Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS

Το Citroen C3 ανανεώθηκε στα σημεία έπειτα από περίπου τέσσερα χρόνια στην αγορά. Ας δούμε τι άλλαξε και τι εντυπώσεις αποκομίσαμε από αυτό...

Βρείτε μας στο

To Citroen C3 βρίσκεται από το 2016 στην τρίτη του γενιά και, μέσα σε αυτό το διάστημα κατάφερε να κερδίσει φανατικό κοινό. Αποτελεί αυτή τη στιγμή σημαντικό “χαρτί” στη γκάμα της γαλλικής φίρμας και δεδομένου ότι απευθύνεται σε νέους, κρίθηκε απαραίτητο να γίνει μία αισθητική αναβάθμιση.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Citroen C4 Cactus 1.5 BlueHDi 100 PS

Έτσι, τέσσερα χρόνια και σχεδόν 750.000 πωλήσεις μετά την πρώτη κυκλοφορία της τρίτης γενιάς έφτασε η ώρα μίας ουσιαστικής αισθητικής αναβάθμισης. Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση 1.2 PureTech με τους 110 ίππους. Ας δούμε που εντοπίζονται οι αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο του αντικαθιστά και ποια ήταν η συνολική εικόνα που μας άφησε.

Αλλαγές στα σημεία
Ως προς τις σχεδιαστικές αλλαγές, με την πρώτη ματιά γίνεται αισθητή η αλλαγή στη σχεδίαση των εμπρός led φωτιστικών σωμάτων. Αλλαγή υπάρχει και στη μάσκα, όπου πλέον το σήμα της Citroen εκτείνεται προς τα κάτω, διαφοροποιώντας αισθητά το εμπρός τμήμα. Οι τροποποιήσεις στα νέα σχέδια για τις ζάντες μεγέθους 16 ή 17 ιντσών. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ανήκει στην έκδοση “Shine”, η οποία έρχεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Ασφαλώς, από το πλαϊνό τμήμα δεν απουσιάζουν τα προστατευτικά “airbumps”, σήμα κατατεθέν πλέον του γαλλικού supermini, αλλά και των υπόλοιπων μοντέλων της Citroen. Η μοντέρνα αισθητική συνεχίζεται με την προσθήκη δύο νέων χρωμάτων στην παλέτα, τα οποία ονομάζονται Red Elixir και Spring Blue. Το πρώτο είναι αυτό που βλέπουμε στις φωτογραφίες του αυτοκινήτου δοκιμής. Κάπως έτσι είναι δυνατόν να επιτευχθούν 97 διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί, στοιχείο που κάνει το νέο Citroen C3 να διαφέρει αισθητά. Το μήκος του μικρού supermini βρίσκεται οριακά κάτω από τα τέσσερα μέτρα (3,99 μέτρα για την ακρίβεια), γεγονός που το καθιστά ευέλικτο σε αστικό περιβάλλον.

Εσωτερικό: Φιλικό και πιο άνετο από ποτέ
Η σχεδίαση της καμπίνας του νέου Citroen C3 παραμένει στο μεγαλύτερο μέρος της ως έχει. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει μία οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής “Flair”) μέσα από την οποία ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει πολλές παραμέτρους σχετικά με την ενημέρωση, την ψυχαγωγία και τα συστήματα ασφαλείας. Είναι ευανάγνωστη, εύκολη στη χρήση και η εξοικείωση έρχεται άμεσα. Ίσως να προβληματίσει αρχικά το γεγονός ότι το σύστημα κλιματισμού ρυθμίζεται χωρίς την ύπαρξη φυσικού διακόπτη, αλλά αυτό είναι κάτι που σύντομα συνηθίζεται. Οι χώροι είναι αρκετοί για τέσσερις μεγαλόσωμους επιβάτες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα και τις πόρτες κρίνονται ικανοποιητικές. Βέβαια, πάνω από ικανοποιητική κρίνεται και η χωρητικότητα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Η σημαντικότερη προσθήκη στο εσωτερικό είναι τα νέα καθίσματα. Η Citroen τα ονομάζει “Advanced Comfort” και έχουν ένα πολύ ιδιαίτερο και αφρώδες “στρώμα” που βυθίζεται από 2 έως 15 χιλιοστά προσφέροντας εντυπωσιακή οσφυϊκή υποστήριξη στους επιβάτες. Ίσως μία πιο αποτελεσματική πλευρική στήριξη να μπορούσε να τελειοποιήσει τα καθίσματα. Η υψηλή θέση οδήγησης θα βολέψει κάθε σωματότυπο και η ορατότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Ο χώρος τον αποσκευών αγγίζει τα 300 λίτρα (922 με αναδίπλωση των καθισμάτων σε διάταξη 60/40), είναι καλοσχηματισμένος, ενώ κάτω από το πάτωμά του υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης.

