Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS

Το Kamiq είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των compact SUV ειδικά στην έκδοση με τον 1000άρη κινητήρα των 116 ίππων.

Βρείτε μας στο
Skoda Kamiq 116 PS δοκιμή Traction 2020


To Kamiq είναι το μικρότερο SUV στη γκάμα της τσέχικης εταιρίας και έχει όλα τα φόντα για να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις ανάγκες μιας οικογένειας στην καθημερινή μετακίνηση αλλά και όταν αφήνεται πίσω σας το αστικό τοπίο. Δοκιμάζουμε την έκδοση με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 116 ίππων που αποδεικνύεται ένας δυνατός συνδυασμός μαζί με το ευρύχωρο αμάξωμα, για τις απαιτήσεις του μέσου Έλληνα οδηγού.

Εξωτερικά το Kamiq ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που μας έχει παρουσιάσει η Skoda σε όλη τη σύγχρονη γκάμα της. Όπως θα διαπιστώσετε και από την gallery με τις φωτογραφίες που ακολουθεί οι Τσέχοι έχουν δημιουργήσει ένα σοβαρό SUV με προσεγμένες λεπτομέρειες με δυναμικά στοιχεία όπως η μεγάλη εμπρός μάσκα που πλαισιώνεται από τα σχετικά μικρά σε μέγεθος φωτιστικά, η έντονη ακμή στους “ώμους, αλλά και τα ανάγλυφα πίσω φωτιστικά σώματα που προσθέτουν πόντους και στην κομψότητα.

Δείτε επίσης αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του Skoda Kamiq στην Ελλάδα

Σε γενικές γραμμές το μοντέλο των Τσέχων παρουσιάζεται πολύ ισορροπημένο σχεδιαστικά, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η σχεδίαση της καμπίνας του. Εντός, οι μοντέρνες λιτές γραμμές συνεχίζουν να δίνουν το “παρών” με το πλούσια εξοπλισμένο Kamiq της δοκιμής να εμφανίζει μια πιο “up-market” εικόνα, χάρη στις πολύ προσεγμένες επενδύσεις των καθισμάτων του αλλά και του μεγάλου γυαλιστερού “φιλέτου” στο ταμπλό που είναι χρωματικά ασορτί με αυτές. Προσεγμένη είναι και η εργονομία με τα κουμπιά και τα χειριστήρια που χρησιμοποιεί ο οδηγός συχνότερα να βρίσκονται στις σωστές θέσεις και να απαιτούν ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Στα υψηλά επίπεδα εργονομίας συμβάλλει και η πολύ καλή προαιρετική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας των 9,2 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, η οποία βρίσκεται σε τέτοια θέση που και δεν ενοχλεί την περιφερειακή όραση αλλά είναι και εύκολα προσβάσιμη και από τον συνοδηγό.

Με μήκος στα 4.241 χλστ. και πλάτος στα 1.793 χλστ. το Kamiq έχει διαστάσεις που ταιριάζουν ιδανικά με τις προτιμήσεις του υποψήφιου Έλληνα αγοραστή. Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.651 χλστ., η καμπίνα του SUV της Skoda αποδεικνύεται ένα ευρύχωρο και φιλόξενο περιβάλλον, για τους εμπρός αλλά και για τους πίσω επιβαίνοντες που θα βρουν χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα τους ακόμη και αν το ύψος τους ξεπερνά τον μέσο όρο.

Πολύ καλή είναι και η εκμετάλλευση του χώρου αποσκευών που ανέρχεται στα 400 λίτρα, χωρίς να υπολογίζεται ο κρυφός χώρος κάτω από το δάπεδο. Με κανονικό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να φτάσει έως και τα 1.395 λίτρα.

Μικρό μοτέρ, μεστή απόδοση
Στα 1.000 κυβικά βενζίνη το Kamiq είναι διαθέσιμο με τον τρικύλινδρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα του ομίλου VAG σε δύο διαφορετικές από πλευράς ισχύος εκδόσεις, με 95 και 116 ίππους. Οι εν λόγω εκδόσεις διαφέρουν παράλληλα και στο μηχανικό κιβώτιο με την πρώτη να φέρει πεντάρι και τη δεύτερη, της δοκιμής έξι σχέσεων. Με τη μέγιστη ισχύ να αποδίδεται στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και να “συμπληρώνεται” από 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ., το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις στο Kamiq και αυτό το κάνει δίνοντας μια αίσθηση άνεσης στον οδηγό του.

Η απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού είναι καλή έως και τις 2.000 περίπου στροφές, για τα δεδομένα ενός μικρού μηχανικού συνόλου με turbo. Από εκεί και πάνω, με το “κύμα” της ροπής σε πλήρη εξέλιξη, το μοτέρ δεν δυσκολεύεται καθόλου να κινήσει σβέλτα το Kamiq με τη βοήθεια και του 6τάχυτο κιβωτίου που έχει καλή κλιμάκωση (έμφαση στην οικονομία) και ιδιαίτερα μαλακό στη χρήση επιλογέα που απαιτεί ελάχιστη δύναμη για να καλύψει με ακρίβεια τις σχετικά μακριές διαδρομές του. Η Skoda κάνει λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και τελική 194 χλμ./ώρα και η αίσθηση που δίνει το SUV της στο δρόμο δείχνει να επιβεβαιώνει τους Τσέχους, ενώ η ανακοινώσιμη μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 5,3-6,6 λίτρα./100 χλμ.

Άνετο και “αεράτο”
Σίγουρα ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει ο οδηγός του Kamiq είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης που παρουσιάζει το μικρότερο SUV της Skoda. Η ανάρτηση λειτουργεί πολύ καλά στις ελληνικές ανωμαλίες, αν και οι μεγαλύτερες θα γίνουν αισθητές ηχητικά και θα περάσουν στο εσωτερικό του μοντέλου των Τσέχων, Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις για τον χαρακτήρα του Kamiq και σε συνδυασμό με το μεγάλο προφίλ των ελαστικών προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβαίνοντες. Το τιμόνι είναι άμεσο και τα φρένα κάνουν καλή δουλειά, ενώ η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ προσφέρει σιγουριά στον οδηγό κατά το πάτημα του, με τον τελευταίο να μπορεί να υπολογίσει με σχετική ακρίβεια πόση δύναμη θα χρειαστεί να βάλει για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ως SUV το Kamiq έχει καλές διαδρομές και ικανή απόσταση από το έδαφος για να αντιμετωπίσει με ευκολία οποιονδήποτε χωματόδρομο βρει στο διάβα του ακόμη και αν αυτός δν βρίσκεται στην καλύτερη κατάσταση. Το ίδιο άνετα και φυσικά πιο ήσυχα θα ταξιδέψει στον αυτοκινητόδρομο. Θα διατηρήσει εύκολα την ταχύτητα στα νόμιμα όρια, ακόμη και αν είναι φορτωμένο, ενώ δεν πρόκειται να δυσανασχετήσει ούτε στον επαρχιακό. Το SUV της Skoda θα κινηθεί και εκεί με άνεση και ασφάλεια παρουσιάζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Αν το παρακάνεις θα δεις από πρώτο χέρι ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού λειτουργούν με εξαιρετική αποτελεσματικότητα χωρίς να είναι απότομα, ενώ σε γενικές γραμμές θα κινηθείς με γρήγορο ρυθμό με το Kamiq να παρουσιάζεται πάντα φιλικό και προοδευτικό στις αντιδράσεις του.

Με τιμή που ξεκινά από τα 15.900 ευρώ για τη βασική έκδοση με τον 1000άρη turbo κινητήρα των 95 ίππων και από τα 18.600 ευρώ για την έκδοση με τους 116 ίππους, το Kamiq είναι απόδειξη πως οι Τσέχοι σοβαρολογούν όταν κάνουν λόγο για επίθεση σε όλα τα SUV μέτωπα. Πόσο μάλλον στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία των compact SUVs που φαίνεται να έχει πάρει φωτιά τους τελευταίους μήνες, μια φωτιά που δεν πρόκειται να καταλαγιάσει κάποια στιγμή σύντομα. Η πρόταση της Skoda ρίχνει το… δικό της λάδι σε αυτή τη φωτιά και σηκώνει το φρύδι στο ανταγωνισμό σκοράροντας δυνατά σχεδίαση, ποιότητα, συνολική απόδοση επιδόσεις αλλά και σχέση τιμής/αξίας.

Δείτε στο ακόλουθο video τον Κώστα Στεφανή και τη γνωστή coach μοντέλων του GNTM Έλενα Χριστοπούλου στο τιμόνι του Skoda Kamiq!

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr