Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio Veloce Q4 2.2 TD 210 PS

Με τον δυνατό και οικονομικό diesel των 2,2 λίτρων η Alfa Romeo Stelvio καλύπτει γρήγορα και άνετα μεγάλες αποστάσεις χωρίς να θυσιάζει το σπορ DNA της.

Βρείτε μας στο


Με τη Stelvio η Alfa Romeo έκανε τη δική της είσοδο στον κόσμο των SUVs βάζοντας παράλληλα τη σφραγίδα της στην κατηγορία. Ως Alfa Romeo οι βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι και εκείνες που συγκεντρώνουν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας. Ωστόσο, η κορυφαία diesel έκδοση Veloce Q4 που φέρει κάτω από το καπό της το μοτέρ πετρελαίου των 210 ίππων και 470 Nm ροπής μας δείχνει ότι έχει και αυτή λόγο ύπαρξης χωρίς παράλληλα να κάνει θυσίες στο νευραλγικό τομέα της οδηγικής συμπεριφοράς.

Alfa Romeo, είναι και φαίνεται
Μπροστά στην επιθετικότητα του ανταγωνισμού η Alfa Romeo Stelvio προτάσσει την κομψότητα χωρίς να θυσιάζει τα σπορ στοιχεία. Οι καμπύλες κυριαρχούν στο μακρύ αμάξωμα των 4.687 χλστ., οι έντονες γωνίες απουσιάζουν και τα φωτιστικά σώματα είναι μικρά σε μέγεθος. Δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις τη Stelvio με κάποιο άλλο SUV της κατηγορίας και το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης γι αυτό το φέρει το εμπρός μέρος με τα γνωστά χαρακτηριστικά των μοντέλων των Ιταλών. Η “καρδιά” της Alfa ανάμεσα στα μακρόστενα φωτιστικά σώματα είναι εκείνη φυσικά που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τις υπόλοιπες γραμμές. Δίνει τον τόνο για τα μεγάλα ανοίγματα του προφυλακτήρα, ενώ πίσω κυριαρχεί οπτικά η αίσθηση της στιβαρότητας με τις διακριτικές μαύρες απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του προφυλακτήρα να προσθέτουν δυναμισμό. Το ίδιο κάνουν και οι μεγάλες μαύρες ζάντες των 20 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες που φέρουν το όνομα της εταιρίας να συμπληρώνουν την εικόνα. Η Stelvio ανανεώθηκε πρόσφατα αλλά οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρίας δεν προχώρησαν σε σχεδιαστικές αλλαγές, κάτι που τονίζει τη διαχρονικότητα των γραμμών του ιταλικού SUV που παρουσιάστηκε πριν από πέντε και πλέον χρόνια αλλά συνεχίζει να φαίνεται το ίδιο φρέσκο με τότε.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές μετά και την ανανέωση που πραγματοποίησαν οι Ιταλοί είναι… υπαρκτές αλλά διακριτικές. Η τεχνολογική και ποιοτική αναβάθμιση της Stelvio ήταν εκείνη που βρέθηκε στο επίκεντρο και έτσι στην κεντρική κονσόλα βλέπουμε πλέον μια νέα οθόνη αφής με διαγώνιο στις 8,8 ίντσες, ενώ μία ακόμη οθόνη δίνει το “παρών” στον πίνακα οργάνων, ανάμεσα στο αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Μικρές αλλαγές εντοπίζονται στο τιμόνι που φέρει νέα χειριστήρια για το cruise control, αλλά και στην κεντρική κονσόλα με τα νέα και πιο ποιοτικά υλικά και τον επίσης νέο επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο.

Η κομψότητα που παρατηρείται εξωτερικά είναι εύκολα αντιληπτή και στην προσεγμένη καμπίνα της Stelvio. Τα εμπρός δερμάτινα καθίσματα ρυθμίζονται εύκολα ηλεκτρικά και ποικιλοτρόπως (του οδηγού φέρει και τρεις μνήμες) και ξεχωρίζουν τόσο για τις ποιοτικές επενδύσεις τους όσο και για την πολύ καλή στήριξη που προσφέρουν. Ο οδηγός βρίσκει εύκολα τη θέση που του ταιριάζει ανεξάρτητα σχεδόν από τη διάπλαση του, ενώ γρήγορα εξοικειώνεται τόσο το σύστημα πολυμέσων όσο και με τα χειριστήρια που βρίσκονται πάνω αλλά και γύρω από το τιμόνι. Τη δική του χείρα βοηθείας προσφέρει το μεγάλο περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα πολυμέσων, το οποίο έχει και ποιοτική αίσθηση κατά τη χρήση του, όπως και τα υπόλοιπα κουμπιά σε αυτή την περιοχή.

Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έχει και δύο μεγάλα “αυτιά” πίσω από το τιμόνι για να μπορεί να αλλάζει χειροκίνητα σχέσεις στο 8τάχυτο κιβώτιο της Stelvio. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί, με τον “τεμπέλη” της κεντρικής κονσόλας να φέρει πλέον θέσεις για κινητά αλλά και ασύρματη φόρτιση που συνοδεύεται από τις απαραίτητες θύρες USB. Χώρους και άνεση απολαμβάνουν και αυτοί που κάθονται στο πίσω κάθισμα της Stelvio, με έναν τρίτο να κάθεται ανάμεσα τους όχι όμως με την ίδια άνεση για μεγάλες αποστάσεις. Στα θετικά στοιχεία της Stelvio και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών η οποία ανέρχεται στα 525 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους.

Διαβάστε επίσης: Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 PS Q4

Πλούσια τα… ελέη του diesel
Η Veloce της δοκιμής φέρει τον μεγάλο 4κύλινδρο diesel της Alfa Romeo με τη χωρητικότητα του να ανέρχεται στα 2.143 κ.εκ. Η 210 ίπποι της μέγιστης ισχύος του αποδίδονται στις μόλις 3.500 σ.α.λ. ενώ το νούμερο που μας ενδιαφέρει πρωτίστως είναι εκείνο της ροπής και παρουσιάζεται σαφώς πιο εντυπωσιακό στα 470 Nm στις μόλις 1.750 σ.α.λ. Μπορεί το μοτέρ να έχει να κινήσει 1.745 κιλά, ωστόσο τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική ανέρχεται στα 215 χλμ./ώρα. Το μοτέρ συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων της ZF που στέλνει αρχικά τη δύναμη στους πίσω τροχούς μέσω ανθρακονημάτινου άξονα, με την τετρακίνηση να δίνει το “παρών” όταν χρειάζεται.

Veloce παντού
Η Stelvio είναι ένα SUV που φτιάχτηκε για να καλύπτει με άνεση και ταχύτητα μεγάλες αποστάσεις και στην έκδοση με το κινητήρα πετρελαίου αυτό το κάνει με τον πλέον οικονομικό τρόπο. Ευτυχώς όμως αυτό δεν είναι το μόνο πράγμα που κάνει καλά, θα ξεκινήσουμε όμως από εδώ. Στον αυτοκινητόδρομο λοιπόν το μεσαίο SUV της ιταλικής εταιρίας ταξιδεύει με χαρακτηριστική άνεση με τον οδηγό και τους επιβαίνοντες του να απολαμβάνουν μια ήσυχη καμπίνα και τον πολύ καλό ήχο από το σύστημα πολυμέσων. Η ανανεωμένη Stelvio φέρει πλέον και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ένα σύστημα που λειτουργεί ικανοποιητικά στην πράξη και αποφορτίζει τον οδηγό στο ταξίδι, παρόλο που πρέπει να κρατά το τιμόνι για να μην λαμβάνει τις σχετικές προειδοποιήσεις. Το σύστημα ρυθμίζεται ως προς την απόσταση που πρέπει να κρατά από το προπορευόμενο όχημα, ενώ ακολουθεί με ευκολία τις καμπές του αυτοκινητόδρομου ακόμη και τις πιο σφιχτές.

