Δοκιμάζουμε το μικρομεσαίο υβριδικό, με κορυφαία πραγματική, μέση κατανάλωση

Με "αύρα" πολυτέλειας και σχεδίαση που "ελκύει" τα βλέμματα το συγκεκριμένο μικρομεσαίο επιστρέφει στο προσκήνιο με υβριδική έκδοση που... αξίζει!

Το Peugeot 308, για το οποίο ο λόγος, έχει κατακτήσει το αγοραστικό κοινό τα τελευταία χρόνια. Το νέο Peugeot 308 είναι ένα αυτοκίνητο που “ξεχωρίζει” στον δρόμο και στη διάρκεια της δοκιμής διαπιστώσαμε ότι… αρέσει. Το νέο σήμα τραβά το ενδιαφέρον, το ίδιο και οι LED “όνυχες” στα άκρα του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ το χαμηλό και ταυτόχρονα πλατύ καπό με τα έντονα νεύρα δημιουργεί ένα άκρως δυναμικό design. Παρόμοιο σκηνικό επικρατεί και στο υπόλοιπο αμάξωμα, με τις εντυπωσιακές ζάντες και τους μαύρους καθρέφτες, ενώ στο πίσω μέρος συναντάμε λεπτά φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία μαύρη λωρίδα. Το νέο Peugeot 308 βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και είναι σημαντικά μεγαλύτερο από την απερχόμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του αγγίζει τα 4.367 χλστ. (+110 χλστ.), το πλάτος τα 1.859 χλστ. και το ύψος τα 1.441 χλστ.

Περνώντας στο εσωτερικό, φαίνεται ξεκάθαρα η πρόθεση της γαλλικής εταιρείας να “εισβάλει” στα χωράφια πιο… πολυτελών επιλογών της κατηγορίας. Η κεντρική κονσόλα κατακλύζεται από μαλακά στην υφή πλαστικά, το ίδιο ευχάριστες είναι και οι επιφάνειες στις πόρτες. Ασφαλώς, ένα από τα πιο ιδιαίτερα στοιχεία στην καμπίνα του Peugeot 308, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, είναι το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Ακριβώς πίσω του βρίσκεται το ανανεωμένο i-cockpit, το οποίο αποτελείται από μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων, που διαθέτει πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και προσφέρει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ασφαλώς δεν απουσιάζει και η κεντρική οθόνη αφής, που προσφέρει πολλές παροχές στον οδηγό, όπως Apple CarPlay και Android Auto. Ακριβώς από κάτω, υπάρχει και ένα δεύτερο πάνελ αφής (i-toggles το ονομάζουν οι Γάλλοι), μέσα από το οποίο o οδηγός εναλλάσσει εύκολα το μενού της οθόνης, πχ. από τον κλιματισμό στο σύστημα πλοήγησης, ή από την μουσική στον κλιματισμό.

Σε επίπεδο χώρων, η εικόνα του νέου Peugeot 308 είναι εξίσου καλή, με πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα στις πόρτες, μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού και “σεβαστό” χώρο κάτω από το υποβραχιόνιο. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν “ατσαλάκωτοι” με τον χώρο για το κεφάλι και τα πόδια να είναι επαρκής στην πίσω σειρά καθισμάτων, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει ένας καλοσχηματισμένος χώρος με όγκο που φτάνει τα 412 λίτρα.

Κάτω από το καπό του Peugeot 308 της δοκιμής βρίσκεται το 48βόλτο, ήπια υβριδικό σύστημα, που βασίζεται στο γνωστό 1.200άρη τούρμπο PureTech κινητήρα (145 ίπποι συνδυαστικής ισχύς) και συνεργάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στο τελευταίο, έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων και 55 Nm ροπής του υβριδικού συστήματος. Αυτός έχει την δυνατότητα να κινεί με ηλεκτρική ενέργεια το 308 για μικρές αποστάσεις και σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα, όπως και κατά τη διαδικασία του παρκαρίσματος. Η βελτιστοποίηση της οικονομίας είναι προτεραιότητα, κάτι που είδαμε στην πράξη, με το αυτοκίνητο να μην ξεπερνά τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης. Τιμή που είναι και από τις κορυφαίες της κατηγορίας (για βενζινοκίνητα υβριδικά).

Οδηγικά το νέο Peugeot 308 “κουβαλά” τα στοιχεία που έκαναν την “γαλλική” σχολή να αποκτήσει ένα ιδιαίτερα φανατικό κοινό. Καταφέρνει με έναν εντυπωσιακό τρόπο να είναι άνετο στις αστικές μετακινήσεις, αλλά και οδηγοκεντρικό σε επαρχιακούς δρόμους, “ζωγραφίζοντας” ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Ο κινητήρας είναι “ζωηρός” από τις χαμηλές στροφές, οι κραδασμοί του είναι λίγοι και ουσιαστικά ανεπαίσθητοι, ενώ η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, του επιτρέπει να “ξεδιπλώσει” τις αρετές του, χωρίς ωστόσο να υπόσχεται εκρηκτικές επιδόσεις. Το τιμόνι είναι γενικά ελαφρύ, ωστόσο δεν υστερεί σε πληροφορήση. Η ανάρτηση από την άλλη, είναι πολύ άνετη στην πόλη, αλλά και ιδανικά ρυθμισμένη ώστε στην γρήγορη οδήγηση να μην δημιουργεί έντονες κλίσεις στο αμάξωμα. Mόνο σε ανωμαλίες του οδοστρώματος, με το πλαίσιο υπό πίεση, οι “αναταράξεις” του πίσω μέρους θα γίνουν αισθητές.

Όσον αφορά τιμές και εκδόσεις, πλέον το Peugeot 308 δεν διατίθεται ως αμιγώς βενζινοκίνητο, καθώς οι εκδόσεις του είναι υβριδικές, Plug-in Hybrid και ηλεκτρικές. Όσον αφορά την έκδοση δοκιμής, δηλαδή την υβριδική με τους 145 ίππους, αυτή ξεκινά από τα 30.900 ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
Το best seller της Citroen στην ελληνική αγορά έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μάλιστα είναι ότι πιο... γήινο έχουμε οδηγήσει στην συγκεκριμένη κατηγορία....
Στην κατηγορία των B-SUV η Fiat εκπροσωπείται επάξια από το 600e, το οποίο αυτή την στιγμή διατίθεται με προσφορά που μειώνει αισθητά την τιμή του....
Δοκιμάζουμε το μικρομεσαίο μοντέλο της Skoda, στην έκδοση με το 1000άρι μοτέρ τούρμπο των 116 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη....
Δοκιμάζουμε το best seller της Volkswagen στην κορυφαία του έκδοση 1.5 TSI R-Line με 150 ίππους. Πάμε να δούμε πως είναι στην πράξη, πόσο κοστίζει...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής