Δοκιμή Mazda CX-30 Skyactiv-X 2.0 λτ. GT Plus 180 PS

Ενδιαφέρον σχεδιαστικά μέσα-έξω, ενδιαφέρον και στο δρόμο το Mazda CX-30 θέλει να αφήσει τη δική του σφραγίδα στα μικρομεσαία SUVs. Και το καταφέρνει.

Βρείτε μας στο
Δοκιμή Mazda CX-30 180 PS traction.gr

Με το CX-30 η Mazda κοιτάζει ψηλά στην κορυφή της κατηγορίας με ένα μοντέλο που προτάσσει την υψηλή ποιότητα κατασκευής του, το κομψό, προσεγμένο του design που έχει ήδη κερδίσει αρκετά σημαντικά βραβεία διεθνώς -ανάμεσα και στους τρεις φιναλίστ για το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς (WCOTY)- αλλά και μια δυναμική συμπεριφορά που κάλλιστα μπορεί να χαρακτηριστεί σπορ για τα δεδομένα των μικρομεσαίων SUVs. Πάμε να το γνωρίσουμε καλύτερα.



Αναμφίβολα το CX-30 αποτελεί “τυπικό” δείγμα της ιαπωνικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας και ακόμη περισσότερο της φιλοσοφίας Kodo που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Mazda. Τα μικρά “αιχμηρά” φωτιστικά σώματα έρχονται σε αντίθεση με τις καμπύλες του αμαξώματος αλλά και τη μεγάλη μάσκα εμπρός και δημιουργούν ένα δυναμικό σύνολο με διαχρονικά στοιχεία που αναμένεται να περάσουν με επιτυχία το τεστ του χρόνου. Είναι κομψό και εκλεπτυσμένο και αυτό το πετυχαίνει χωρίς παράλληλα να μοιάζει ότι προσπαθεί.

Με το άνοιγμα της πόρτας σε καλωσορίζει μια προσεγμένη καμπίνα που συμβαδίζει πλήρως με την εκλεπτυσμένη και μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση, πάντα στο σχεδιατικό πνεύμα της ιαπωνικής εταιρίας. Το εσωτερικό του CX-30 δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει τον οδηγό του με περιττά σχεδιαστικά στοιχεία. Αυτός ίσως είναι και ο λόγος που καταφέρνει τελικά να γοητεύσει προτάσσοντας ένα κομψό οδηγοκεντρικό ταμπλό που θα μπορούσε να ανήκει και σε κάποιο σύγχρονο σπορ coupe μοντέλο. Τα ποιοτικά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για το ταμπλό αλλά και τις υπόλοιπες επενδύσεις στην καμπίνα, σε συνδυασμό με τα ποιοτικότατα δερμάτινα καθίσματα του μοντέλου της δοκιμής που ξεσηκώνουν πρώτα από όλα τα… ρουθούνια, συμβάλλουν τα μέγιστα στη δημιουργία μιας σοβαρής ατμόσφαιρας που θα εκτιμηθεί και από τους υπόλοιπους επιβαίνοντες.

Ο οδηγός έχει στη διάθεση του μια πολύ καλή θέση οδήγησης που έρχεται γρήγορα στα μέτρα του, με τους ψηλότερους να προτιμούσαν ίσως λίγο μεγαλύτερο εύρος για τη ρύθμιση του τιμονιού, ως προς το ύψος. Ακόμη και έτσι όμως δεν δημιουργείται κάποιο πρόβλημα ούτε όταν οδηγείτε με ανεβασμένο ρυθμό. Τα πεντάλ βρίσκονται εκεί που πρέπει όπως και όλα τα χειριστήρια, ενώ στη βάση της κεντρικής κονσόλας δεσπόζουν τα πιεζοπεριστροφικά χειριστήρια που δίνουν πρόσβαση στις πληροφορίες που παρέχει η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 8,8 ιντσών. Η οθόνη, που δεν είναι αφής, παρουσιάζει τις πληροφορίες αξιοποιώντας εξαιρετικά κομψά και λιτά γραφικά και μέσα σε διάστημα λίγων λεπτών ο χρήστης νιώθει ήδη την απαραίτητη εξοικείωση για να ξεκινήσει τη βόλτα του με αυτοπεποίθηση.

Από χώρους το μικρομεσαίο Mazda CX-30 τα καταφέρνει αρκετά καλά παρά τις ρέουσες αεροδυναμικές γραμμές και τη σχετικά μεγάλη κλίση του πίσω παρμπρίζ με τις διαστάσεις να βρίσκονται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Με μήκος 4.395 χλστ. και μεταξόνιο στα 2.655 χλστ. τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του ιαπωνικού μοντέλου με τους ανθρώπους της Mazda να έχουν κάνει καλή δουλειά και ως προς την εκμετάλλευση του πλάτους των 1.795 χλστ. -χωρίς τους καθρέπτες.

