Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τότε που η γερμανική εταιρεία προχώρησε στην ανανέωση του μικρού crossover της αφαιρώντας από το όνομα του το “X” και προσθέτοντας την νέα της σχεδιαστική φιλοσοφία. Η πρώτη μας επαφή με το φρεσκαρισμένο Opel Crossland έγινε στην έκδοση πετρελαίου και πατώντας εδώ μπορείτε να διαβάσετε την δοκιμή μας. Αυτή τη φορά, στα χέρια μας βρέθηκε η κορυφαία έκδοση βενζίνης, η οποία τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο κινητήρα πασπαρτού του ομίλου με τους 130 ίππους και, στην προκειμένη έκδοση διέθετε το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού ονόματι “Ultimate”. Πάμε να γνωρίσουμε κάθε του λεπτομέρεια!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Opel Zafira Life VIP Bussiness Elegance 2.0D 145 PS
Ξεκινώντας από την εξωτερική σχεδίαση, το εμπρός τμήμα του Opel Crossland ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία “Opel Visor”, την οποία γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο Mokka. Ακριβώς κάτω από το καπό υπάρχει μία ενιαία μαύρη επιφάνεια που διευρύνεται σε μεγάλο μέρος της μετόπης, φιλοξενώντας στο κέντρο το σήμα της εταιρείας, ενώ χαμηλότερα συναντάμε νίκελ λεπτομέρειες. Τα φωτιστικά σώματα είναι LED εμπρός και πίσω! Τα μπροστά φέρουν αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας στην έκδοση δοκιμής, ενώ τα πίσω είναι αρκετά σκουρόχρωμα δίνοντας έναν “sportive” τόνο. Ασφαλώς, δεν απουσιάζουν και τα crossover στοιχεία από το αμάξωμα, όπως για παράδειγμα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, οι ράγες οροφής και οι πλαστικές επενδύσεις που περιβάλλουν το κάτω μέρους του αμαξώματος. Οι αλλαγές στο νέο Opel Crossland ολοκληρώνονται με τα νέα σχέδια των ζαντών αλουμινίου μεγέθους 16 και 17 ιντσών (17″ στην έκδοση της δοκιμής).
Ολοκληρώνοντας τα περί σχεδιαστικών αλλαγών, αξίζει να αναφέρουμε πως το συνολικό μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.217 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.825 και 1.605 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο είναι στα 2.604 χλστ. ενώ ο κύκλος στροφής έχει διάμετρο 11,2 μέτρα.
Εσωτερικό: Bonus τα συρόμενα καθίσματα
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Crossland, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν άριστη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στο κορυφαίο Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών. Τα συστήματα πολυμέσων είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης επαγωγικής φόρτισης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και αφήνουν μια ευχάριστη αίσθηση τόσο στην όψη όσο και στην αφή. Το άνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακό, ενώ πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά. Μάλιστα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η έκδοση “Ultimate” της δοκιμής φέρει εργονομικά καθίσματα με επενδύσεις Alcantara. Αναφορικά με τους χώρους, το Opel Crossland φέρει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η εργονομία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση. Οι χώροι του ανανεωμένου Opel Crossland είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Τα πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και συρόμενα κατά τον διαμήκη άξονα κατά 150 χλστ. (εμπρός-πίσω). Έτσι μπορείτε να αυξήσετε τον χώρο για τα γόνατα των επιβατών ή για το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα, χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα, που με την πλήρη αναδίπλωσή τους αυξάνουν τον χώρο αποσκευών στα 1.255 λίτρα.
“Πρωταγωνιστής” ο πολυβραβευμένος τρικύλινδρος
Το Opel Crossland προσφέρεται με δύο κινητήρες βενζίνης, ένα ατμοσφαιρικό με 83 ίππους και τον υπερτροφοδοτούμενο με τους 130. Όπως ήδη αναφέραμε, κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής βρισκόταν ο δεύτερος, πρόκειται για έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.199 κ.εκ. που έχει αποσπάσει το βραβείο “International Engine Of The Year” στην κατηγορία του ουκ ολίγες φορές. Συνδυάζοντας σύστημα άμεσου ψεκασμού και turbo, η ισχύς αγγίζει τους 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή των 230 Nm ροπής εμφανίζεται από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς και το αυτοκίνητο της δοκιμής εφοδιαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου). Κάπως έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,9 δλ. για το αμάξωμα μάζας 1.259 κιλών και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα. Αναφορικά με την κατανάλωση, η μέση τιμή που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία είναι τα 5,7 λτ./100 χλμ. (πρότυπα WLTP), ενώ στην διάρκεια της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση διαμορφώθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Άνετο στο αστικό περιβάλλον, ιδανικό για αποδράσεις
Ξεκινώντας από την εμπειρία που μας άφησε οδηγώντας το στην πόλη, το Opel Crossland εντυπωσίασε με την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα και την θέση οδήγησης. Ο οδηγός θα βολευτεί ανεξαρτήτου αναστήματος λόγω των πολλαπλών ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι, ενώ η καλή εργονομία θα τον κάνει να νιώσει άνετα από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ χωρίς να στερείται πληροφόρησης, η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι ικανοποιητική αλλά θα θέλαμε μικρότερες διαδρομές για τον επιλογέα. Τα φρένα αποδείχθηκαν ισχυρά ακόμα και σε καταπόνηση διαρκείας (δισκόφρενα εμπρός/πίσω), ενώ το πεντάλ είναι ιδιαίτερα γραμμικό. Η ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος πίσω) είναι μαλακή ώστε να “φιλτράρει” αποτελεσματικά της ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δίνει την δυνατότητα και για ήπιες εκτός δρόμου εξορμήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο, η “μακριά” 6η σχέση συμβάλλει στο να λειτουργεί αθόρυβα ο κινητήρας, ο οποίος σε υψηλές στροφές γίνεται θορυβώδεις.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Opel Crossland με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 130 ίππων ξεκινά από τα 20.030 ευρώ, ενώ στην έκδοση “Ultimate” της δοκιμής μας, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 22.050 ευρώ. Τέλος, οι εκπομπές CO2 στην προκειμένη περίπτωση είναι 130 γρ./χλμ.