1.2 PureTech: Ένα πολυβραβευμένο μοτέρ 110 ίππων
Το αυτοκίνητο της δοκιμής έκρυβε κάτω από το καπό του τον τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων. Το τέσσερις φορές βραβευμένο μοτέρ φέρει σύστημα υπερπλήρωσης (τούρμπο) και αγγίζει τους 110 ίππους, ενώ η ροπή του φτάνει στα 205 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Ακόμα και σε υψηλότερες στροφές λειτουργίας παραμένει πολιτισμένο. Βέβαια, το εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων διατηρούσε τις σ.α.λ. σε χαμηλό επίπεδο ακόμα και σε ρυθμούς… αυτοκινητόδρομου. Τα 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,4 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα. Εννοείται πως ο συγκεκριμένος κινητήρας φέρει σύστημα Start/Stop, προσαρμόζεται στα πρότυπα Euro 6 και οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 100 γραμ. ανά χιλιόμετρο. Η Citroen ανακοινώνει κατανάλωση βενζίνης 4,4 λτ. ανά 100 χλμ σε μεικτή χρήση. Στη διάρκεια της συμβίωσης μαζί με το ανανεωμένο Citroen C3 διαπιστώθηκε ότι αυτή η τιμή είναι υπερβολικά αισιόδοξη, μιας και στον πίνακα οργάνων είδαμε 6,1 λίτρα/100 χλμ.

Στην πράξη
Αυτό που κάνει το ανανεωμένο Citroen C3 να ξεχωρίζει είναι αναμφισβήτητα η απαράμιλλη άνεση που προσφέρει. Η μετακίνηση μέσα στην πόλη γίνεται ευχάριστα, η ανάρτηση “ισιώνει” κυριολεκτικά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τις προστατευτικές επιφάνειες του αμαξώματος, δίνει μία crossover αισθητική. Ο κινητήρας προσφέρει τη μέγιστη ροπή του εκεί που πραγματικά την έχει ανάγκη ο οδηγός και θα επιτρέψει πιο σβέλτες μετακινήσεις. Σε αυτό συμβάλλει και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου. Βέβαια, η προτεραιότητα στην άνεση έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση ήπιων κλίσεων του αμαξώματος, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα προβληματίσουν τον οδηγό. Γενικότερα το Citroen C3 είναι ένα εναλλακτικό supermini που θα μεταφέρει με όλες τις ανέσεις τέσσερις επιβάτες αλλά και με ισχυρό το αίσθημα ασφάλειας σε κάθε οδική περίσταση.

Η τιμή του ανανεωμένου Citroen C3 ξεκινά από τα 13.500 ευρώ στη βασική έκδοση με τον 1.2 PureTech 83 ίππων. Για το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρας των 110 ίππων στην έκδοση “Shine”, η τιμή ξεκινά από τα 16.000 ευρώ. Η εν λόγω έκδοση περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, όπως Coffee Break Alert, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και Hill Assist. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και τον εξοπλισμό μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα διαμόρφωσης της ελληνικής αντιπροσωπείας.