Οι δοκιμές αυτοκινήτων στον ειδικό τύπο, αλλά και στον διαδικτυακό, είναι πάντοτε μίας εβδομάδας, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, καθώς κάποιες διαρκούν λίγο περισσότερο και κάποιες λίγο… λιγότερο. Μία εβδομάδα είναι ένα καλό διάστημα για να αξιολογήσεις ένα αυτοκίνητο, ωστόσο όσο περισσότερο ζεις μαζί του τόσο πιο πολλά στοιχεία του σου φανερώνει. Έτσι και εμείς θελήσαμε να αξιολογήσουμε σε βάθος χρόνου μία από τις πιο συμφέρουσες αγορές στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και μάλιστα με διπλό καύσιμο από το εργοστάσιο. Ο λόγος φυσικά για το Dacia Sandero με εργοστασιακό υγραέριο, το οποίο είχαμε στην κατοχή μας για 40 ολόκληρες ημέρες και διανύσαμε μαζί του 1.820+ χλμ. (δες σχετικές εικόνες πιο κάτω).
Το συγκεκριμένο μοντέλο το έχουμε δοκιμάσει ξανά εδώ στο “traction.gr” και στις δύο εκδόσεις του (Streetway και Stepway), αλλά αυτή την φορά θέλαμε να εμβαθύνουμε στην δοκιμή του και να δούμε αν τελικά έχει κάποιες ατέλειες αλλά και κάποια προτερήματα, τα οποία δεν είχαν υποπέσει στην αντίληψή μας κατά την εβδομαδιαία μας δοκιμή.
Θα ξεκινήσω λοιπόν την αξιολόγησή μου λέγοντας πως… είναι ωραία να φουλάρεις με 25 ευρώ τη σημερινή εποχή! Ναι… τόσα ακριβώς έδωσα σε πρατήριο υγρών καυσίμων στο Γέρακα Αττικής, για να γεμίσω την δεξαμενή υγραερίου. Όσο θα πλήρωνα για τα 12 λίτρα βενζίνης δηλαδή… Τι άλλο να πω; Νομίζω πως αυτό είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, ενός αυτοκινήτου, το οποίο κατά τα άλλα είναι αψεγάδιαστο. Προσέξτε, όχι τέλειο… αλλά αψεγάδιαστο. Και όλα αυτά με εργοστασιακό σύστημα υγραερίου, όπερ σημαίνει κανονικό μπουτόν στο ταμπλό για επιλογή καυσίμου, ενδείξεις υπολογιστή ταξιδιού τόσο για υγραέριο όσο και για βενζίνη, υποδοχή πλήρωσης ρεζερβουάρ LPG στην τάπα, δίπλα σε αυτή την βενζίνης και φυσικά ανεπηρέαστη εργοστασιακή εγγύηση μηχανικών μερών 5 ετών.
Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο στέκεται χωρίς να ντρέπεται δίπλα σε σύγχρονες δημιουργίες της κατηγορίας του καθώς το αμάξωμά του έχει έντονες νευρώσεις, ενώ το πίσω μέρος παραπέμπει έντονα σε Clio, όσον αφορά στις αναλογίες του και στην σιλουέτα του. Στο εσωτερικό έμφαση δόθηκε στην εργονομία και στην πρακτικότητα. Ο σχεδιασμός είναι ουδέτερος και το μαύρο χρώμα κυριαρχεί στην καμπίνα. Τα πλαστικά είναι σκληρά στο σύνολό τους, αλλά μοιάζουνε εξαιρετικά ανθεκτικά στην καταπόνηση. Η συναρμολόγηση των υλικών είναι αξιοπρεπής και δεν ακούγονται τριγμοί. Όπως και σε κάθε νέο μοντέλο που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και εδώ, συναντάμε οθόνη αφής (με διαγώνιο 8 ιντσών) στο ταμπλό. Από εκεί χειρίζεσαι το σύστημα πολυμέσων, το σύστημα πλοήγησης, ενώ μπορείς να συνδέσεις και το κινητό σου με Android Auto & Apple Car Play (το σύστημα πλοήγησης είναι προαιρετικό αλλά τι να το κάνεις, εφόσον μπορείς να συνδέσεις το smartphone…). Μάλιστα υπάρχει και ειδική βάση για την τοποθέτηση του κινητού τηλεφώνου, η οποία είναι αφαιρούμενη.
Στον τομέα των χώρων τώρα, το Dacia Sandero Streetway εντυπωσιάζει. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς πρόβλημα, ενώ το πλάτος είναι αρκετό και για πέμπτο μεσαίου αναστήματος. Μάλιστα το τούνελ δαπέδου στο πίσω μέρος δεν εξέχει πολύ και έτσι δεν θα ενοχλήσει ιδιαίτερα τα πόδια του μεσαίου επιβάτη. Στην δική μου περίπτωση, στο πίσω κάθισμα χώρεσαν δύο παιδικά καθίσματα και ένας ενήλικας ανάμεσά τους. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 410 λίτρα και η χωρητικότητά του ή το σχήμα του δεν έχουν επηρεαστεί από το 40λιτρο ρεζερβουάρ LPG που όμως έχει πάρει την θέση της ρεζέρβας (50 λίτρα είναι το ρεζερβουάρ βενζίνης).
Διπλό καύσιμο, μισά έξοδα!
Το Dacia Sandero Streetway θέλει και καταφέρνει να είναι ένα value for money αυτοκίνητο. Ο 1000άρης κινητήρας διπλού καυσίμου των 100 ίππων στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και των 170 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. προσφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 δλ. και τελική ταχύτητά 179 χλμ./ώρα την στιγμή που καταναλώνει σε πραγματικές συνθήκες 7,9 λίτρα υγραερίου/100 χλμ. (7,3 ανακοινώνει η Dacia). Δηλαδή περίπου 7,5 ευρώ/100 χλμ. Και κάπου εδώ τελειώνει η κουβέντα… για το κοινό που αναζητά το απόλυτο value for money αυτοκίνητο. Αν βάλουμε βέβαια στην εξίσωση και την βενζίνη (ρεζερβουάρ 50 λίτρων) τότε το κόστος ανεβαίνει. Το αυτοκίνητο καίει στην πράξη περί τα 7,5 λίτρα/100 χλμ. (μέση τιμή καυσίμου 2,035 ευρώ/λίτρο). Για τις εκπομπές CO2 έχουμε 119 – 127 γρ./χλμ. (βενζίνη) και 106 – 113 γρ./χλμ. (LPG) και εδώ να θυμίσω πως ως εργοστασιακό LPG κυκλοφορεί ελεύθερα στον δακτύλιο. Και φυσικά να τονίσω πως με δύο ρεζερβουάρ καυσίμου (η επιλογή γίνεται μέσω εργοστασιακού διακόπτη στο ταμπλό αριστερά από το τιμόνι) 50 λίτρων βενζίνης και 40 λίτρων LPG και με αυτές τις πραγματικές τιμές μέσης κατανάλωσης, η πραγματική μεικτή αυτονομία ξεπερνά τα 1.200 χλμ.
Οδηγικά το Dacia Sandero Streetway αποδεικνύεται ευκολοδήγητο με πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Το τιμόνι κόβει αρκετά και έχει σωστό βάρος ώστε να μην κουράζει στους ελιγμούς της πόλης αλλά να είναι και αρκετά στιβαρό εκτός αυτής, ενώ τα φρένα με τα ταμπούρα πίσω, ικανοποιούν. Το κιβώτιο έχει στα συν του τις έξι σχέσεις. Η ανάρτηση ικανοποιεί στην πλειονότητα των περιπτώσεων. Σίγουρα η απόσβεσή της δοκιμάζεται στις κοφτές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, ενώ η ηχομόνωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Το Dacia Sandero Streetway στην έκδοση της δοκιμής μας, που είναι η LPG Style, έχει πλουσιοπάροχο εξοπλισμό ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πίσω αισθητήρες στάθμευσης, υπολογιστή ταξιδιού, διακόπτη ECO για χαμηλότερη κατανάλωση, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, αιρκοντίσιον, σύστημα πολυμέσων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, εμπρός προβολείς Full LED με σχήμα Y, αυτόματα φώτα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, τροχούς 16 ιντσών και κιτ επισκευής ελαστικού (λόγω ρεζερβουάρ καυσίμου LPG). Η τιμή της είναι στα 16.500 ευρώ, ενώ η έκδοση Life κοστίζει 16.040 ευρώ.