Δοκιμή BMW 220d Gran Coupe (+Official Video)

Δοκιμάζουμε την BMW 220d που για πρώτη φορά στην ιστορία της παράγεται με αμάξωμα Gran Coupe, με τέσσερις πόρτες δηλαδή. Πάμε να δούμε πως είναι.

Βρείτε μας στο
bmw 220d

Ήταν φθινόπωρο του 2019 και συγκεκριμένα Οκτώβριος, όταν γράφαμε για πρώτη φορά για BMW Σειρά 2 Gran Coupe. Ήταν η στιγμή που η βαυαρική μάρκα αποφάσισε να παρουσιάσει το μοντέλο της, φέρνοντας για πρώτη φορά 4θυρο κουπέ αμάξωμα στην μικρή της “διάρα”, μετά τις Σειρά 4, 6 και 8. Επιλογή που καθόλου τυχαία δεν ήταν, καθώς εκεί έχουμε τη Mercedes CLA, η οποία και προφανώς έχει “λοκάρει” στο στόχαστρο της Σειρά 2 Gran Coupe. Εμείς προφανώς και την ζητήσαμε για δοκιμή από την ελληνική αντιπροσωπεία, η οποία και μας την παραχώρησε. Πάμε λοιπόν να δούμε πως είναι η πρώτη Σειρά 2 Gran Coupe στην ιστορία της BMW στην έκδοση 220d.

Δυναμική από κουπέ, πρακτικότητα από τετράθυρο σεντάν
Προφανώς και δεν μπορείς να τα έχεις όλα, όταν έχουμε να κάνουμε με εμφάνιση και πρακτικότητα. Οι σχεδιαστές της BMW το ξέρουν πολύ καλά αυτό και έχουν προσπαθήσει να συνδυάσουν τα θετικά στοιχεία των σεντάν αμαξωμάτων με αυτά των coupe, τα οποία χρόνια τώρα χαρακτηρίζουν την γκάμα της μάρκας. Έτσι, έχουμε ένα αμάξωμα με έντονη κλίση της οροφής πίσω, αλλά και τέσσερις πόρτες (αντί για δύο που παραδοσιακά έχουν τα coupe). Το στοιχείο που μας άρεσε και σίγουρα είναι και αυτό που παραπέμπει περισσότερο σε coupe μοντέλο, εκτός από την κλίση της οροφής είναι η απουσία πλαισίου παραθύρου στις τέσσερις πόρτες. Το εμπρός μέρος είναι επιθετικά σχεδιασμένο χάρη στη μεγάλη μάσκα με τις κάθετες σατινέ μπάρες, το καπό με το έντονο ανάγλυφο, τυπικό δείγμα γραφής της BMW, αλλά και τα φώτα LED (στάνταρ εξοπλισμός). Πίσω έχουμε μια πιο κομψή προσέγγιση με λεπτά LED φώτα και μαύρη ρίγα να διατρέχει το πορτμπαγκάζ. Φυσικά οι χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης 90mm δεν περνούν απαρατήρητες, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και στους καθρέφτες. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας έχει και το πακέτο M Sport (προαιρετικό με επιπλέον κόστος). Όσον αφορά τις διαστάσεις της, η Σειρά 2 Gran Coupe έχει μήκος 4.526 mm και πλάτος 1.800 mm, αλλά το ύψος της δεν υπερβαίνει τα 1.420 mm. Το μεταξόνιό της είναι στα 2.670 mm, ενώ το βάρος της είναι στα 1.505 κιλά περίπου (διαφέρει αναλόγως εξοπλισμού).

Hitech, ποιοτικό και οδηγοκεντρικό εσωτερικό
Το εσωτερικό της BMW Σειράς 2 Gran Coupe συνδυάζει σπορ αίσθηση με ποιοτικά υλικά, υψηλή τεχνολογία και οδηγοκεντρική προσέγγιση. Οι φωτιζόμενες διακοσμητικές λωρίδες που διατίθενται προαιρετικά – ή ως εξοπλισμός ανώτερων εκδόσεων – με δυνατότητα επιλογής από έξι χρώματα είναι ένα ωραίο στοιχείο που σε κερδίζει την νύχτα. Ο χώρος για τέσσερις επιβάτες είναι ικανοποιητικός, ενώ υπάρχουν αρκετές θήκες μικροαντικειμένων και μεγάλος χώρος κάτω από το υποβραχιώνιο. Θα θέλαμε μία επένδυση με μοκέτα στις τσέπες της πόρτας για να μην μετακινούνται και κάνουν θόρυβο τα αντικείμενα σε αυτές. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 430 λίτρων (40 λίτρα πλέον του δίθυρου coupe) και μπορεί να αυξηθεί με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πλάτης των πίσω καθισμάτων 40/20/40. Ο πάγκος των πίσω καθισμάτων απασφαλίζει πλήρως από το χώρο αποσκευών. Η πίσω πόρτα ανοίγει αυτόματα πιέζοντας ένα διακόπτη ή – με το προαιρετικό Comfort Access – με μία κίνηση του ποδιού. Τα χειριστήρια είναι προσανατολισμένα στον οδηγό. Η πρόσβαση στα προαιρετικά συστήματα infotainment που παρέχει το νέο BMW Operating System 7.0 – με προαιρετικό έλεγχο μέσω αναγνώρισης χειρονομιών – καθίσταται εφικτή από την ομαδοποίηση των ενδείξεων μέσω των δύο μεγάλων οθονών με διαγώνιο έως και 10,25” (με το BMW Live Cockpit Professional). Το Control Display υψηλής ανάλυσης είναι κεντρικά τοποθετημένο, με επιφάνεια αφής ενώ ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει τη μεγάλη οθόνη σύμφωνα με τις απαιτήσεις του. Το έγχρωμο σύστημα BMW Head-Up Display 9,2” (προαιρετικό) προβάλλει πληροφορίες στο παρμπρίζ, χωρίς να διασπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Εκτός από τους συνήθεις διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, άλλα σημαντικά χειριστήρια περιλαμβάνουν το iDrive Controller – με touchpad από το BMW Live Cockpit Plus και πάνω – και τη στάνταρ Οθόνη Ελέγχου 8,8” (Control Display) με λειτουργία αφής. Το BMW Live Cockpit Plus προσθέτει ένα σύστημα πλοήγησης και έξυπνο φωνητικό έλεγχο με online επεξεργασία προφορικού λόγου. Τέλος, υπάρχει το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional, που περιλαμβάνει τον ψηφιακό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant και βασίζεται στο νέο BMW Operating System 7.0. Το BMW Live Cockpit Professional συνδυάζει πλήρως ψηφιακή απεικόνιση και λειτουργικό σύστημα (με δύο οθόνες 10,25”) με μέγιστες δυνατότητες συνδεσιμότητας και εξατομίκευσης. Η αίσθηση των κουμπιών του iDrive θεωρούμε πως χρήζει βελτίωσης πάντως, καθώς είναι αρκετά σκληρά στο πάτημα και με μικρή διαδρομή/επαναφορά.

4κυλινδρος πετρελαιοκινητήρας με 190 ίππων
Κάτω από το καπό της η BMW Σειρά 220d έχει τον μεγάλο πετρελαιοκινητήρα αυτή την στιγμή στην γκάμα της, που δεν είναι άλλος από το τετρακύλινδρο σύνολο των 1995 κ.εκ. με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας και άμεσο ψεκασμό common rail. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και τη μέγιστη ροπή των 400 Nm από τις 1.750 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Τιμές που σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις χαρίζουν στο βαυαρικό μοντέλο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δλ. και τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τις… περιβαλλοντικές της επιδόσεις, η μέση κατανάλωση είναι στα 4,2 – 4,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 110-119 γρ./χλμ. Στην πράξη τώρα, το μοτέρ έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και μόνο αν είσαι έξω από το αυτοκίνητο και το ακούσεις να λειτουργεί στο ρελαντί θα αντιληφθείς πως πρόκειται για μοτέρ πετρελαίου. Η απόδοσή του είναι γραμμική και τραβάει από χαμηλά, ενώ ο θόρυβός του στην καμπίνα γίνεται αισθητός μόνο όταν οι στροφές του ξεπεράσουν τις 3.500 ανά λεπτό. Η κατανάλωση που είδαμε εμείς σε πραγματικές συνθήκες στον υπολογιστή ταξιδιού του αυτοκινήτου ήταν στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Όλα τα παραπάνω βέβαια, συντονίζει σαν… άλλος μαέστρος το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Steptronic, το οποίο διακρίνεται για τις άμεσες και γρήγορες αλλαγές του κατά την γρήγορη οδήγηση, περνώντας παράλληλα απαρατήρητο σε αστικό ρυθμό.

Πρώτη φορά… μπροστά
Είναι πλέον γνωστό πως η BMW στα μοντέλα της Σειράς 1 και 2 έχει επιλέξει την κίνηση εμπρός (ή την τετρακίνηση φυσικά) και προφανώς η Gran Coupe δεν αποτελεί εξαίρεση. Αν καταλαβαίνεις διαφορά; Η απάντηση είναι μάλλον όχι. Και εξηγούμε. Οι μηχανική της γερμανικής μάρκας έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την αίσθηση του τιμονιού, την αμεσότητα και την κατευθυντικότητα του εμπρός συστήματος ανόθευτη, παρά το γεγονός πως έχει να περάσει και την δύναμη στον δρόμο. Το αυτοκίνητο στρίβει εξαιρετικά, όντας ουδέτερο. Δεν γέρνει και σε πληροφορεί χάρη στο εξαιρετικό του τιμόνι για το που βρίσκονται τα όριά του! Το κιβώτιο ακολουθεί πάντοτε τις εντολές σου, ενώ ακόμη και στην πλήρως αυτόματη λειτουργίας δεν θα σε… κρεμάσει με λάθος ανέβασμα/κατέβασμα. Τα φρένα είναι ισχυρά και το πεντάλ προοδευτικό, ενώ η ανάρτηση είναι σφικτή με άμεσες αντιδράσεις σε απότομες μετατοπίσεις φορτίου. Όσον αφορά την απάντησή μου στο πιο πάνω ερώτημα, το “μάλλον όχι” πήγαινε στο ότι κάποιες φορές θα ήθελα την κίνηση πίσω, καθώς ένα τόσο ωραίο και αρμονικό σύνολο με έκανε να φαντασιώνομαι… πλαγιολισθήσεις. Αλλά από την άλλη πόσοι θα ήθελαν κάτι τέτοιο από την Σειρά 2 Gran Coupe; Στην πόλη τώρα το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευέλικτο και ευκολοδήγητο, ενώ η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική απόσβεση (μικρότερες ζάντες με μεγαλύτερο προφίλ ελαστικού σίγουρα θα δώσουν ακόμη καλύτερο αποτέλεσμα, ενώ και η ανάρτηση της M Sport της δοκιμής μας τονίζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου). Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο είναι στιβαρό και ήσυχο και δεν καταλαβαίνεις για πότε μαζεύει χλμ./ώρα.

Η BMW 220d κοστίζει 44.750 ευρώ και συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό, άνεσης και ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής), ενώ φυσικά υπάρχουν και προαιρετικά στοιχεία που ανεβάζουν το κόστος περαιτέρω (όπως το BMW Digital Key που μετατρέπει το smartphone σας σε κλειδί του αυτοκινήτου). Φυσικά υπάρχουν και πιο οικονομικές εκδόσεις της Σειρά 2 Gran Coupe. Συγκεκριμένα η έκδοση βενζίνης 218i ξεκινά από τα 31.900 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση πετρελαίου 216d ξεκινά από τα 34.380 ευρώ.

Πιο κάτω μπορείτε να δείτε και το official video του αυτοκινήτου.