Δοκιμή BMW X2 xDrive25e

Δοκιμάζουμε την BMW X2 xDrive25e πρώτη Plug-in έκδοση του βαυαρικού SUV. Ας το γνωρίσουμε αναλυτικά και ας δούμε πως τα καταφέρνει σε πραγματικές συνθήκες.

Βρείτε μας στο

Η BMW X2 έχει πλέον πάνω από δύο χρόνια στην ελληνική αγορά και αποτελεί αρκετά γνώριμη εικόνα στους ελληνικούς δρόμους. Μάλιστα, στην γκάμα της πλέον φιγουράρει και η υβριδική έκδοση plug-in (μπαίνει στην πρίζα), η οποία φέρει την κωδική ονομασία XDrive25e και αυτή είναι η έκδοση που θα γνωρίσουμε σε αυτή την δοκιμή μας

Εμφάνιση που ξεχωρίζει
Η BMW Χ2 ήρθε να συμπληρώσει την X1, με την οποία μοιράζονται το ίδιο μεταξόνιο, όχι όμως και τις ίδιες διαστάσεις, καθώς η X2 έχει ελαφρώς μικρότερο μήκος στα 4.360 χλστ. Φυσικά τα δύο μοντέλα διαφέρουν και αισθητικά με την X2 να είναι πιο επιθετικά σχεδιασμένη, όντας παράλληλα το πρώτο αυτοκίνητο της BMW, του οποίου η μάσκα είναι πιο πλατιά στο κάτω μέρος από ότι στο άνω μέρος της. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό της εμφάνισής της είναι οι μικρές γυάλινες επιφάνειες (περιορίζουν λίγο την ορατότητα προς τα πίσω για τον οδηγό, υπάρχει κάμερα όμως), οι οποίες τονίζουν τον δυναμισμό της σχεδίασης του αμαξώματος. Οι πίσω κολόνες είναι ευμεγέθεις, ενώ επάνω τους βρίσκεται το σήμα της BMW (χαρακτηριστικό που είχαμε χρόνια να δούμε σε αυτοκίνητο της βαυαρικής μάρκας). Όσον αφορά στα επιπλέον χαρακτηριστικά της υβριδικής έκδοσης, οι παρατηρητικοί θα δουν ακόμη ένα καπάκι για ανεφοδιασμό (στο εμπρός αριστερό φτερό για το ρεύμα). Η συγκεκριμένη έκδοση M Sport έχει φυσικά ζάντες αλουμινίου M 19, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και σήματα M.  

Εργονομικό και ποιοτικό εσωτερικό
Μπαίνοντας στην καμπίνα της plug-in υβριδικής BMW X2 αντιλαμβάνεσαι εξαρχής πως έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην ποιότητα κατασκευής και στη συναρμολόγηση. Αλλαγές δεν έχουν γίνει σε σχεδίαση ή ποιότητα υλικών σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Όλα τα υλικά είναι προσεκτικά επιλεγμένα, ενώ δεν ακούς… τσικ ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινηθεί εκτός δρόμου. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός, με δύο μεγάλα και ευανάγνωστα κυκλικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο), ενώ έχει και ψηφιακές ενδείξεις στο κάτω μέρος του για τον υπολογιστή ταξιδιού αλλά και για το σύστημα πλοήγησης (εφόσον διατίθεται) και φυσικά για το υβριδικό σύστημα. Στο κέντρο του ταμπλό η εργονομία παίρνει την σκυτάλη, αφού ξεκάθαρος είναι ο διαχωρισμός των ζωνών ανάμεσα σε κλιματισμό και ηχοσύστημα, ενώ λίγο πιο πάνω συναντάμε την οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Οι λειτουργίες του τελευταίου μπορούν να γίνουν φυσικά με το iDrive (ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης στην κεντρική κονσόλα), το οποίο απαιτεί ένα διάστημα εξοικείωσης, αλλά όταν το μάθεις είναι… παιχνιδάκι. Θήκες υπάρχουν αρκετές για μικροαντικείμενα, ενώ τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Στο πίσω κάθισμα πάντως αν υπάρξει μεσαίος επιβάτης θα περιοριστεί λίγο από το τούνελ δαπέδου ανάμεσα στα πόδια του. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 410 λίτρα (470 έχουν οι συμβατικές εκδόσεις) και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.290 λίτρα (1.355 λίτρα για τις συμβατικές εκδόσεις). Η συγκεκριμένη έκδοση έχει να επιδείξει επιπλέον διακοσμητικά καλύμματα μαρσπιέ “Μ” μπροστά και υποπόδιο για τον οδηγό “Μ”, εντυπωσιακά μπάκετ καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με άψογη πλευρική στήριξη, δερμάτινο τιμόνι “Μ” και οπτικές ίνες LED στα διακοσμητικά πάνελ των θυρών.

Απολαυστική και… ήσυχη
Μπορεί η BMW X2 xDrive25e να στοχεύει στην οικονομικότερη και πιο… πράσινη μετακίνηση, αυτό όμως δεν σημαίνει πως έχει γίνει οικονομία στις επιδόσεις. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Το υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από τον γνωστό πλέον 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων, που σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνολική ισχύ 220 ίππων (ροπή 385 Nm). Συγκεκριμένα, ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 125 ίππους από τις 5.000 έως τις 5.500 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.80 σ.α.λ. Από την άλλη το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 95 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 165 Nm ροπής από τις 100 στροφές έως και τις 3.900 σ.α.λ. Στην πράξη το ηλεκτρικό μοτέρ χαρίζει ακαριαία επιτάχυνση και σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα χαρίζουν μια απολαυστική αίσθηση επιτάχυνσης χάρη στην άμεση απόκριση στο πεντάλ γκαζιού. Τα νούμερα εξάλλου είναι ενδεικτικά. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 6,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 195 χλμ./ώρα. Η BMW X2 xDrive25e διαθέτει τετρακίνηση, καθώς ο κινητήρας βενζίνης δίνει την κίνηση στον εμπρόσθιο άξονα, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω.

Τι γίνεται όμως με την κατανάλωση, την αυτονομία και την φόρτιση; Η BMW για την X2 xDrive25e ανακοινώνει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 57/53 χλμ. (NEDC/WLTP) μέσω της μπαταρίας υψηλής τάσης μικτής χωρητικότητας 10 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 8,8 kWh). Κάτι που μπορώ να πω πως είναι εφικτό διαλέγοντας το οικονομικό πρόγραμμα λειτουργίας.

Συνεπώς, οι καθημερινές διαδρομές μπορούν να πραγματοποιούνται απόλυτα οικονομικά, αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους, με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα (MAX eDrive). Και στο υβριδικό πρόγραμμα λειτουργίας (AUTO eDrive) η κίνηση μπορεί να πραγματοποιείται με χρήση αποκλειστικά της ηλεκτρικής ενέργειας, με τη διαφορά ότι πάνω από τα 90 χλμ./ώρα ενεργοποιείται και ο βενζινοκινητήρας. Η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να επαναφορτιστεί πλήρως σε μία απλή οικιακή πρίζα μέσα σε 5 ώρες ή σε 3,2 ώρες σε φορτιστή AC ισχύος 3,7 kW. H φόρτιση της μπαταρίας μπορεί φυσικά να πραγματοποιηθεί και εν κινήσει από τον κινητήρα βενζίνης, αν ο οδηγός επιλέξει το ανάλογο πρόγραμμα οδήγησης (SAVE BATTERY). Όσον αφορά τη μέση κατανάλωση καυσίμου τώρα, σε περίπτωση υβριδικής λειτουργίας η μέση επίσημη τιμή είναι 1,9/1,7 λίτρα ανά 100 χλμ (NEDC/WLTP) και οι εκπομπές ρύπων CO2 περιορίζονται στα 43/38 γρ./χλμ. (NEDC/WLTP). Στην πράξη βέβαια το νούμερο αυτό απέχει (όπως και σε όλα τα plug-in υβριδικά), καθώς εμείς είδαμε 6,1 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια και πάλι η τιμή αυτή είναι εξαιρετική για ένα αυτοκίνητο με τέτοιες επιδόσεις, τετρακίνητο και με βάρος 1.730 κιλά.
Στα βασικά οδηγικά χαρακτηριστικά της, θα πρέπει να αναφέρω πως έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ανάλογη ηχομόνωση. Η άνεση από την ανάρτηση είναι και αυτό σε καλό επίπεδο, παρά τις ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Το τιμόνι είναι γρήγορο και με καλή πληροφόρηση, ενώ το πεντάλ των φρένων έχει καλή αίσθηση και σχεδόν δεν καταλαβαίνεις πως διαθέτει ανάκτηση ενέργειας. Το 6άρι κιβώτιο DCT από την άλλη πραγματοποιεί πολύ γρήγορες αλλαγές και εξαιρετικά ομαλές. Με δυο λόγια θα έλεγα πως πρόκειται για μια εκλεπτυσμένη σπορ κατασκευή, που καταφέρνει να κρύβει τον όγκο της. Τώρα για εκτός δρόμου, ας μην έχουμε πολλές απαιτήσεις με τέτοια ελαστικά και ζάντες, αν και ειλικρινά το λέει η… καρδούλα της! Χρειάζεται όμως προσοχή.

Η τιμή της BMW X2 xDrive25e στην Ελλάδα ξεκινά από τα 46.150 ευρώ και ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας (ενεργητικής/παθητικής) και τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τελευταίας γενιάς.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr