Δοκιμές ρύπων Green NCAP. Η αξιολόγηση σε 24 νέα μοντέλα!

Ο Green NCAP ανακοίνωσε αποτελέσματα 24 νέων δοκιμών, με σημαντικές διαφορές μεταξύ συμβατικών μοντέλων και συνολικές βαθμολογίες από... έναμισι έως πέντε αστέρια.

Βρείτε μας στο
Hyundai Kona EV Green NCAP

Πολύ δραστήριος ήταν τις τελευταίες εβδομάδες ο ανεξάρτητος οργανισμός Green NCAP, το “πράσινο” αδερφάκι του Euro NCAP, ο οποίος αξιολογεί τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των νέων μοντέλων τόσο των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων όσο και των αμιγώς ηλεκτρικών.

Ο Green NCAP αύξησε παράλληλα τις δοκιμές που πραγματοποιούσε προσθέτοντας αξιολόγηση για τις εκπομπές αερίων σχετικών με το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά και δείκτες για την ενεργειακή αποδοτικότητα και τον “Καθαρό Αέρα” (Clean Air Index). O δεύτερος δείκτης έρχεται να συνεισφέρει στην ποιότητα του αέρα “σπρώχνοντας” τους κατασκευαστές να μειώσουν ακόμη περισσότερο τους ρύπους και να βοηθήσει τους καταναλωτές να γνωρίζουν ποια οχήματα μπορούν να μπουν όντως σε ζώνες κυκλοφορίας χαμηλών ρύπων.

Διαβάστε επίσης – Ρύποι ελαστικών: Νέα εφεύρεση τους παγιδεύει εν τη γενέσει τους

Ο δείκτης για την ενεργειακή αποδοτικότητα καθορίζεται και από τον περιορισμό στη χρήση των “σπάνιων πηγών ενέργειας” και σύμφωνα με τον Green NCAP συνεισφέρει στη μείωση των αποβλήτων ενώ επηρεάζει άμεσα και το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου. Η συνολική αξιολόγηση του Green NCAP έχει ως άριστα τα πέντε αστέρια, όπως και η αξιολόγηση του Euro NCAP. Πάμε να δούμε περιληπτικά πώς τα πήγαν τα 24 μοντέλα που δοκιμάστηκαν.

Στη συνολική αξιολόγηση πέντε αστέρια έλαβαν αναμενόμενα τα αμιγώς ηλεκτρικά Hyundai Kona (136 PS) και Renault Zoe (108 PS).

Την υψηλότερη βαθμολογία με 3,5 αστέρια, μεταξύ των μοντέλων που έφεραν και κινητήρα εσωτερικής καύσης, απέσπασε το υβριδικό Toyota CH-R στην έκδοση με το μοτέρ των 1,8 λίτρων (122PS).

Με τρία αστέρια αξιολογήθηκαν τα Mercedes C-Class, Peugeot 2008 (βενζίνη 1.2 Puretech 110 PS), Peugeot 208 (βενζίνη 1.2 Puretech 100PS), VW Polo, Renault Captur (βενζίνη 1.3 TCe 130 PS), Renault Clio (βενζίνη 1.0 TCe 100 PS), Seat Ibiza (φυσικό αέριο 1.0 TGI 90 PS) και VW Polo (βενζίνη 1.0 TSI 115 PS).

Διαβάστε επίσης – Brembo: Νέο δισκόφρενο “καθρέπτης” μειώνει φθορά και ρύπους

Στην αξιολόγηση του Green NCAP 2,5 αστέρια απέσπασαν η BMW Σειρά 3 (πετρέλαιο 320D -δύο λίτρα- 190 PS), το Dacia Duster (πετρέλαιο 1.5 BlueDCi 115 PS, το δίλιτρο υβριδικό Honda CR-V των δύο λίτρων (183 PS), το Nissan Qashqai (βενζίνη 1.3 DIGT 140 PS), το Peugeot 3008 (πετρέλαιο 1.5 BlueHDi 130 PS), το Suzuki Vitara (με το Boosterjet βενζίνης του ενός λίτρου -110 PS- που δεν εισάγεται στην Ελλάδα) και το VW Passat (πετρέλαιο 2.0 TDI DSG 190 PS).

Αξιολόγηση δύο αστεριών πήρε το Audi A4 (φυσικό αέριο, δύο λίτρα, 170 PS), το Jeep Renegade (πετρέλαιο 1.6 Multijet 120 PS) και το Mazda CX-5 (βενζίνη Skyactiv-G, δύο λίτρα 165 PS).

Τέλος, 1,5 αστέρια στη συνολική τους αξιολόγηση απέσπασαν το Kia Sportage (πετρέλαιο 1.6 CRDi 136 PS), η Mercedes V-Class (πετρέλαιο V250D, 2,5 λίτρα 190 PS), το Opel Zafira Life (πετρέλαιο, δύο λίτρα 176 PS) και το VW Transporter (πετρέλαιο 2.0 TDI 200 PS).

Διαβάστε επίσης: Ακόμη πιο σκληρές προδιαγραφές Euro έως το 2030

Από τα αυτοκίνητα που φέρουν και συμβατικούς κινητήρες ο Euro NCAP ξεχώρισε στην κατηγορία των μεγάλων οικογενειακών τη Mercedes C-Class C220d των 3,5 αστεριών με τους τεχνικούς του οργανισμού να μένουν εντυπωσιασμένοι από τον τρόπο που ελέγχει τους εκπεμπόμενους ρύπους σχολιάζοντας τόσο την αποδοτική σχεδίαση του diesel κινητήρα των δύο λίτρων και 195 ίππων όσο και την αποδοτική διαχείριση που πραγματοποιείται στους ρύπους, πριν αυτοί φτάσουν στην ατμόσφαιρα.

Για τα μοντέλα που απέσπασαν 1,5 αστέρια και ειδικά για τα Transporter, V-Class και Zafira ο οργανισμός αναφέρει πως η αξιολόγηση τους οφείλεται αναμενόμενα στο μεγάλο βάρος τους αλλά και την φτωχότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα αεροδυναμική τους. Πρόσθεσε παράλληλα πως ενώ ελέγχουν αποτελεσματικά τους εκπεμπόμενους ρύπους αυτό το κάνουν καταναλώνοντας πολλή ενέργεια, ήτοι καύσιμο, ενώ προς “υπεράσπιση” τους θα πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι μπορούν να μεταφέρουν μεγαλύτερο αριθμό επιβατών σε σχέση με ένα μέσο αυτοκίνητο.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr