Δοκιμή Ford Fiesta Titanium 1.0 EcoΒoost 100PS

Στην πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Titanium το 1.000άρι turbo Ford Fiesta είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που σε καλομαθαίνει κάθε μέρα.

Βρείτε μας στο
Ford Fiesta titanium 100 PS traction test

Με όνομα διάσημο και γνωστό όσο και εκείνο δημοφιλούς αναψυκτικού με βάση την κόλα, το Ford Fiesta βρίσκεται πλέον στην 8η γενιά του και μας παρουσιάζεται καλύτερο και πιο ώριμο από ποτέ. Η βελτίωση και η ωριμότητα της νεότερης και τελευταίας μέχρι στιγμής γενιάς του Fiesta είναι ακόμη πιο εμφανής στην πληθωρική εξοπλιστικά έκδοση Titanium, την οποία είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή, σε συνδυασμό με τον γνωστό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo Ecoboost κινητήρα των 100 ίππων.

Ford Fiesta titanium 100 PS traction testΗ έκδοση Titanium ξεχωρίζει εξωτερικά από τις υπόλοιπες χάρη στις μετρημένες δόσεις χρωμίου που παρατηρούνται στο αμάξωμα σε σημεία κλειδιά, στις γρίλιες της μεγάλης εμπρός μάσκας αλλά και στις πόρτες. Το χρώμιο, σε συνδυασμό με τις 16άρες ζάντες αλουμινίου με τα δέκα μπράτσα και την “πλούσια” μεταλλική βαφή (Chrome Blue ονομάζεται και είναι έξτρα), προσθέτουν τις σωστές δόσεις κομψότητας στο αμάξωμα του Fiesta και τονίζουν ακόμη περισσότερο την εκλεπτυσμένη σχεδίαση ειδικά του εμπρός μέρος που δεν πάει πίσω ούτε σε δυναμισμό. Ο τελευταίος τονίζεται ακόμη περισσότερο από τα περιμετρικά των εμπρός φωτιστικών σωμάτων φώτα ημέρας που κάνουν το Fiesta να δείχνει ακόμη πιο μοντέρνο και σπορ.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα που παρουσιάζει Fiesta και στο εσωτερικό του. Οι άνθρωποι της Ford έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή και εδώ και αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό τόσο από την μελετημένη σχεδίαση του ταμπλό όσο και από τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του. Τα ποιοτικά υλικά κάνουν την εμφάνιση τους και στα υπόλοιπα μέρη της καμπίνας με τις επενδύσεις των καθισμάτων να ξεχωρίζουν και για το μοτίβο τους. Σε γενικές γραμμές η συναρμογή και η συναρμολόγηση του Fiesta βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, κάτι που το καταλαβαίνεις αμέσως στην πρώτη “καλή”, ελληνικού τύπου, λακκούβα που θα βρεις: οι τριγμοί απουσιάζουν και η ποιοτική αίσθηση στιβαρότητας κυριαρχεί. Αν οι φυσικές του διαστάσεις ήταν λίγο μεγαλύτερες τότε αυτή η ποιοτική εικόνα που παρουσιάζει θα ήταν το ίδιο ελκυστική και σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Η θέση οδήγησης του Fiesta είναι εξαιρετική και δεν με δυσκόλεψε καθόλου στο να βρω ιδανικές αποστάσεις από τιμόνι και πεντάλ με τις ρυθμίσεις που προσφέρει το κάθισμα να με βοηθούν να βολευτώ γρήγορα. Γύρω μου υπάρχουν πολλά φυσικά και φωτιζόμενα κουμπιά, τα οποία ωστόσο έχουν σωστή διάταξη και απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης για να μάθω τι βρίσκεται πού. Το βράδυ δε, σε συνδυασμό και με τον κρυφό τυρκουάζ ατμοσφαιρικό φωτισμό, στις πόρτες και μπροστά από τα πόδια οδηγού και συνοδηγού, θυμίζει λίγο cockpit αεροσκάφους. Στο κέντρο του ταμπλό, σε σωστό ύψος, δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων SYNC 3, η οποία διακρίνεται για τα κομψά γραφικά και την υψηλή ευκρίνεια της, την γρήγορη απόκριση αλλά και την ευκολία που δίνει πρόσβαση στα διάφορα υπομενού του συστήματος.

Χώροι για μικροαντικείμενα και ποτήρια σαφώς και υπάρχουν στην καμπίνα του Fiesta με μικρές θήκες για επιπλέον πράγματα και στις πόρτες. Μπροστά από τον επιλογέα θα βρείτε επίσης χώρο για να αφήσετε το κινητό σας με το Ford να τα καταφέρνει καλά και στον χώρο αποσκευών. Με μήκος ελαφρώς πάνω από τα τέσσερα μέτρα (4.040 χλστ.) και πλάτος στα 1.735 χλστ. χωρίς τους καθρέπτες, το πορτμπαγκάζ του Fiesta έχει χωρητικότητα 311 λίτρα, με τα καθίσματα στη θέση τους, και 1.093 λίτρα όταν αυτά αναδιπλωθούν και το φορτώσετε μέχρι την οροφή. Ο χώρος είναι καλός για τα μέτρα της κατηγορίας, όπως καλοί είναι και οι χώροι της καμπίνας για τέσσερα άτομα, με τους πίσω να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα γόνατα και το κεφάλι τους.

Στην έκδοση της δοκιμής το Fiesta χρησιμοποιεί τον γνωστό EcoBoost 3κύλινδρο 1.000άρη της Ford, οποίος αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής και στέλνει τη δύναμη του στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Ο κινητήρας της Ford δεν αντιμετωπίζει απολύτως κανένα πρόβλημα στο να κινήσει σβέλτα το Fiesta, παρουσιάζοντας παράλληλα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Είναι πολιτισμένος, ο ήχος που παράγει είναι πάντα διακριτικός και η απόδοση του κορυφώνεται με γραμμικό τρόπο χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα. Η Ford ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα και τελική που ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα, με την μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 4,8-5 λίτρα στον μικτό κύκλο.

Ford Fiesta titanium 100 PS traction test

Στο δρόμο το Fiesta αποδεικνύεται ιδανικός σύμμαχος στη μάχη της καθημερινότητας, κάτι βέβαια που περιμένεις από ένα ευρωπαϊκό best seller όπως αυτό και το μοντέλο της Ford δεν σε απογοητεύει. Εκεί μάλιστα που προσθέτει ακόμη περισσότερους πόντους στο… βιογραφικό του είναι στον ανοιχτό δρόμο. Για μικρό αυτοκίνητο το Fiesta ταξιδεύει πολύ άνετα. Στην καμπίνα και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου τα επίπεδα θορύβου από το περιβάλλον ελέγχονται σε πολύ μεγάλο βαθμό και αυτό ισχύει και σε υψηλότερες ταχύτητες. Εκεί το μικρό της Ford φανερώνει και την σταθερότητα του που τονώνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού χάρη και στη σωστή πληροφόρηση από το τιμόνι. Η τελευταία παίζει τον δικό της και ακόμη πιο σημαντικό ρόλο σε δρόμο με στροφές με το Fiesta να τηρεί τις υποσχέσεις που ακολουθούν τη φήμη του και να διατηρεί στο έπακρο τον ευχάριστο χαρακτήρα του. Σε αυτό το τελευταίο βοηθούν τόσο το θετικό κιβώτιο όσο η σωστή αίσθηση από το πεντάλ του δυνατού συστήματος πέδησης.

Το Ford Fiesta έχει κατακτήσει δίκαια τη θέση του ως ένα από τα ευρωπαϊκά best sellers ανεξαρτήτως κατηγορίας με χαρακτηριστικά που το συνοδεύουν από την πρώτη κιόλας γενιά του. Σε αυτή την τελευταία παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ και η έκδοση Titanium με αλλαγές έναντι των άλλων εντός και εκτός και τιμή εκκίνησης τα 15.943 ευρώ, είναι και αυτή που θα κλέψει την καρδιά σας με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και την ποιοτική εικόνα της.

Διαβάστε επίσης, σε αυτόν εδώ τον σύνδεσμο,τη δοκιμή του Ford Fiesta στην πιο “περιπετειώδη” έκδοση Active, με αυξημένες δυνατότητες κίνησης στο χώμα, με τον EcoBoost κινητήρα των 100 ίππων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr