Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS

Η έκδοση των 100 ίππων του Kia Stonic έρχεται να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 84 ίππων και την turbo έκδοση με τους 120 ίππους.

Βρείτε μας στο
Kia Stonic 100 PS δοκιμή Traction test

Περίπου τρία χρόνια έχουν περάσει από την παρουσίαση του Kia Stonic και το μοντέλο της κορεάτικης εταιρίας εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονο στην όψη. Το στιλ του είναι σοβαρό αλλά όχι και συντηρητικό και έτσι καταφέρνει να κερδίσει τόσο τους μεγαλύτερους σε ηλικία όσο και τους μικρότερους. Σε γενικές γραμμές αποπνέει αίσθηση στιβαρότητας και αυτό καταφέρνει να το επιβεβαιώνει με την ποιότητα κατασκευής αλλά και την αίσθηση που αφήνει στον οδηγό του εν κινήσει με τους τριγμούς να απουσιάζουν από την καμπίνα του.

Η σχεδίαση της καμπίνας και συγκεκριμένα του ταμπλό κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με την εξωτερική σχεδίαση του Stonic. Το “σατινέ” φιλέτο στο κέντρο του ταμπλό που αγκαλιάζει τους κεντρικούς αεραγωγούς και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, σε συνδυασμό με τις έγχρωμες σε μεταλλικό στιλ επενδύσεις κατά μήκος του ταμπλό δημιουργούν μια μοντέρνα εικόνα που ενισχύεται από τη σχεδίαση του τριάκτινου τιμονιού. Οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα είναι ικανοποιητικοί σε μέγεθος και αριθμό και όπως και με τα περισσότερα μοντέλα των Κορεατών τα χειριστήρια βρίσκονται σε θέσεις που συνηθίζονται γρήγορα από τον οδηγό συμβάλλοντας έτσι στα πολύ καλά επίπεδα εργονομίας. Σε αυτό συμβάλλει και η θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα σας, τουλάχιστον για ύψη έως και 1,85 μ.

To Stonic είναι ένα μαζεμένο σε διαστάσεις crossover με το μήκος του να φτάνει στα 4.140 χλστ., το πλάτος στα 1.760 χλστ. και το ύψος του στα 1.520 χλστ. Με το μεταξόνιο να ανέρχεται στα 2.580 χλστ. η κορεάτικη εταιρία έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων προσφέροντας ένα άνετο και ευρύχωρο “περιβάλλον” για τέσσερα άτομα μέσου ύψους, ενώ στα πίσω καθίσματα θα φιλοξενηθεί ένα ακόμη άτομο με σχετικές παραχωρήσεις ωστόσο στην άνεση, στις μεγαλύτερης διάρκειας διαδρομές. Με τα καθίσματα στη θέση τους ο χώρος αποσκευών με το κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του φτάνει στα 352 λίτρα και τριπλασιάζεται στα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση τους.

Για το crossover της Kia η απόσταση από το έδαφος φτάνει στα 165 χλστ. με 15άρες ζάντες και στα 183 χλστ. με τους τροχούς των 17 ιντσών του μοντέλου της δοκιμής. Αυτή η απόσταση είναι αρκετή για να βγείτε με ασφάλεια εκτός ασφάλτου και να φτάσετε εκεί που επιθυμείτε αρκεί ο χωματόδρομος να μην είναι πολύ κακοτράχαλος, κυρίως λόγω των ασφάλτινων ελαστικών.

Το υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 998 κ.εκ. είναι επί της ουσίας το ίδιο με την ισχυρότερη εκδοχή του, με τη διαφορά στην ισχύ να προκύπτει από την διαφορετική χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής διαχείρισης της τροφοδοσίας. Σε σχέση με το μοτέρ των 120 ίππων, η μέγιστη ισχύς φτάνει εδώ στους 100, οι οποίοι ωστόσο αποδίδονται στις μόλις 4.500 σ.α.λ. έναντι των 6.000 σ.α.λ. της ισχυρότερης έκδοσης. Διαφορές έχουμε και στο μηχανικό κιβώτιο αφού το “100άρι” φέρει πέντε σχέσεων ενώ το “120άρι” εξατάχυτο. Η διαφορά δεν εντοπίζεται μόνο στην έλλειψη μιας ταχύτητας αλλά και στη διαφορετική πιο μακριά κλιμάκωση της 3ης, 4ης και 5ης σχέσης αλλά και στη διαφορετική τελική σχέση μετάδοσης (4,267 έναντι 4,563). Παράλληλα το πιο σημαντικό ίσως είναι πως η ροπή του πιο αδύναμου turbo Stonic παραμένει αμετάβλητη ως προς τη μέγιστη τιμής στα 171,6 Nm αλλά και ως προς το εύρος αφού και στις δύο περιπτώσεις παραμένει σε αυτή την τιμή από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Kia Stonic 1.0 T-GDi 120 PS

Σύμφωνα με την Kia για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα το Stonic χρειάζεται 10,8 δευτερόλεπτα (έναντι 10,3 δευτερολέπτων της ισχυρότερης έκδοσης) και η τελική του ανέρχεται στα 182 χλμ./ώρα -184 χλστ./ώρα το “120άρι”.

Στην πράξη, το 1000άρι μοτέρ είναι ευχάριστο και δεν δυσκολεύεται να κινήσει σβέλτα το Stonic των 1.180 κιλών. Η είσοδος στην καλή περιοχή λειτουργίας γίνεται αισθητή από τις 1.600 περίπου σ.α.λ. και ο μικρός κινητήρας έχει καλή απόκριση στο γκάζι, τραβά δυνατά και γραμμικά έως και τις 5.000 στροφές με την καμπύλη της ισχύος να “φλατάρει” από εκεί και μέχρι και τον κόφτη. Το κιβώτιο δεν προβληματίζει με τη λειτουργία του με τον ελαφρύ σε αίσθηση επιλογέα να έχει μέτριες διαδρομές και να εκφράζει την αντίρρηση με ελαφρύ σκάλωμα μόνο στις γρήγορες αλλαγές. Στον τομέα της οικονομίας ο κινητήρας της Kia τα καταφέρνει καλά με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής να φτάνει στα 7,2 λίτρα ανά 100 χλμ. με την Kia να ανακοινώνει επίσημα 5,8-6,2 λίτρα στα 100 χλμ. και σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Στο δρόμο το Kia Stonic χαρακτηρίζεται από τη σταθερότητα που επιδεικνύει στις υψηλές ταχύτητες η οποία οφείλεται εν μέρει στη στιβαρότητα του αμαξώματος και στη σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Η σκληρότητά της ανάρτησης δεν γίνεται αισθητή με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και σε γενικές γραμμές δεν θα απασχολήσει ούτε σε χαμηλότερες ταχύτητες παρουσιάζοντας ικανοποιητικές αποσβέσεις. Εκτός και αν βρείτε μπροστά σας έντονα κάθετες ανωμαλίες ένα συχνό φαινόμενο στους ελληνικούς αστικούς δρόμους. Το Stonic μπορεί να ακολουθεί έναν ιδιαίτερα σβέλτο ρυθμό κίνησης και σε δρόμο με στροφές στηριζόμενο στη ροπή του κινητήρα του αλλά και την πρόσφυση που προσφέρουν τα φαρδιά ελαστικά. Το ελαφρύ τιμόνι, με 2,52 στροφές από άκρη σε άκρη, μεταφέρει άμεσα το “μήνυμα” του οδηγού στους εμπρός τροχούς χωρίς όμως αυτοί να αποδεικνύονται το ίδιο επικοινωνιακοί, με το σύστημα διεύθυνσης να υπολείπεται σε πληροφόρηση. Τα φρένα έχουν καλή απόδοση και σε γρήγορο ρυθμό δεν δείχνουν να κουράζονται με το Stonic να προσφέρει απλόχερα αίσθημα ασφάλειας χάρη στις προοδευτικές του αντιδράσεις αλλά και τη σωστή λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Οι τιμές για το Kia Stonic ξεκινούν από τα 14.190 ευρώ για την βασική έκδοση Inmotion με τον ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα των 84 ίππων. Για το 1000άρι turbo μοτέρ των 100 ίππων η ίδια έκδοση κοστίζει 15.390 ευρώ και φτάνουν έως και τα 20.090 ευρώ για την κορυφαία από πλευράς εξοπλισμού έκδοση GLS Platinum με τον κινητήρα να συνεργάζεται σε αυτή την περίπτωση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Να σημειωθεί πως διαθέσιμη υπάρχει και ήπια υβριδική έκδοση με τις τιμές της να ξεκινούν από τα 17.890 ευρώ.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr