Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 1.5 TFSI 150 PS MHEV (+Official TractioN Video)

Δοκιμάζουμε το νέο Audi A3 Sportback στην έκδοση 35 TFSI με τον 1.5 λτ. των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο S tronic. Ας δούμε πως είναι.

Βρείτε μας στο

Το Audi A3 αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της γερμανικής μάρκας, από το 1996 έως σήμερα, καθώς είναι το best seller της γκάμας της, ενώ και για το 2019 ήταν πρώτο σε πωλήσεις. Πλέον, η τέταρτη γενιά του γερμανικού μοντέλου βρίσκεται στην χώρα μας και εμείς το δοκιμάζουμε στην έκδοση 35 TFI 1.5 150 PS με το κιβώτιο S Tronic διπλού συμπλέκτη, εφτά σχέσεων.

Success Story
Το Audi A3 παρουσιάστηκε το 1996 και από τότε μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 5.000.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο. Αξίζει να αναφέρουμε πως για το 2019 το Audi A3 σημείωσε το 28,5% των πωλήσεων της Audi, με το Q2 να έρχεται δεύτερο με 25,0% μερίδιο στην γκάμα της γερμανικής μάρκας. Στο πέρασμα των ετών, το είδαμε με διάφορα αμαξώματα (τρίθυρο, πεντάθυρο, Cabriolet, Sedan) και φυσικά στην έκδοση S3. Πλέον, στην τέταρτη γενιά του θα το δούμε ως Sportback (5θυρο δηλαδή) και Sedan (χωρίς πάντως να αποκλείεται και Cabriolet έκδοση), ενώ σύντομα θα δούμε τη νέα γενιά του σε έκδοση S3 (αρχές 2021 με 310 ίππους και 400 Nm ροπής) και σε έκδοση RS3 με 400+ ίππους στα τέλη του 2021. Μέσα στο έτος πάντως θα δούμε και εκδόσεις Plug-in υβριδικές σε δύο επίπεδα ισχύος, g-tron με χρυσή φυσικού αερίου/CNG ως καύσιμο, καθώς και εκδόσεις quattro.

Εκδόσεις – Τιμές
Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο 1.0 TFSI και στην περίπτωση του Audi A3 Sportback η έκδοση του ονομάζεται 30 TFSI. Είναι ένας τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, ο οποίος ζυγίζει μόλις 88 κιλά και συνεργάζεται με νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Λειτουργεί σε κύκλο Miller και είναι εξαιρετικά πολιτισμένος, με αποτέλεσμα να μην απαιτείται άξονα εξισορρόπησης. Αποδίδει 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή των 200 Nm έρχεται από τις 2.000 σ.α.λ. Συνεχίζουμε με τον 1.5 TFSI, που τροφοδοτεί την έκδοση 35 TFSI. Είναι ένας τετρακύλινδρος, turbo κινητήρας βενζίνης που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD). Υπάρχει δυνατότητα προσωρινής απενεργοποίησης του δεύτερου και τρίτου κυλίνδρου σε χαμηλά φορτία. Επιπλέον, ο στροφαλοθάλαμος είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο και η πολλαπλή εισαγωγής είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 150 ίππους και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 250 Nm από τις μόλις 1.500 σ.α.λ.

Ασφαλώς, υπάρχει και η εξηλεκτρισμένη εκδοχή του ήπια υβριδικού 1.5 TFSI με 48-Volt. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι η μείωση της κατανάλωσης κατά 0,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού βρίσκεται μία μπαταρία ιόντων λιθίου για να τροφοδοτεί τον εκκινητήρα (BAS). Κατά την επιβράδυνση, το BAS ανακτά ενέργεια και φορτίζει τη μπαταρία. Παράλληλα, μπορεί να προσφέρει έως και 50 Nm ροπής στον κινητήρα, ενώ τον… απαλλάσσει από το έργο του σε ταχύτητες κάτω των 22 χλμ./ώρα (εφόσον κριθεί πως δεν είναι απαραίτητος. κατά το ρολάρισμα για παράδειγμα του αυτοκινήτου). Η έκδοση 35 TFSI MHEV, η οποία είναι και αυτή της δοκιμής μας, συνδυάζεται με το αυτόματο S tronic 7 σχέσεων. Ο diesel κινητήρας 2.0 TDI σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές, έχει να επιδείξει ελαχιστοποίηση των τριβών και ο στροφαλοφόρος άξονας είναι 2,8 κιλά πιο ελαφρύς από αυτόν του προκάτοχου του. Το Audi A3 Sportback 30 TDI αποδίδει 116 ίππους και 300 Nm ροπής. Πιο κάτω ακολουθούν αναλυτικά οι τιμές του νέου Audi A3 Sportback στην χώρα μας.

Στο εσωτερικό
Το νέο Audi A3 είναι εντελώς ανασχεδιασμένο εσωτερικά. Πλέον, από την αρχή προετοιμάστηκε για την ύπαρξη ψηφιακής τεχνολογίας και οθονών και έτσι είναι φιλόξενο προς αυτές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ταμπλό στο κέντρο, στο οποίο ενσωματώνεται, χωρίς να μοιάζει παράταιρη, η οθόνη. Και ο πίνακας οργάνων όμως είναι ψηφιακός (Audi Virtual Cockpit στην περίπτωσή μας, 12,3 ιντσών). Άλλα χαρακτηριστικά του σχεδιασμού της καμπίνας είναι η αισθητική των αεραγωγών, οι αιχμηρές επιφάνειες, το μαλακό άνω μέρος του ταμπλό και η έλλειψη επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος έχει αντικατασταθεί από joystick. Σε θέματα πρακτικότητας το εσωτερικό ικανοποιεί καθώς διαθέτει αρκετές και ευρύχωρες θήκες, ενώ πίσω εύκολα θα βολευτούν δύο ενήλικες με ανάστημα άνω του μετρίου. Για τρίτο στο πίσω κάθισμα υπάρχει χώρος, αλλά με παραχωρήσεις… Ο χώρος αποσκευών είναι στα 380 λίτρα και με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει στα 1.200 λίτρα.

Στον δρόμο
Από την οδική συμπεριφορά του Audi A3 Sportback έχεις πάντοτε αυξημένες προσδοκίες, καθώς στο παρελθόν έχει παρουσιάσει εξαιρετικά δείγματα γραφής, τουλάχιστον όσον αφορά την άνεσή του και την ποιότητα κύλισης. Και δεν σε απογοητεύει. Ίσα ίσα, που επιβεβαιώνει τις προσδοκίες σου και τις υπερκαλύπτει, ακόμη και στο πακέτο S Line. Είναι στιβαρό, άνετο, ήσυχο και μόνο σε απότομες/κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος νιώθεις να περνά κραδασμός στην καμπίνα. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος, ενώ τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα. Το κιβώτιο από την άλλη ακολουθεί την σκέψη του οδηγού, ενώ ακόμη και σε πολύ γρήγορη οδήγηση δεν απογοητεύει. Πάντως θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερα χειριστήρια για την αλλαγή σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Όσον αφορά το μοτέρ, ο 1.5 TFSI με τους 150 ίππους από τις 5.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.500 σ.α.λ. είναι πρόθυμος και επαρκής, ειδικά στο πρόγραμμα Dynamic του Drive Select (μπορείτε να διαλέξτε προγράμματα οικονομίας, άνεσης, δυναμικής συμπεριφοράς, να το έχετε στο αυτόματο ή να φτιάξετε το δικό σας πρόγραμμα). Για το 0-100 χλμ./ώρα το Audi της δοκιμής μας χρειάζεται 8,4 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 224 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, στην πράξη είδαμε 7,4 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες. Αν οδηγήσετε πιο σβέλτα, θα δείτε κοντά στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ με προσεχτική οδήγηση μπορεί να φλερτάρετε με τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. Τιμές λογικές για ένα αυτοκίνητο κοντά στα 1.400 κιλά και με αυτές τις επιδόσεις, οι οποίες οφείλονται φυσικά στο σύστημα απενεργοποίησης των 2 εκ των 4 κυλίνδρων και το ήπια υβριδικό 48βολτο σύστημα.

Βασικά χαρακτηριστικά νέου Audi A3 Sportback

Εξωτερικό
– Η χαρακτηριστική Singleframe μάσκα σε μεγάλες διαστάσεις, με κυψελωτή σχάρα, ευρείες εισόδους αέρα, μια κοίλη επιφάνεια στο πλάι, στις πόρτες – ένα νέο στοιχείο του σχεδιασμού Audi – και έντονα κεκλιμένες κολώνες C
– Προβολείς Matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας που αποτελούνται από ένα πίνακα pixel, το καθένα με 5×3 τμήματα LED, ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η βασική έκδοση διατίθεται με προβολείς LED, με LED φώτα ημέρας
– Δώδεκα εξωτερικά χρώματα και τρεις γραμμές εξοπλισμού (Standard, Advanced, S line), καθώς και ένα πακέτο styling σε μαύρο χρώμα
Διαστάσεις και χώροι
– Μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,82 μέτρα, μεταξόνιο 2,64 μέτρα, ύψος 1,43 μέτρα
– Χώρος αποσκευών χωρητικότητας μεταξύ 380 και 1200 λίτρων, ηλεκτρική πίσω πόρτα προαιρετικά

Εξοπλισμός
– Πίνακας οργάνων εστιασμένος στον οδηγό
– Όψη “black panel” από μεγαλύτερες κατηγορίες
– Μοχλός επιλογής S tronic που έχει σχεδιαστεί σε compact διαστάσεις
– Νέα μονάδα ελέγχου για τον έλεγχο του κλίματος
– Το εσωτερικό της S-line γραμμής εξοπλισμού έρχεται με προηγμένα σπορ καθίσματα ως στάνταρ
– Πακέτο φωτισμού περιγράμματος/περιβάλλοντος με 30 χρώματα και συγκεκριμένα φωτεινά εφέ (στάνταρ με επιλογή εσωτερικού Design selection)
– Έλεγχος και οθόνες
– MMI οθόνη αφής με διαγώνιο 10,1 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων ως στάνταρ, κορυφαία επιλογή το Audi virtual cockpit plus με διαγώνιο 12,3 ιντσών
– Οθόνη αφής με αναγνώριση χειρόγραφου τρόπου εισαγωγής
– Φωνητικός έλεγχος (Natural-language voice control) με δυνατότητα διαλόγου
– Head-up display που προβάλλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, στον προαιρετικό εξοπλισμό

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video από την παρουσίαση του τηλεοπτικού TractioN.