Δοκιμή Seat Tarraco 2.0 TDI 150 PS DSG 4DRIVE (+Official Traction Videos)

Δοκιμάζουμε τη ναυαρχίδα των SUV της Seat, το Tarraco, στην κορυφαία έκδοση με τον 2.0 TDI των 150 ίππων, αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση.

Βρείτε μας στο

Το Seat Tarraco είναι το μοντέλο που ήρθε για να ολοκληρώσει την γκάμα της ισπανικής μάρκας όσον αφορά τα μοντέλα SUV. Είναι το μεγαλύτερο εξ αυτών αλλά όχι και το μεγαλύτερο μοντέλο στην γκάμα της ισπανικής μάρκας, καθώς υπάρχει και το μεγάλο MPV Alhambra (το μήκος του είναι στα 4.854 χλστ.). Το Seat Tarraco διατίθεται στην χώρα μας σε δύο εκδόσεις κινητήρων με ιπποδύναμη 150 ίππων και 190 ίππων. Η μία είναι βενζίνης 1.5 TSI 150 PS και η άλλη diesel 2.0 TDI (με 150 και 190 PS). Εμείς στην συγκεκριμένη περίπτωση δοκιμάζουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων, η οποία μάλιστα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG και τετρακίνηση 4DRIVE.

Επιβλητική εμφάνιση
Οι διαστάσεις του Seat Tarraco ξεφεύγουν από αυτές των αυτοκινήτων που συνήθως βλέπουμε δίπλα μας στον δρόμο. Βλέπετε, μιλάμε για μεγάλο SUV και έτσι το μήκος του είναι στα 4.735 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 2.118 χλστ. (με τους καθρέφτες) και 1.674 χλστ. με τις ράγες οροφής. Όσον αφορά το μεταξόνιό του αυτό είναι στα 2.760 χλστ. Παρόλα αυτά, οι σχεδιαστές της ισπανικής μάρκας κατάφεραν να κάνουν το αυτοκίνητο να μην δείχνει τον όγκο του (όσο αυτό είναι δυνατό), δημιουργώντας ένα εκλεπτυσμένο και επιβλητικό σύνολο. Η μεγάλη μάσκα εμπρός περιλαμβάνει και το σήμα της μάρκας, ενώ σε συνδυασμό με τα αιχμηρά φώτα και τα δύο νεύρα στο καπό, εκπέμπει έντονο δυναμισμό. Η κομψότητα συνεχίζει και στο πίσω μέρος, με τα φώτα να συνδέονται μεταξύ τους με μία λεπτή πλαστική LED “γέφυρα” να τα ενώνει.

Ευρύχωρο και 7θέσιο (προαιρετικά)
Ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις είναι λογικό να είναι ευρύχωρο. Και προφανώς το Seat Tarraco δεν είναι εξαίρεση. Είναι μάλιστα γενναιόδωρο τόσο για τους επιβάτες και για τα αντικείμενά τους, ενώ προαιρετικά μπορεί αν εξοπλιστεί με τρίτη σειρά καθισμάτων και να γίνει 7θέσιο (διάταξη θέσεων 2+3+2). Σχεδιαστικά ακολουθείτε η λογική του αμαξώματος. Η προσέγγιση είναι κομψή χωρίς φλυαρίες και δίνει προτεραιότητα στην εργονομία. Τα υλικά είναι πολύ καλά ποιοτικά, ενώ υπάρχουν και αρκετές πρακτικές λύσεις. Για παράδειγμα στις πλάτες των πίσω καθισμάτων υπάρχουν αναδιπλούμενα τραπεζάκια, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού πέφτει προς τα εμπρός για να μεγιστοποιήσει το μήκος του χώρου φόρτωσης. Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό υλικό, ενώ μαλακά είναι και τα σημεία στα οποία ξεκουράζουμε τα χέρια μας. Η περιμετρική ορατότητα είναι εξαιρετική χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ενώ για την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων υπάρχει ειδικός μοχλοδιακόπτης που απλώς τον τραβάς και η πλάτη πέφτει. Μάλιστα η τριθέσια σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη κατά τον διαμήκη άξονα.

Στιβαρό, ήσυχο και άνετο
Οδηγικά, το Seat Tarraco είναι αυτό που περιμένεις και κάτι… παραπάνω. Τι εννοώ. Από ένα μεγάλο SUV θέλεις άνεση και ησυχία στις μετακινήσεις σου και αυτά στα προσφέρει απλόχερα το Tarraco. Όμως αυτό που δεν περιμένεις είναι να έχει ενδιαφέρον και οδηγικά, καθώς η άνεση συμβαδίζει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Οι μηχανικοί της Seat έχουν καταφέρει να κάνουν το αμάξωμα στο μεγάλο SUV τους να μην γέρνει και να μην βυθίζεται/ανασηκώνεται σε απότομες αλλαγές ταχύτητας, παρά το μεγάλο βάρος του το οποίο είναι στα 1.800 κιλά. Θα έλεγα πως το στήσιμό του είναι ιδανικό για την κατηγορία του. Σίγουρα υπάρχει χώρος για περισσότερη άνεση ή πιο δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά θεωρώ πως το Tarraco εξισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε αυτά τα δύο στοιχεία. Σε συνδυασμό μάλιστα με το γρήγορο DSG (έχει και χειριστήρια στο τιμόνι) και την τετρακίνηση (και τα οδηγικά προγράμματα που προσφέρει), μπορεί πραγματικά κάποιος να το διασκεδάσει πίσω από το τιμόνι του Tarraco. Ένα τιμόνι πάντως χωρίς ιδιαίτερη αίσθηση, αλλά με σωστό βάρος. Τα φρένα από την άλλη είναι δυνατά και ακούραστα.

Πρωταγωνιστής ο κινητήρας
Ναι! Αν σκέφτεσαι την αγορά ενός μεγάλου SUV και δει του Seat Tarraco, ένας πετρελαιοκινητήρας είναι ιδανικός. Και στην περίπτωσή μας, ο 2.0 TDI έχει άφθονη ροπή από χαμηλά, ενώ και η απόδοσή του είναι αρκούντως γραμμική και πολιτισμένη. Ας δούμε όμως τι λένε και οι αριθμοί. Το μοτέρ είναι 1.968 κ.εκ. τετρακύλινδρο, τούρμπο και αποδίδει 150 ίππους στις 3.500 – 4.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 340 Nm από τις 1.750 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Για το 0-100 χλμ./ώρα το τετρακίνητο Tarraco με το αυτόματο κιβώτιο χρειάζεται 9,8 δλ. και η τελική του ταχύτητα είναι στα 198 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 σύμφωνα με το NEDC είναι στα 140 γρ./χλμ. (168 γρ./χλμ. κατά WLTP) και η μέση κατανάλωση είναι στα 6,4-7,5 λίτρα/100 χλμ. (WLTP). Εμείς στην πράξη και έπειτα από περίπου 1.000 χλμ. (αρκετά εκ των οποίων σε περιφερειακό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο) κινηθήκαμε με μέση κατανάλωση στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη το μοτέρ επιταχύνει το Tarraco πρόθυμα σχεδόν από το ρελαντί και σε κολλάει στο κάθισμα. Οι ρεπρίζ του είναι πολύ καλές και ζωηρές, ενώ μόνο όταν ο ρυθμός περιστροφής του μοτέρ ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ. θα παρατηρήσεις πτώση στην απόδοσή του.

Το Seat Tarraco ξεκινά στην χώρα μας από τα 29.900 ευρώ για την έκδοση Style με τον 1.5 TSI, ενώ η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη έκδοση έχει τιμή αφετηρίας τα 31.190 ευρώ. Ο εξοπλισμός είναι πλουσιοπάροχος σε κάθε περίπτωση, ενώ προσφέρει όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.