Ζούμε σε μία εποχή που τα αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν την δημοφιλία που είχαν κάποτε, τόσο στην χώρα μας όσο και σε άλλες αγορές της Ευρώπης και όχι μόνο, και αποτελούν μία επιλογή η οποία απευθύνεται σε περιορισμένο κοινό (κυρίως νέους οδηγούς ή όσους το θέλουν για δεύτερο αυτοκίνητο, αποκλειστικά για την πόλη). Μάλιστα, η τιμή πώλησής τους δεν τα καθιστά ελκυστικά για τις ίδιες τις εταιρείες, καθώς το ποσοστό κέρδους δεν είναι τέτοιο που να δικαιολογεί την εξέλιξή τους και την εμπορική τους διάθεση, ώστε αυτά να είναι μια συμφέρουσα πώληση για τη μάρκα, αλλά και μια συμφέρουσα αγορά για τον επίδοξο ιδιοκτήτη (value for money με λίγα λόγια).
Και αυτό συμβαίνει γιατί, σύμφωνα με τα λεγόμενα στελεχών εταιρειών, τα αυτοκίνητα πόλης δεν είναι πλέον φτωχοί συγγενείς μεγαλύτερων μοντέλων, όσον αφορά την τεχνολογία και τον εξοπλισμό τους, όπως συνέβαινε κάποτε, αλλά μοντέλα εξοπλισμένα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας τόσο σε άνεση όσο και σε ασφάλεια. Αυτό συνεπάγεται και αυξημένο κόστος παραγωγής, το οποίο προφανώς δεν μπορεί να μετακυλήσει η εταιρεία στον τελικό αγοραστή, καθώς τότε το αυτοκίνητο θα ήταν ασύμφορο, καθότι αρκετά πιο ακριβό, ενώ θα ερχόταν και αντιμέτωπο με το αμέσως μεγαλύτερο μοντέλο τιμολογιακά, στην γκάμα της μάρκας.
Γιατί τα λέω όλα αυτά όμως; Γιατί στην σημερινή δοκιμή μας στο “traction.gr” έχουμε ένα αυτοκίνητο το οποίο θα πρέπει να το εκτιμούμε ως επιλογή και θα πρέπει να “ευχαριστούμε” το εργοστάσιο που το παράγει και το διαθέτει στο ευρωπαϊκό κοινό. Είμαι βέβαιος πως σε λίγα χρόνια δεν θα έχουμε την ευκαιρία να οδηγούμε τέτοια μικρά διαμάντια, ως μοντέλα ευρείας παραγωγής, παρά μονό ως ειδικές εκδόσεις! Ο λόγος λοιπόν για το Hyundai i10 N Line, το οποίο έχει να επιδείξει κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, δυναμική εμφάνιση με λεπτομέρειες “N” και έναν κινητήρα 1.000άρη τούρμπο 100 ίππων κάτω από το καπό του, ο οποίος το καθιστά απολαυστικό αυτοκίνητο πόλης και όχι μόνο! Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε αναλυτικά.
Εμφάνιση με σπορ χαρακτήρα
Πιστό στο όνομα αυτής της έκδοσης το i10 N Line φέρει τις απαραίτητες λεπτομέρειες που του προσδίδουν έναν χαρακτήρα με περισσότερα σπορ στοιχεία χωρίς η σχεδίαση να χαρακτηρίζεται ακραία. Έναντι των άλλων εκδόσεων τα σήματα “N Line” κάνουν εδώ αισθητή την παρουσία τους από όποια μεριά και αν κοιτάξεις το i10, ενώ και οι δύο προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί. Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει πιο έντονο ανάγλυφο ειδικά στα άκρα, με τους ψευδοαεραγωγούς να είναι σαφώς πιο μεγάλοι σε μέγεθος και τονισμένοι. Η γρίλια έχει διαφορετικό μοτίβο και είναι πλέον ενιαία καθώς δεν χωρίζεται σε δύο μέρη. Την εικόνα συμπληρώνουν εύστοχα τα διαφορετικής σχεδίασης φώτα ημέρας που ακολουθούν τις γραμμές τις μάσκας (στρογγυλά στις στάνταρ εκδόσεις) αλλά και οι κόκκινες λεπτομέρειες τόσο στα αριστερά της γρίλιας όσο και στο χείλος χαμηλά στον προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος οι διαφορές είναι πιο διακριτικές με την διπλή απόληξη της εξάτμισης αλλά και το κόκκινο φιλέτο που πλαισιώνει τον διαχύτη να αποτελούν μαζί με το σήμα της έκδοσης τα σημεία διαφοροποίησης. Στις πίσω πόρτες βλέπουμε τέλος το όνομα του μοντέλου σε κόκκινο χρώμα, ενώ η έκδοση συνοδεύεται από αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου με διάμετρο στις 16 ίντσες.
Σπορ πινελιές στο εσωτερικό
Οι σπορ νότες συνεχίζονται και στο σκουρόχρωμο σε αυτή την έκδοση εσωτερικό του i10. Το νέο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι φέρει κόκκινες ραφές, στο ίδιο χρώμα με εκείνες των καθισμάτων, ενώ το κόκκινο κάνει την εμφάνιση του και στους ακραίους αεραγωγούς στο ταμπλό. Τα πεντάλ είναι μεταλλικά, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει ξεχωριστή σπορ σχεδίαση στο πνεύμα της N Line έκδοσης. Οι αισθητικής φύσεως αλλαγές δεν έχουν επηρεάσει στο ελάχιστον τα υψηλά επίπεδα πρακτικότητας και εργονομίας που προσφέρει η ευρύχωρη καμπίνα του i10. Η εργονομία που προσφέρει η θέση οδήγησης βρίσκεται στα υψηλά επίπεδα των άλλων εκδόσεων, με τα κουμπιά και τα χειριστήρια να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και να απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Στη σωστή θέση βρίσκεται και η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο υποστηρίζει Android Auto αλλά και Apple CarPlay. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η ευρυχωρία για τους πίσω επιβαίνοντες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 252 λίτρα, μια τιμή απόλυτα ικανοποιητική για το i10 που έχει μήκος 3.675 χλστ., συν πέντε χιλιοστά από τη στάνταρ έκδοση. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο ωφέλιμος αποθηκευτικός χώρος εκτοξεύεται στα 1.250 λίτρα.
Το μοτέρ είναι απόλαυση!
Το i10 N Line της δοκιμής κινείται από τον μικρό 3κύλινδρο 1000άρη της κορεάτικης εταιρίας που αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπής στις 5.500 και 1.500 σ.α.λ. αντίστοιχα. Διαθέσιμο είναι επίσης και με το 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,2 λίτρων και 84 ίππων. Με τον μικρό υπετροφοδοτούμενο κινητήρα που συνεργάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 10,5 δευτερόλεπτα και η τελική φτάνει στα 185 χλμ./ώρα. Η Hyundai ανακοινώνει παράλληλα μέση κατανάλωση καυσίμου στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 124 γρ./χλμ. και οι δύο τιμές κατά το πρότυπο WLTP. Αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του i10 που βλέπουμε ένα υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο κάτω από το καπό του, το οποίο είναι μάλιστα το ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ στο μικρό των Κορεατών.
Το 1000άρι υπετροφοδοτούμενο μοτέρ κινεί με άνεση το i10 βασιζόμενο στη ροπή του που κάνει την εμφάνιση της ήδη από το χαμηλό φάσμα λειτουργίας. Η δύναμη κορυφώνεται γραμμικά και η λειτουργία του τρικύλινδρου συνόλου είναι πολιτισμένη και σχετικά ήσυχη, ενώ ευχάριστη είναι και η χροιά του ήχου. Ο επιλογέας του πεντατάχυτου κιβωτίου με τις ελαφρώς μακριές διαδρομές είναι ευχάριστος στη χρήση και οι σχέσεις του κιβωτίου εκμεταλλεύονται τα χαρίσματα του κινητήρα χωρίς να είναι πολύ μακριές. Παράλληλα και κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6,0 λίτρα/100 χλμ. μια τιμή πολύ καλή για ένα αυτοκίνητο με μικρό “αποτύπωμα” στο δρόμο αλλά με βάρος μεταξύ 935-1.045 κιλών ανάλογα με τη έκδοση.
Αναλλοίωτος ο πρακτικός χαρακτήρας του
Ευρύχωρο και πραγματικά μαζεμένο σε μέγεθος, το i10 N Line ταιριάζει γάντι στο αστικό περιβάλλον για το οποίο άλλωστε σχεδιάστηκε. Οι διαστάσεις του κάνουν τους ελιγμούς στα στενά της πόλης παιχνίδι, ενώ παιχνίδι είναι και το παρκάρισμα σε σημεία που δεν πιστεύεις αρχικά ότι μπορεί να χωρέσει αυτοκίνητο. Οι δυναμικές λεπτομέρειες της έκδοσης N Line σε συνδυασμό με το χρώμα του μοντέλου της δοκιμής κάνουν παράλληλα την πρόταση των Κορεατών να ξεχωρίζει στο δρόμο, ειδικά ανάμεσα στις μικρότερες ηλικίες.
Διατηρεί τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα του
Η έκδοση N Line δεν έχει διαφορές στο στήσιμο του αυτοκινήτου παρά μόνο στην εμφάνιση και στον εξοπλισμό, έναντι της στάνταρ έκδοσης. Έτσι, η ανάρτηση παραμένει ως έχει και εξακολουθεί να τα καταφέρνει καλά στην απορρόφηση των ανωμαλιών και λόγω του ελαφρώς σφιχτού set up καταφέρνει να προσδίδει μια σπορ αίσθηση στη συμπεριφορά του i10 χωρίς να θυσιάζει σε καμία περίπτωση την άνεση. Θα ήθελα να δω ένα διαφορετικό σετάρισμα που να ευνοεί περισσότερο τα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, μιας και μιλάμε για N Line. Σε δρόμο με στροφές οι αλλαγή κατεύθυνσης έρχεται άμεσα με το τιμόνι να παρέχει μέτρια πληροφόρηση, ενώ τα γραμμικά σε απόδοση φρένα έχουν τη δύναμη για να υποστηρίξουν τις “ανησυχίες” του οδηγού. Το στήσιμο αλλά και το μοτέρ, με τη δύναμη και τη ροπή του, θα σας επιτρέψουν να βγείτε με άνεση και στον αυτοκινητόδρομο με το μοντέλο της Hyundai να παρουσιάζεται σταθερό και ήσυχο σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. GT σίγουρα δεν είναι αλλά όπου και αν θελήσετε να πάτε το τουρμπάτο i10 θα σας ακολουθήσει χωρίς να σας κουράσει.
Οι τιμές για το Hyundai i10 ξεκινούν στην χώρα μας από τα 12.440 ευρώ για την έκδοση Fresh με τον 1.000άρη των 67 ίππων. Στην έκδοση N Line, η οποία είναι παράλληλα και η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού για το μικρό της κορεάτικης εταιρίας, οι τιμές ξεκινούν από τα 15.840 ευρώ για το μοντέλο με το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1,2 λίτρων και 84 ίππων και από τα 16.540 ευρώ για την έκδοση με τον turbo 1000άρη κινητήρα των 100 ίππων! Τέλος, να θυμίσω πως όπως όλα τα μοντέλα της Hyundai έτσι και αυτό συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων, αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια αλλά και ετήσιο έλεγχο.