Λίγο καιρό μετά την δοκιμή του Honda Jazz, έφτασε η ώρα της γνωριμίας μας με την crossover έκδοση που απαντά στο όνομα “Crosstar”. Η υβριδική φιλοσοφία του μοντέλου “συναντά” μία πιο… περιπετειώδη εξωτερική εμφάνιση, η οποία συνοδεύεται από πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ας γνωρίσουμε αναλυτικότερα το Honda Jazz Crosstar e:HEV των 109 ίππων και των δύο ηλεκτροκινητήρων.
Ιδιαίτερη έμφαση οφείλουμε να δώσουμε στην εξωτερική εμφάνιση του Honda Jazz Crosstar, άλλωστε αυτή είναι και η σημαντικότερη διαφορά της συγκεκριμένης έκδοσης. Με την πρώτη ματιά γίνεται άμεσα αντιληπτή η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει αισίως στα 152 χλστ. (+22 χλστ). Ελαφρώς αυξημένες είναι και οι διαστάσεις του αμαξώματος, με το μήκος να φτάνει τα 4.090 χλστ. (+ 46 χλστ.), το πλάτος τα 1.725 χλστ. (31 χλστ.) και το ύψος τα 1.556 χλστ. (30 χλστ.). Πέρα από τις διαστάσεις, το εμπρός και το πίσω μέρος διαφέρουν με τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες. Η έκδοση Crosstar φέρει επίσης, ασημί καλύμματα στους καθρέφτες και η crossover “διάσταση” δίδεται από τα άβαφα πλαστικά μέρη στο κάτω μέρος, περιμετρικά του αμαξώματος, που δίνουν μία διχρωμία και τις ράγες στην οροφή. Όπως και στην περίπτωση του “απλού” Jazz, στο πίσω μέρος υπάρχει το “e:HEV” που μαρτυρά την υβριδική “φύση” του μοντέλου, ενώ ενδιαφέρον σχεδιαστικά είναι το πολύ λεπτό πάχος στις κολώνες του παρμπρίζ (που ευνοούν την περιμετρική ορατότητα του οδηγού), τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και οι “απαλές” σχεδιαστικές γραμμές.
Εσωτερικό: Πρακτικότητα που αντιστοιχεί σε μεγαλύτερη κατηγορία
Πέρα από την ευρυχωρία που είναι εντυπωσιακή για αυτοκίνητο τέτοιας κατηγορίας, στο εσωτερικό του Honda Jazz οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τις ατελείωτες θήκες για μικροαντικείμενα. Ξεκινώντας από το ταμπλό, στα δύο άκρα του υπάρχουν δύο πολύ πρακτικές ποτηροθήκες (ίσως το καλύτερο σημείο για εύκολη πρόσβαση του οδηγού χωρίς να παίρνει το βλέμμα από τον δρόμο). Πάμε στην πλευρά του συνοδηγού, εκεί όπου υπάρχουν δύο ντουλαπάκια με αξιοσέβαστους χώρους. Θήκες υπάρχουν και ανάμεσα στα δύο εμπρός καθίσματα, αλλά και στις “τσέπες” των θυρών. Όσο για τους επιβάτες, τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν πολύ άνετα ανεξαρτήτου αναστήματος, ενώ για τις αποσκευές υπάρχει όγκος που ξεκινά από 298 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.203 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). Εννοείται ότι το Jazz διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα “Magic Seats” που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης ή του εδράνου (έτσι μπορείτε να φορτώσετε ψηλά αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου).
Περιττό να αναφέρουμε ότι το περιβάλλον είναι και άκρως σύγχρονο, με δύο ψηφιακές οθόνες, μία πίσω από το τιμόνι σε ρόλο πίνακα οργάνων και μία αφής στην κεντρική κονσόλα μεγέθους 9 ιντσών για ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών. Οι παροχές είναι αρκετές, όπως συνδεσιμότητα με Apple CarPlay/Android Auto, ενώ στην έκδοση Crosstar υπάρχει κάμερας οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης.
Κινητήρας: 80% ως ηλεκτρικό σε μεικτές συνθήκες
Κάτω από το καπό του Honda Jazz e:HEV βρίσκεται ένας θερμικός κινητήρας χωρητικότητας 1.498 κ.εκ. Μόνο που δεν είναι αυτός ο “πρωταγωνιστής” του υβριδικού συστήματος, αφού επισκιάζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για να μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς και έναν για να φορτίζει την μπαταρία. Η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συστήματος αγγίζει τους 109 ίππους και η ροπή τα 253 Nm. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου CVT, ενώ για την όπισθεν δεν υπάρχει σχέση (γίνεται αποκλειστικά μέσω του ηλεκτροκινητήρα). Κάπως έτσι, η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,9 δλ. (ελαφρώς αυξημένη) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 173 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, η επίσημη αντιπροσωπεία ανακοινώνει 4,8 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης, μία άκρως ρεαλιστική τιμή, αφού η δοκιμή μας ολοκληρώθηκε με 4,7 λτ./100 χλμ. Η ευχάριστη έκπληξη, όμως, ήταν μέσα στην πόλη, εκεί που ο οδηγός χωρίς δυσκολία θα δει ακόμα και κάτω από 4,0 λτ./100 χλμ. Ο κινητήρας παίρνει μπρος για μερικά δευτερόλεπτα, φορτίζει την μπαταρία (με σχετικά θορυβώδη τρόπο) και ξανά σβήνει για αρκετά χιλιόμετρα. Από την άλλη στο ταξίδι με ταχύτητες κοντά στα 120 χλμ./ώρα η κατανάλωση αυξάνεται στα 5,5-6,0 λτ./100 χλμ.
Άνετο και με τρία προγράμματα οδήγησης
Το νέο Honda Jazz έχει τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγηση. Αυτά είναι τα εξής:
• EV Drive: η μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί απευθείας με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα
• Hybrid Drive: ο κινητήρας παρέχει ισχύ στον ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια που, με τη σειρά του, την τροφοδοτεί στον ηλεκτροκινητήρα
• Engine Drive: ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη
Στην πράξη: “Σύμμαχος” στην πόλη
Το υβριδικό Honda Jazz e:HEV στην πόλη “παίζει” μπάλα εντός έδρας, κινείται σαν ηλεκτρικό, “καίει” ελάχιστη βενζίνη και εντυπωσιάζει με την ηχομόνωση. Εκτός πόλης, οι επιβάτες θα ταξιδέψουν σχετικά άνετα και μοναδική αρνητική έκπληξη θα είναι οι ανηφόρες στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί ο οδηγός θα πατήσει περισσότερο το γκάζι και ο κινητήρας θα “δηλώσει” παρών με έναν αρκετά θορυβώδη τρόπο. Κατά τα άλλα, το τιμόνι έχει καλή αίσθηση (θα θέλαμε στον στάνταρ εξοπλισμό την δερμάτινη επένδυση της στεφάνης) και είναι ελαφρύ, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά και δεν φαίνεται να επηρεάζονται από τη λειτουργία ανάκτησης πέδησης καθώς η αίσθησή τους ικανοποιεί. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Μόνο στις εγκάρσιες και κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος, η απόσβεση προδίδεται και οι κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό. Bonus στην περίπτωση της Crosstar έκδοση η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία επιτρέπει πιο “ξέγνοιαστα” περάσματα σε εκτός ασφάλτου εξορμήσεις.
H τιμή της κορυφαίας έκδοσης Honda Jazz Crosstar e:HEV με τους 109 ίππους και το eCVT κιβώτιο ταχυτήτων ξεκινά στην χώρα μας από τα 28.900 ευρώ.