Δοκιμή ανανεωμένο Hyundai Kona 1.6T DCT 198 PS

Το ανανεωμένο Kona στην κορυφαία προς το παρόν έκδοση των σχεδόν 200 ίππων τονίζει με τον πλέον ευχάριστο τρόπο τον value for money χαρακτήρα του.

Βρείτε μας στο

Μετά και την ανανέωση που δέχτηκε το Hyundai Kona παρουσιάζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά με στόχο να συνεχίσει να σκοράρει δυνατά στον εμπορικό στίβο, ανήκοντας παράλληλα σε μια κατηγορία “φωτιά” βάσει του έντονου ανταγωνισμού που επικρατεί στα μικρά SUVs/crossovers. Εμείς δοκιμάζουμε την πιο δυναμική μέχρι στιγμής έκδοση του Kona με το μοτέρ των 1,6 λίτρων, η οποία προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις σε μια τιμή που δεν θα αφήσει κανένα ασυγκίνητο.

Πιο ώριμο και εκλεπτυσμένο
Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, οι αλλαγές στην εμφάνιση του ανανεωμένου Hyundai Kona εντοπίζονται στους πλήρως ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω με αλλαγές και στα φωτιστικά σώματα και στις δύο μεριές. Το υπάρχον Kona έχει αναμφίβολα τον δικό του χαρακτήρα και το ανανεωμένο έρχεται να τον ενισχύσει παρουσιάζοντας με επιτυχία μια πιο αρμονική και κομψή εικόνα, χωρίς να έχει χάσει σε δυναμισμό. Το ανανεωμένο Kona είναι παράλληλα και 40 χλστ. μακρύτερο από το προηγούμενο λόγω των ανασχεδιασμένων προφυλακτήρων άλλο ένα στοιχείο που συμβάλλει στην πιο ώριμη σχεδιαστική του εικόνα. Το μήκος φτάνει πλέον στα 4.205 χλστ., με το πλάτος να βρίσκεται στα 1.800 χλστ. και το ύψος στα 1.500 χλστ. χωρίς τις ράγες της οροφής. Το μικρό SUV της κορεάτικης εταιρίας απέχει παράλληλα από το έδαφος κατά 170 χλστ.

Περισσότερη τεχνολογία, υψηλότερη εργονομία
Στην καμπίνα του Hyundai Kona ο αέρας ανανέωσης φύσηξε λιγότερο δυνατά στο αισθητικό κομμάτι -όχι όμως και στο τεχνολογικό- με τις αλλαγές να είναι περιορισμένες. Οι πλαϊνοί αεραγωγοί στο ταμπλό έχουν αλλάξει ελαφρώς σε σχεδίαση, κάτι που ισχύει και για την κεντρική κονσόλα. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός έχει προστεθεί στις ποτηροθήκες αλλά και στα πόδια του οδηγού και συνοδηγού, ενώ νέες είναι οι επενδύσεις στα καθίσματα.

Στους τομείς της τεχνολογίας και της εργονομίας στο ανανεωμένο Kona βλέπουμε τώρα ρύθμιση ύψους και για τα δύο εμπρόσθια καθίσματα αλλά και ψηφιακό πίνακα πληροφοριών με διαγώνιο στις 10,25 ίντσες που είδαμε για πρώτη φορά στο i20. Η στάνταρ οθόνη αφής του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων φτάνει πλέον στις οχτώ ίντσες από επτά με το σύστημα πολυμέσων της Hyundai να υποστηρίζει ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay αλλά και DAB radio. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει η AVN οθόνη των 10,25 ιντσών του multimedia συστήματος, η οποία προσφέρει split screen λειτουργία και μέσω των cloud της Hyundai μπορεί να προσφέρει πλοήγηση “για τα τελευταία μέτρα” μεταφέροντας το στίγμα του GPS στο κινητή, όταν βγείτε από το αυτοκίνητο. Στο “μενού” περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και φωνητικές εντολές αλλά και πληροφορίες για διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης στην περιοχή ενδιαφέροντος.

Τέσσερα άτομα φυσιολογικού μεγέθους θα νιώσουν άνετα στην καμπίνα του Kona με το πίσω κάθισμα να φιλοξενεί και τρίτο άτομο, με μικρές παραχωρήσεις. Το ύψος της οροφής θα προβληματίσει ελαφρώς μόνο εκείνους που ξεπερνούν σε ύψος τα 1,85 μέτρα, παρά τις compact διαστάσεις του μοντέλου. Ο οδηγός επίσης θα φέρει εύκολα και γρήγορα τη θέση στα μέτρα του, με μεγάλο εύρος ρύθμισης για το κάθισμα που προσφέρει μέτρια πλευρική στήριξη. Σε γενικές γραμμές και στο εσωτερικό του το Kona πείθει για την υψηλή ποιότητα κατασκευής του με την εργονομία να βρίσκεται επίσης σε υψηλά επίπεδα. Τα κουμπιά βρίσκονται σε θέσεις που απομνημονεύεις εύκολα ενώ πολύ εύπεπτος είναι και το τρόπος που παρουσιάζει τις πληροφορίες το σύστημα πολυμέσων αλλά και ο πίνακας πληροφοριών. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 374 λίτρα, ένα καλό νούμερο για την κατηγορία και μπορεί να φτάσει έως τα 1.156 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Αναβάθμιση και στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας
Στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού βλέπουμε πλέον να ενσωματώνει στο ενεργό cruise control και η λειτουργία stop and go, ενώ αναβάθμιση έχουμε και στο σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA). Πλέον το σύστημα της Hyundai επεμβαίνει και στα φρένα αν προσπαθήσετε να αλλάξετε λωρίδα και δεν έχετε αντιληφθεί διερχόμενο όχημα που βρίσκεται πολύ κοντά στο Kona. Η λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο με το DCT κιβώτιο.

Για πρώτη φορά στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό υποβοήθησης περιλαμβάνεται, το σύστημα Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), όταν το όχημα μπροστά σας ξεκινήσει και εσείς δεν το έχετε αντιληφθεί αλλά και το σύστημα που επεμβαίνει στα φρένα αν ανιχνεύσει ενδεχόμενη σύγκρουση, όταν κάνετε όπισθεν.

Αναβαθμισμένο παρουσιάζεται και το σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης με πεζούς το οποίο περιλαμβάνει προαιρετικά και σύστημα αναγνώρισης ποδηλατών, ένα σύστημα που θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να ενσωματωθεί στον στάνταρ εξοπλισμό του Kona, αφού αυξάνει περισσότερο την ακτίνα δράσης του, μέσω έξτρα αισθητήρα.

Από πλευράς επιδόσεων και μέχρι την έλευση του “καυτού” Kona N, στην κορυφή της γκάμας του ανανεωμένου μικρού SUV των Κορεατών βρίσκεται η έκδοση της δοκιμής που φέρει μια βελτιωμένη εκδοχή του υπετροφοδοτούμενου T-GDI Smartstream κινητήρα των 1,6 λίτρων. Ελαφρώς μεγαλύτερο σε κυβισμό από το σύνολο που αντικαθιστά, το εν σειρά 4κύλινδρο μοτέρ των 1.598 κ.εκ. αποδίδει 198 ίππους και 265 Nm ροπής, η μέγιστη τιμή της οποίας παραμένει σταθερή από τις 1.600 σ.α.λ. έως και τις 4.500 σ.α.λ. Η ισχύς φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ενώ υπάρχει διθέσιμη και 4κίνητη έκδοση.

Ο νέος κινητήρας των σχεδόν 200 ίππων χαρίζει έναν πραγματικά δυναμικό χαρακτήρα στο μικρό SUV με την Hyundai να ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και τελική 210 χλμ./ώρα. Η αίσθηση στο δρόμο δεν απέχει και πολύ με τον 1600άρη να παρουσιάζεται “γεμάτος” από χαμηλά και το εφτάρι αυτόματο κιβώτιο να εκμεταλλεύεται σωστά την απόδοση με την κλιμάκωση του προσφέροντας παράλληλα γρήγορες αλλαγές, ειδικά στο πρόγραμμα λειτουργίας Sport. Το εν λόγω πρόγραμμα αλλάζει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κιβωτίου προς το βέλτιστο, ενώ κάνει το ίδιο με την απόκριση του κινητήρα αλλά και την αίσθηση από το τιμόνι.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεση του το πρόγραμμα Normal αλλά και το Eco. Το τελευταίο βάζει σε προτεραιότητα την οικονομία τόσο για το κιβώτιο όσο και για το ίδιο το μοτέρ με τον οδηγό να αισθάνεται μια πιο νωχελική “διάθεση” από τον κινητήρα στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ακόμη όμως και σε αυτή την περίπτωση η ροπή φτάνει και περισσεύει για γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις, με το Eco πρόγραμμα να ταιριάζει παράλληλα καλύτερα στο αστικό περιβάλλον.