Το εντυπωσιακό με τη Stelvio δεν είναι η άνεση και η ευκολία που ταξιδεύει, κάτι που περιμένεις από ένα SUV κοιτάζοντας τα χαρακτηριστικά και την τιμή του. Κάτω από το καπό έχεις άλλωστε έναν μεγάλο diesel κινητήρα που παράγει 470 Nm ροπής, λειτουργεί ιδιαίτερα πολιτισμένα αλλά και πολύ οικονομικά για το βάρος που έχει να κινήσει. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,8 λίτρα/100 χλμ., εύκολα μπορεί να κατέβει κοντά στα επτά αν είστε πιο προσεκτικοί με το γκάζι. ενώ υπό πίεση δύσκολα θα δείτε τιμές πάνω από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ.

Το εντυπωσιακό με το ιταλικό SUV έχει να κάνει με τον τρόπο που διαχειρίζεται τον όγκο του στις στροφές, σε βαθμό που να θυμίζει ένα μικρότερο και ελαφρύτερο αυτοκίνητο. Η δουλειά που έχει κάνει η Alfa Romeo στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα δεν είναι μόνο αντιληπτή από τον οδηγό αλλά και ευπρόσδεκτη και δίνει στο SUV των Ιταλών άλλο αέρα για να αντιμετωπίζει τις στροφές. Το κάνει δε με έναν φυσικό τρόπο που του ταιριάζει απόλυτα. Το τιμόνι είναι άμεσο και παρέχει καλή πληροφόρηση ενώ τα φρένα έχουν τη δύναμη αλλά και την αίσθηση και προοδευτικότητα που απαιτούν οι περιστάσεις. Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί άμεσα και εδώ -μοιάζει να μπερδεύεται ελαφρώς μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες κίνησης- και με την επιλογή του προγράμματος “d” όλο το αυτοκίνητο ζωντανεύει ευχάριστα ακόμη περισσότερο. Η πισωκίνητη επί της ουσίας Stelvio στρίβει με εξαιρετική ταχύτητα και αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα με το σύστημα της 4κίνησης να βάζει και τον εμπρός άξονα στο παιχνίδι όταν αυτό χρειαστεί. Το SUV της Alfa Romeo έχει την ικανότητα να καλύπτει με ταχύτητα μεγάλες αποστάσεις και στον επαρχιακό προσφέροντας μάλιστα ευχαρίστηση στον οδηγό του που δεν απαντάται συνήθως σε μοντέλα της κατηγορίας. Κερασάκι στην τούρτα ο τρόπος με τον οποίο έρχεται αυτή η ταχύτητα σα να είναι το πιο φυσικό πράγμα στον κόσμο.

Λογική και συναίσθημα
Η Alfa Romeo Stelvio Veloce Q4 καταφέρνει και συνδυάζει με επιτυχία τη λογική και το συναίσθημα, ακόμη περισσότερο στην έκδοση με τον diesel κινητήρα των 210 ίππων. Οι ελκυστικές γραμμές του αμαξώματος, η ευρύχωρη ποιοτική καμπίνα, η δυναμική συμπεριφορά που κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας. Όλα είναι εκεί για τη δημιουργία ενός συνόλου που δύσκολα θα μπορέσεις να του αντισταθείς. H έκδοση Veloce είναι και η κορυφαία από εξοπλιστικής άποψη έκδοση με την τιμή της, σε συνδυασμό με την κινητήρα πετρελαίου των 2,2 λίτρων να ανέρχεται στα 67.000 ευρώ (από 60.292 ευρώ), με την τιμή της δίλιτρης turbo Stelvio με τον μοτέρ βενζίνης των δύο λίτρων να ξεκινά από τα 58.292 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr