To Honda Jazz, όπως είδαμε και πριν από λίγο καιρό στην δοκιμή του που μπορείτε να δείτε εδώ, παραμένει πιστό στις αρχές της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας. Μόνο που πλέον, για πρώτη φορά επί ευρωπαϊκού εδάφους διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό. Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική πρωτιά του και αυτό γιατί πλέον το βλέπουμε και σε έκδοση crossover, ο οποία φέρει και την ανάλογη ονομασία, Crosstar. Αυτή θα μας απασχολήσει στην συγκεκριμένη δοκιμή λοιπόν.
Λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά
Το νέο Honda Jazz στην έκδοση Crosstar έχει να επιδείξει εμφανισιακές αλλά και ουσιαστικές αλλαγές και πηγαίνει το δόγμα του “τα κάνω όλα” ακόμη παραπερά. Για την ακρίβεια όσο… παραπέρα του το επιτρέπει η αυξημένη απόσταση κατά 22 χλστ. σε σχέση με το… απλό Jazz, καθώς πλέον φτάνει στα 152 χλστ. Ελαφρώς διαφοροποιημένες είναι και οι διαστάσεις του αμαξώματος. Ο ανασχεδιασμός στους προφυλακτήρες έχει προσθέσει 46 χλστ. στο μήκος (συνολικό μήκος 4.090 χλστ.), 31 χλστ. στο πλάτος (συνολικό πλάτος 1.725 χλστ.), ενώ το ύψος του είναι αυξημένο κατά 30 χλστ. στα 1.556 χλστ. Το εμπρός και το πίσω μέρος διαφέρουν στις λεπτομέρειες, ενώ τα άβαφα πλαστικά περιμετρικά στο αμάξωμα υπογραμμίσουν τον crossover χαρακτήρα του μοντέλου.
Η υβριδική, αυτοφορτιζόμενη τεχνολογία στα καλύτερά της
Φέροντας το νέο λογότυπο e:HEV της Honda, το ομώνυμο υβριδικό σύστημα έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Jazz. Αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες, συνδεδεμένους σε ένα βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. DOHC i-VTEC, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα πρωτοποριακό κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης μέσω ευφυούς μονάδας ελέγχου ισχύος. Στην πράξη, όλα αυτά συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους ώστε να πετυχαίνουν μία ομαλή, άμεση απόκριση και πραγματικά χαμηλή κατανάλωση. Η συνολική ισχύς είναι 109 ίπποι, ενώ η ροπή φτάνει στα 253 Nm. Το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,9 δεύτερα και μέχρι την τελική ταχύτητα των 173 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Honda το υβριδικό σύστημα παράγει εκπομπές CO2 από 110 γρ/χλμ. (WLTP) με μέση κατανάλωση καυσίμου 4,8 λτ./100χλμ. (κατά WLTP). Στην πράξη εμείς κινηθήκαμε με μέση κατανάλωση στα 4,9 λίτρα/100 χλμ. κάτι που αποδεικνύει πως οι μετρήσεις της Honda είναι ρεαλιστικότατες.
Άνετο και με τρία προγράμματα οδήγησης
Το νέο Honda Jazz έχει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγηση. Αυτά είναι τα εξής:
• EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
• Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
• Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη
Στα περισσότερα σενάρια οδήγησης στην πόλη, η βέλτιστη απόδοση επιτυγχάνεται με τη χρήση των EV Drive και Hybrid Drive. Στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιείται το Engine Drive, με μία on-demand υποστήριξη ελκτικής ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα για γρήγορη επιτάχυνση. Εκεί θα δείτε και μια αύξηση της μέσης πραγματικής κατανάλωσης, η οποία όμως σταθμίζεται από την πραγματικά χαμηλή μέση κατανάλωση εντός πόλης (ενδεικτικά για διαδρομή Βριλήσσια-Νίκαι, μέσα απο Χαλάνδρι, Νέα Ιωνία, Νέα Φιλαδέλφεια κινήθηκα με μέση κατανάλωση 2,6 λίτρα/100 χλμ.).
Αντί συμβατικού κιβωτίου, χρησιμοποιείται ένα κιβώτιο μιας σχέσης που προσφέρει άμεση διασύνδεση κινούμενων μερών, με αποτέλεσμα πιο ομαλή μεταφορά ροπής και γραμμική αίσθηση κατά την επιτάχυνση. Σύμφωνα με την Honda, αυτό σημαίνει ότι το σύστημα της Honda είναι αφενός πιο συμπαγές από ένα eCVT με πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, το οποίο χρησιμοποιείται σε άλλα υβριδικά οχήματα, αφετέρου πιο αθόρυβο. Η επιτάχυνση είναι πάντως ομαλή, οι κραδασμοί είναι σχεδόν ανύπαρκτοι και μόνο υπό πλήρη επιτάχυνση θα ακούσεις το μοτέρ στην καλά ηχομονωμένη καμπίνα. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και είναι ελαφρύ, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και δεν φαίνεται να επηρεάζονται από τη λειτουργία ανάκτησης πέδησης καθώς η αίσθησή τους ικανοποιεί. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο στις εγκάρσιες και κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος, η απόσβεση προδίδεται και οι κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό.
Η απόλυτη εκμετάλλευση χώρων
Το Honda Jazz Crosstar ακολουθεί πιστά την… συμβατική του έκδοση στην καμπίνα. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση) ξεκινά από 298 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.199 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). Αυτό επιτεύχθηκε με την έξυπνη διάταξη των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα. Κάτι το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας ήταν η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα (τα πλεονεκτήματα του να μην μοιράζεσαι πλατφόρμα με άλλες εταιρείες είναι αυτά και πρέπει να τα εκτιμούμε). Με τον τρόπο αυτό, το Jazz διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης ή του εδράνου. Στην πλευτά του συνοδηγού έχουμε δύο ντουλαπάκια, ενώ ποτηροθήκες υπάρχουν στα άκρα του ταμπλό αλλά και στην κεντρική κονσόλα. Αξίζει να αναφέρουμε πως οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες.
Συνδεσιμότητα και τεχνολογία σύμφωνα με τις επιταγές των καιρών
Το νέο Honda Jazz Hybrid προσφέρει άριστη συνδεσιμότητα. Η εργονομική οθόνη αφής LCD είναι σχεδιασμένη για ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού. Η διεπαφή λειτουργεί παρόμοια με ένα smartphone, με έλεγχο “swipe” για περιήγηση σε σελίδες και λίστες. Η οθόνη μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, ενσωματώνοντας προσαρμοζόμενα shortcuts για συχνές λειτουργίες και πηγές ήχου. Η πρόσβαση σε υπηρεσίες Connected infotainment γίνεται μέσω της οθόνης αφής ή φωνητικού ελέγχου. Στο πακέτο περιλαμβάνονται δελτία καιρού, αναζήτηση θέσεων στάθμευσης, μουσική, πλοήγησης, εντοπισμός και τηλεφωνικές υπηρεσίες. Η ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών συμπληρώνεται από ‘smartphone mirroring’, μέσω των ενσωματωμένων Android Auto και Apple CarPlay, διαθέσιμα μέσω ασύρματης σύνδεσης είτε χρησιμοποιώντας ένα καλώδιο USB. WiFi Hotspot διατίθεται επίσης για το νέο Jazz για πρώτη φορά.
Τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας “Honda SENSING”
Το νέο Honda Jazz διατίθεται με μία αναβαθμισμένη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών ασφάλειας και βοηθημάτων οδηγού στάνταρ, χάρη σε μία νέα εμπρός ευρυγώνια κάμερα που αυξάνει το πεδίο ορατότητας. Το Collision Mitigation Braking System της Honda έχει αναβαθμιστεί με νυχτερινή λειτουργία για την ανίχνευση πεζών και δικυκλιστών στο σκοτάδι και τώρα ενεργοποιεί τα φρένα όταν αντίθετα ερχόμενα οχήματα διασχίζουν το δρόμο ή εισέρχονται στην πορεία του αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά σε Jazz, τα Adaptive Cruise Control και Lane Keep Assist System διατίθενται στάνταρ. Το ίδιο ισχύει και για το Road Departure Mitigation System, που εμποδίζει τον οδηγό να απομακρυνθεί από τη λωρίδα του, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το όχημα περνά από μία ανιχνευμένη διαγράμμιση ή πλησιάζει το εξωτερικό άκρο ενός πεζοδρομίου ή άλλα οχήματα. Το Blind Spot Information, σε συνδυασμό με Cross Traffic Monitor παραμένει στάνταρ στις executive εκδόσεις. Το σύστημα Intelligent Speed Limiter αναγνωρίζει πινακίδες με όρια ταχύτητας και ορίζει το όριο ταχύτητας. Οι λειτουργίες Auto High-Beam Headlights και Traffic Sign Recognition παραμένουν στο πακέτο τεχνολογιών Honda SENSING που προορίζονται για το νέο Jazz. Επίσης, το νέο Jazz διαθέτει πλέον δέκα αερόσακους, μεταξύ των οποίων ένας νέος εμπρός κεντρικός αερόσακος. Αυτός ο πρωτοποριακός κεντρικός αερόσακος είναι ενσωματωμένος στο κέντρο της πλάτης του καθίσματος του οδηγού και εκτείνεται από την πλευρά του ατυχήματος, προστατεύοντας τα κεφάλια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Για το τέλος αφήσαμε την τιμή. Tο Honda Jazz Crosstar κοστίζει 28.650 ευρώ στην έκδοση Executive και 29.250 ευρώ στην έκδοση Executive 2-Tone.