Στα 422 λίτρα, ο χώρος αποσκευών του μοντέλου της δοκιμής βρίσκεται σε καλά αν και όχι κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία και ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος φτάνει στα 1.406 λίτρα, ενώ έξυπνες λύσεις προσφέρει το κάλυμμα που χωρίζει στα δύο το πορτμπαγκάζ του CX-30. Ο μικρότερος σε ύψος χώρος που βρίσκεται κάτω από το σκληρό κάλυμμα επιτρέπει την ασφαλή τοποθέτηση αντικειμένων χωρίς αυτά να “μπερδεύονται” με τις υπόλοιπες αποσκευές, ενώ η πλαστικότητα του δίνει τη δυνατότητα να το εκμεταλλευτείτε ποικιλοτρόπως ή ακόμη και να το αφαιρέσετε εντελώς με τους Ιάπωνες να έχουν προβλέψει και για την τοποθέτηση του διπλωμένου καλύμματος εντός του πορτμπαγκάζ.

O 4κύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1.998 κ.εκ. συγκαταλέγεται στη νέα γενιά μοτέρ της ιαπωνικής εταιρίας. Αποδίδει 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 224 Nm ροπής στις 3.000 και στην ήπια υβριδική έκδοση του συνεργάζεται με έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα μίζα-γεννήτρια 24V. Για την προσθιοκίνητη έκδοση της δοκιμής η Mazda ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα με την τελική να φτάνει στα 204 χλμ./ώρα.

Στην πράξη το δίλιτρο μοτέρ των Ιαπώνων ξεχωρίζει για την ιδιαίτερα ήσυχη λειτουργία του και την απόλυτα γραμμική απόδοση της ισχύος του που κορυφώνεται ευχάριστα όταν η βελόνα του στροφόμετρου πλησιάζει τα κόκκινα. Η ελαστικότητα είναι χαρακτηριστική για δίλιτρο ιαπωνικό κινητήρα και το ήπια υβριδικό σύστημα φροντίζει να “γεμίζει” στις χαμηλές στροφές περιορίζοντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας κυμάνθηκε στα 7,8 λίτρα/100 χλμ. Ωστόσο με προσοχή στη χρήση του γκαζιού και με ταχύτητες πόλης θα δείτε… εντυπωσιακές για τόσο μεγάλο μοτέρ “βουτιές” ακόμη και κάτω από τα επτά λίτρα στα 100 χλμ.

Στο δρόμο το Mazda CX-30 παρουσιάζει άμεσα τον χαρακτήρα του και αναδεικνύεται ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας, με πραγματικές “σπορ ανησυχίες” αλλά και διαγωγή κοσμιοτάτη. Με φυσιολογικό ρυθμό κίνησης δεν γίνεται να μην προσέξει κανείς την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης και ποιότητας κύλισης και, ίσως για αυτό το λόγο, και κάποιους μικροτριγμούς που γίνονται αισθητοί ακουστικά στην περιοχή του ταμπλό, όταν το μικρομεσαίο SUV της Mazda περνά πάνω από ανωμαλίες “ελληνικού” τύπου. Τα γενικά επίπεδα στιβαρότητας και υψηλής ποιότητας κατασκευής που χαρακτηρίζουν ωστόσο το CX-30 σβήνουν γρήγορα από τη μνήμη το παραπάνω και σε αυτό βοηθά και η εξαιρετική πιστότητα ήχου του συστήματος της Bose με τα 12 συνολικά ηχεία. To SUV των Ιαπώνων κινείται συγκροτημένα προσφέροντας ηρεμία πνεύματος στον αυτοκινητόδρομο όπου θα καλύψει μεγάλες αποστάσεις με τους επιβαίνοντες να απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης και τους αεροδυναμικούς θορύβους να μένουν έξω από την καμπίνα του ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Σε αυτές τις συνθήκες το CX-30 παρουσιάζεται ευθύβολο και δεν δείχνει να επηρεάζεται από την κατάσταση του δρόμου αλλά και τους πλάγιους ανέμους.

Στις στροφές το ιαπωνικό μοντέλο θα ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του. Αλλάζει άμεσα κατεύθυνση, προσφέρει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και τα δυνατά και γραμμικά σε απόδοση φρένα, σε συνδυασμό με τον πολύ καλό επιλογέα των ταχυτήτων θα δώσουν στον οδηγό τα απαραίτητα εφόδια για να το ευχαριστηθεί αν και το τιμόνι θα μπορούσε να προσφέρει λίγη παραπάνω πληροφόρηση ώστε να δημιουργήσει μια εικόνα ιδανική. Εκτός δρόμου το SUV της Mazda δεν προβληματίζει σε βατούς χωματόδρομους ακόμη και αν αυτοί δεν βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, αν και σου δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι δεν έχει φτιαχτεί για “δυνατές” περιπέτειες σε αυτό το τερέν.

Το CX-30 αποτελεί τον εκπρόσωπο των Ιαπώνων στη μικρομεσαία κατηγορία και με το βλέμμα στο άνω άκρο της έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει. Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.696 ευρώ για το μοντέλο με το μοτέρ των 122 ίππων και από τα 29.878 ευρώ για την έκδοση GT Plus της δοκιμής με το χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο που χαρακτηρίζεται από το σχεδόν πλήρες επίπεδο εξοπλισμού στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας.

Δείτε τον Βασίλη Τσακίρογλου και την Ινώ Στεφανή να ανακαλύπτουν το Mazda CX-30 στο τηλεοπτικό TractioN στο ακόλουθο video.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr