κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το BYD Seal έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τους πάντες να “καρφώνουν” επάνω του το βλέμμα. Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής σε αυτό συνέβαλε και λευκό χρώμα με τις όμορφες αντιθέσεις. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε το λογότυπο της BYD, καλαίσθητα φωτιστικά σώματα με “αιχμηρή” σχεδίαση και δύο “νεύρα” επάνω στο καπό. Στο πλαϊνό τμήμα φιγουράρουν οι κρυφές χειρολαβές, το μαύρο “φιλέτο” στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, αλλά και οι αεροδυναμικές ζάντες μεγέθους 19 ιντσών (235/45). Το πίσω μέρος είναι πιο λιτό σχεδιαστικά, χωρίς υπερβολές και τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μία λωρίδα που εκτείνεται από την μία πλευρά μέχρι την άλλη. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν και εκείνο το “3.8s” στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Πρόκειται για μία “ευγενική υπενθύμιση” (και “flex” θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς) πως αυτό το αυτοκίνητο επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα.
Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του BYD Seal αγγίζει τα 4.800 χλστ., το πλάτος τα 1.875 και το ύψος τα 1.460 χλστ. Ασφαλώς, δεν γίνεται να μην αναφερθούμε και στον πιο εντυπωσιακό αριθμό σχετικά με το αμάξωμα. Πρόκειται για τον συντελεστή οπισθέλκουσας, ο οποίο περιορίζεται μόλις στο 0,219 Cd.
Εσωτερικό: Άπλετοι χώροι, “επίδειξη” τεχνολογίας
Μόλις αποκαλυφθεί η “κρυφή” χειρολαβή και ο οδηγός περάσει στην καμπίνα του BYD Seal, το βλέμμα στρέφεται κατευθείαν στην εντυπωσιακή, περιστρεφόμενη οθόνη μεγέθους 15,6 ιντσών. Ξεκινάμε από αυτήν, μιας και μέσω αυτής ελέγχονται σχεδόν όλα τα συστήματα του οχήματος. Μεταξύ άλλων προσφέρει “έξυπνη” λειτουργία φωνητικού ελέγχου, δυνατότητες συνδεσιμότητας smartphone μέσω Android Auto ή Apple CarPlay και προβολή κάμερας 360 μοιρών που διευκολύνει σημαντικά τον έλεγχο του αμαξώματος. Ξεχωριστή αναφορά αξίζει να γίνει στον έλεγχο του κλιματισμού, ο οποίος γίνεται επίσης μέσω της οθόνης. Μάλιστα παρέχει και διάφορες λειτουργίες, όπως το “Avoid” που ρυθμίζει την ροή του αέρα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ενοχλεί τον οδηγό ή τον συνοδηγό. “Bonus” για την άνεση προσφέρουν επίσης τα θερμαινόμενα – αεριζόμενα καθίσματα. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με ένα
προηγμένο σύστημα σύνδεσης 4G που προσφέρει κορυφαίες τεχνολογικές εμπειρίες
και ενημερώσεις Over The Air (OTA) για την αναβάθμιση των λειτουργιών του
συστήματος ενημέρωσης.
Λίγο πιο κάτω βρίσκονται βρίσκονται οι δύο θέσεις ασύρματης φόρτισης, ενώ θετικό είναι το γεγονός ότι η ένταση του ήχου και τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) ρυθμίζονται με “φυσικούς” περιστροφικούς διακόπτες, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Θα θέλαμε ωστόσο να συνέβαινε το ίδιο και για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού. Τον ρόλο του επιλογέα “παίζει” ένας όμορφος διακόπτης τριών θέσεων, όπου ο οδηγός επιλέγει ανάμεσα σε D,N και R (για τη θέση Parking υπάρχει ξεχωριστό κουμπί).
Όσο για τους χώρους, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές μέσα στην καμπίνα, ενώ οι πίσω επιβάτες θα απολαύσουν τον “πλούσιο” χώρο για τα πόδια και την απουσία κεντρικού “τούνελ” στο πάτωμα του αμαξώματος. Ο δε χώρος για τις αποσκευές αγγίζει τα 400 λίτρα, ενώ υπάρχει και πρόσθετος χώρος αποθήκευσης (frunk) με χωρητικότητα 53 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (ιδανικός για την τοποθέτηση καλωδίων).
Δύο ηλεκτροκινητήρες και 530 ίπποι
Το BYD Seal προσφέρεται στην Ελλάδα σε δύο εκδόσεις, με την δεύτερη και πιο ισχυρή να είναι αυτή της δοκιμής. Εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίο αποδίδουν συνδυαστικά 530 ίππους και 670 Nm ροπής. Αποτέλεσμα είναι το τετρακίνητο μοντέλο των 2.185 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Πηγή τροφοδοσίας αποτελεί μία μπαταρία χωρητικότητας 82,5 kWh, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία εξασφαλίζει αυτονομία 520 χιλιομέτρων (συνδυασμένος κύκλος WLTP). Η δε κατανάλωση διαμορφώνεται σε μεικτές συνθήκες στις 18,2 kWh/100 χλμ. Εμείς από την πλευρά μας, κινούμενοι περισσότερο σε αστικό περιβάλλον, διαπιστώσαμε ότι τα 500 χλμ. είναι μία άκρως ρεαλιστική αυτονομία.
Αναφορικά με την φόρτιση, το BYD SEAL προσφέρει στάνταρ έναν ενσωματωμένο τριφασικό φορτιστή 11 kW για φόρτιση AC και μπορεί να φορτιστεί γρήγορα σε σταθμό φόρτισης DC με 150 kW. Με αυτή την ισχύ, επιτυγχάνεται φόρτιση από το 30% στο 80% σε μόλις 26 λεπτά.
Στην πράξη: Διπρόσωπος εξ’ ανατολής!
Το BYD Seal, στην τετρακίνητη έκδοση των 530 ίππων, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με δύο τρόπους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, o οδηγός θα κινηθεί σε normal ρυθμούς, απολαμβάνοντας την ποιοτική καμπίνα (μαλακά στην υφή πλαστικά στις περισσότερες επιφάνειες), την απόλυτη ησυχία και την καλορυθμισμένη ανάρτηση που αποσβαίνει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά την ύπαρξη ζαντών 19 ιντσών. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης εξαιρετική, ενώ το ελαφρύ τιμόνι και το γραμμικό πεντάλ φρένου αναβαθμίζουν ακόμα περισσότερο την καθημερινή συμβίωση με το κινέζικο “ησυχαστήριο”. Αυτό που μόλις περιγράψαμε είναι το ένα “πρόσωπο” του BYD Seal, την οικολογίας και των οικονομικών μετακινήσεων.
Υπάρχει, όμως, και ένα άλλο! Αυτό που εμφανίζεται με την επιλογή του “Sport” προγράμματος οδήγησης. Σε αυτή την περίπτωση, το ηλεκτρικό μοντέλο σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει “hardcore τετράτροχο”, αλλά στο πάτημα του γκαζιού θα επιταχύνει ακαριαία. Τρομακτικά θα έλεγα από τα 0 έως τα 80 χλμ./ώρα. Αλλά δεν είναι μόνο η βίαιη επιτάχυνση! Η διαχείριση του βάρους από την ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω είναι εξαιρετική ακόμα και σε οριακές καταστάσεις, τα ισχυρά φρένα λειτουργούν αποτελεσματικά ακόμα και σε καταπονήσεις διαρκείας χωρίς η ανάκτηση ενέργειας να αλλοιώνει την γραμμικότητα του πεντάλ (σπάνιο σε ηλεκτρικά οχήματα). Μόνο το τιμόνι θα ήθελα να προσφέρει λίγο καλύτερη πληροφόρηση (εξακολουθεί να “κρατά” σε απόσταση τον οδηγό από το έδαφος). Επίσης, ιδανικά θα ήθελα και η θέση οδήγησης να τοποθετείται λίγο πιο χαμηλά.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου BYD Seal με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την ισχύ των 530 ίππων ξεκινά στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή από τα 48.990 ευρώ. Μέσω του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, όπου ο αγοραστής θα λάβει μετά την αγορά το ποσό των 9.000 ευρώ, η τελική τιμή ορίζεται στα 39.990 ευρώ. Κλείνοντας, το αυτοκίνητο συνοδεύεται από 6 χρόνια βασική εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), 8 χρόνια εγγύηση ηλεκτροκινητήρα (ή 150.000 χλμ.) και 8 χρόνια εγγύηση για τη μπαταρία (ή 200.000 χλμ.).