Κατά την ανανέωση του Kona οι μηχανικοί της Hyundai προχώρησαν σε βελτιώσεις και στο set up της ανάρτησης για να βελτιώσουν την ποιότητα κύλισης του μοντέλου τους, χωρίς όμως να επηρεαστεί η δυναμική συμπεριφορά του. Έτσι εκτός από τις αλλαγές σε ελατήρια και αμορτισέρ η Hyundai αναφέρει και τροποποιήσεις στις αντιστρεπτικές, ενώ εκ νέου ρυθμίστηκε το σύστημα διεύθυνσης για βελτιωμένη πληροφόρηση και αίσθηση σε όλες τις ταχύτητες κίνησης.

Δυναμικό και πολιτισμένο
Στο δρόμο η απόδοση του πολιτισμένου και ήσυχου 4κύλινδρου μοτέρ των 1,6 λίτρων δεν κρύβεται και είναι άλλωστε ο λόγος που θα προτιμήσετε αυτό το Kona έναντι των λιγότερο δυνατών εκδόσεων. Οι επιταχύνσεις είναι δυνατές τόσο από στάση όσο και εν κινήσει και τα χιλιόμετρα μαζεύονται πολύ γρήγορα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το Kona καταφέρνει να κρύβει με επιτυχία αυτά τα χιλιόμετρα αφού είναι εξαιρετικά σταθερό σε όλες τις ταχύτητες με τον θόρυβο στην καμπίνα να διατηρείται παράλληλα σε χαμηλά επίπεδα. Οι πολύ καλές επιδόσεις έρχονται σε ένα οικονομικό πακέτο αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση έφτασε στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. με το start-stop σύστημα να κάνει επίσης πολύ καλή δουλειά στο αστικό περιβάλλον και το μποτιλιάρισμα.

Το στιβαρό πλαίσιο του Kona δεν προβληματίζεται με τη διαχείριση των 200 ίππων του κινητήρα ούτε σε δρόμο με στροφές παρόλο που αυτοί περνούν μόνο στον εμπρός άξονα. Οι 18άρες ζάντες που έφερε η έκδοση της δοκιμής και τα φαρδιά ελαστικά (235/45) εξασφαλίζουν πολύ υψηλά και εύκολα εκμεταλλεύσιμα περιθώρια πρόσφυσης. To μικρό SUV της Hyundai μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα στον επαρχιακό παρουσιάζοντας περιορισμένες κλίσεις με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται τόσο την σχετική αμεσότητα του τιμονιού όσο και τα δυνατά φρένα με την καλή αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ. Χωρίς πρόβλημα θα κινηθείτε και σε χωματόδρομους με την απόσταση από το έδαφος να επαρκεί ακόμη και αν είστε φορτωμένοι.

Οι τιμές για το ανανεωμένο Kona ξεκινούν από τα 18.390 ευρώ (17.890 με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια) για την βασική έκδοση Exclusive με το 1000άρι μοτέρ των 120 ίππων. Για το μοντέλο των 198 ίππων oι τιμές ξεκινούν από τα 23.390 ευρώ, για την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Premium και από τα 24.990 ευρώ για την ακόμη υψηλότερη εξοπλιστικά έκδοση Distinctive της δοκιμής. Και στις δύο περιπτώσεις το ανανεωμένο Kona παρουσιάζεται ως μια εξαιρετικά δελεαστική πρόταση τόσο λόγω εξοπλισμού όσο φυσικά και των επιδόσεων που προσφέρει ο συνδυασμός του μοτέρ των 198 ίππων με το εφτάρι DCT κιβώτιο. Ένα πραγματικά value for money, μοναδικό για την κατηγορία των μικρών SUVs μοντέλο που βάζει τις επιδόσεις στο επίκεντρο, χωρίς όμως να αγνοεί τον εξοπλισμό και την άνεση.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr